Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار به مناسبت هفته سلامت مردان اظهار داشت:یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مردان اختلال پروستات است که با مراجعه به موقع به پزشک درمان می‌شود اما چنانچه مورد بی‌توجهی واقع شود از زمان درمان آن می‌گذرد و برای فرد بیمار مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: مردان سالم و بی‌علامت نیز از سن ۴۰ سالگی به بعد یکبار و از سن ۵۰ سالگی تا ۶۰ سالگی ۲ سال یکبار و از سن ۶۰ سالگی به بعد برای معاینه و چکاپ به دکتر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی با بیان اینکه مردان بیشتر در معرض بیماری و خطر قرار دارند، تصریح کرد: خطرهای محیطی و شغلی، رفتارهای پرخطر و سبک زندگی مردان سبب شده تا بیشتر از زنان در معرض خطر و بیماری قرار گیرند، این موضوع مراجعه به پزشک را ضروری‌تر کرده است این در حالی است که مراجعه مردان به پزشک کمتر از زنان بوده و درصد مرگ و میر مردان بیشتر از زنان است.

این متخصص اورولوژیست و فلوشیپ پیوند کلیه گفت: یکی از مهمترین اهداف نامگذاری هفته ملی سلامت مردان مقابله با باورها و فرهنگ‌ نادرستی است که باعث می‌شود مردان کمتر در مورد سلامت باروری خود صحبت کرده و به پزشک مراجعه کنند از همین رو نیاز است مراجعه مردان به پزشک اورولوژیست فرهنگسازی و آموزش داده شود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر بیماری‌های مشترک بین مردان و زنان، مردان دارای بیماری‌های خاص خود هستند که بهتر است چنانچه با آن مواجه می‌شوند در گام نخست آن را انکار نکرده و سپس برای درمان آن به پزشک مراجعه کنند تا با تشخیص به موقع بیماری درمان زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، هفته اول اسفند در کشور با عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری شده است. روز ملی سلامت مردان نخستین بار به پیشنهاد انجمن اورولوژی ایران در سال ۱۳۸۵ پایه‌گذاری شد.

امسال روزشمار هفته ملی سلامت با عناوین باورهای نادرست در زمینه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، پاندمی کووید ۱۹ و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت، مولفه‌های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان و نقش شیوه زندگی در پیشگیری از سرطان‌های شایع مردان نامگذاری شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری بیماری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری بیماری بهداشت و سلامت چهارمحال وبختیاری بیماری بهداشت و سلامت سلامت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داد بدن زنان، توانایی بیش‌تری در تحمل سرما نسبت به مردان دارد.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند، اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آن‌ها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند، اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند، زیرا چربی بدن آن‌ها بیشتر از مردان است. آن‌ها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است