Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تعداد مبتلایان به کرونا به ویژه کودکان به چند برابر افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، با شیوع اومیکرون در سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه و افزایش چند برابری بستری‌ها، 600 تخت برای درمان بیماران کرونایی در استان تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان علاوه بر بیمارستان گلستان و امام رضا(ع)، یک بخش 35 تخت در بیمارستان فارابی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و در صورت نیاز 40 تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) نیز برای درمان بیماران کرونایی وارد مدار خواهد شد.

علاوه بر این بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بیمارستان حضرت ابالفضل(ع) نیز بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند و بنابر گفته مسئولان درمان استان در صورت نیاز از سایر بیمارستان‌های غیر دانشگاهی برای درمان بیماران کرونایی استفاده خواهد شد.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) اظهار داشت: متأسفانه وارد موج ششم کرونا شده‌ایم و قدرت سرایت سویه اومیکرون بسیار بالا است و به طور طبیعی نسبت به موج‌های گذشته باید نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشت.

شهرام بیدهندی به مردم توصیه کرد از تجمعات غیرضرور و مهمانی‌های خانوادگی دوری کنند و از ماسک استفاده شود که استفاده از خدمات درمانی و بیمارستانی به حداقل برسد.

بیدهندی گفت: اکنون تمامی بیمارستان‌های استان به ویژه بیمارستان امام رضا(ع) آماده ارائه خدمات به بیماران هستند اما توصیه می‌شود با رعایت دستورالعمل‌ه نیاز به خدمات درمانی را به حداقل برسانیم و فشار کار بر کارکنان و کادر درمان کاهش یابد.

تزریق 35 درصدی دز سوم واکسن کرونا در اصفهان/ امکان تزریق واکسن برای کودکان بالای 5 سال فراهم استکمبود تخت بیمارستانی نداریم/ مبنای اعلام آمار کرونا "تست مثبت PCR" استامیکرون آتش زیر خاکستر/ یک ماه اخیر 54 نفر در استان خراسان جنوبی به دلیل کرونا فوت کردند

 

رئیس بیمارستان فارابی کرمانشاه گفت: وضعیت کنونی شیوع کرونا چندان مناسب نیست و افراد بسیاری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و افرادی که واکسینه نشده‌اند نیز وضعیت مناسبی ندارند.

پیام محمدی عنوان کرد: در این موج بیشتر بیمارانی که دچار مشکلاتی از جمله مشکلات تنفسی می‌شوند، واکسینه نشده‌اند و درخواست می‌شود دزهای تکمیلی یا اولیه را دریافت کنند که به شدت مانع از پیشرفت کرونا می‌شود.

محمدی گفت: تعداد افراد مبتلا شده‌ای که واکسینه نشده‌اند به طور مشخصی بسیار بیشتر از افراد واکسینه شده است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد که به روزهای بسیار سخت موج پنجم بازنگردیم.

افزایش بستری کودکان

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی ویژه کودکان اظهار داشت: شیوع اومیکرون و درگیری بیشتر در کودکان به دلیل پوشش واکسیناسیون ناکافی در این سنین و سرایت‌پذیری بسیار بالای این سویه سبب شده بار مراجعان سرپایی به بیمارستان محمد کرمانشاهی نسبت به روزهای گذشته دو تا سه برابر افزایش یابد.

فریبا ویسی عنوان کرد: در روزهای اخیر تعداد کودکان بستری با علائم ابتلای کووید از جمله علائم تنفسی و گوارشی افزایش یافته است و برای برون رفت از این پیک و کاهش ابتلا و بستری جز رعایت دستورالعمل‌ها چاره‌ای وجود ندارد.

ویسی گفت: توصیه می‌شود علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات از مصرف بی‌رویه و بدون تجویز پزشک داروها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها به طور جدی خودداری شود.

 

 

انتهای پیام/832/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بیماران کرونایی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا

محمود حقیقت رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی اظهار کرد: درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در گروه گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز برای نخستین بار در دنیا انجام شد.

او ادامه داد: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.

حقیقت گفت: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کار گرفته نشده بود.

او با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به علت ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، افزود: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در این بیمارستان است.

ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین هم بیان کرد: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به علت بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.

او ادامه داد: در این روش نوین، اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.

شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاه‌ترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.

او افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد