Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@22:05:40 GMT

شوک طرح صیانت به بازار ارز

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۵۴۰۳

یکی دیگر از اتفاقاتی که جریان بازار ارز را تا حدودی افزایشی کرد تصویب طرح صیانت در کمیسیون مشترک بود. معامله‌گران معتقدند که اگر طرح صیانت رای بیارورد باتوجه به اینکه کانال‌های معاملاتی تعطیل می‌شود، امکان دارد بخشی از معاملات فردایی و اعتباری به بسته‌های نقدی منتقل شود و تقاضا را ‌بالا ببرد. ناطقان: ورق در بازار ارز برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه‌شنبه قیمت انواع دلار همانند دوشنبه ۳۰۰ تومان بالا رفت. به گفته معامله‌گران اگر چه هنوز ایران و غرب توافق نکرده‌اند اما ظاهرا افرایش قیمت دلار با عدد۳۰۰ توافق کرده است.

دلیل افزایشی شدن قیمت دلار

یکی از دلایلی که بازار افزایشی بود به تغییر جریان خبرهای هسته‌ای برمی‌گشت. روز سه‌شنبه خبرهای هسته‌ای به طور صریح‌تری از روزهای دیگر تاکید داشت که زمان رسیدن به توافق دیرتر از حد انتظار است.

در تصویری که در روزهای قبل وجود داشت اعلام خبر توافق نهایتا تا هفته آینده بود، اما دیروز توییتر نزدیک به رسانه شورای عالی امنیت ملی تاکید داشت که توافق به زودی ممکن نیست.

معامله گران ارزی به چه اطلاعاتی رسیدند؟

خبرنگار المانیتور هم به نقل از دیپلمات‌های غربی این خبر را داده بود، همچنین امیر عبدالهیان هم در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته هنوز طرف آمریکایی در موضوع تضمین، ابتکار عمل نداشته است. معامله‌گران می‌گویند ظاهرا اختلاف‌ها در مسائلی مربوط به تضامین، تحریم سپاه و زیرساخت‌های هسته‌ای در نطنز است.

روز دوشنبه گفته شد که اگر دلار هرات بالای ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان قرار بگیرد، تا کانال ۲۶ هزار می‌تواند برود. در معاملات روز گذشته این فرضیه، طرفدار بیشتری پیدا کرده بود. در بازار ارز رویکرد افزایشی مجددا تقویت شده چون معامله‌گران مدعی‌اند به اطلاعات جدید دست پیدا کرده‌اند. ظاهرا در یکی دو ماه گذشته بخشی از منابع ارزی ایران در عراق و چین برای واردات کالاهای اساسی آزاد شد که این منابع دست دولت را تا حدودی باز کرده بود.

باتوجه به اینکه مجوزهای استفاده از این منابع تقریبا بطور کامل مصرف شده و اگر منابع جدیدی آزاد نشود دست دولت برای تزریق، مانند یکی دو ماه گذشته نیست.

سرنوشت مبهم ارز 4200 تومانی

اتفاق دیگر تصمیم‌گیری برای دلار ۴۲۰۰ است. اگر دلار ۴۲۰۰ در سال آینده نیز ادامه داشته باشد، عرضه ارز در این سال هم محدود خواهد بود. بنابراین متغیرهای بنیادی، کاهش بیشتر قیمت دلار را حمایت نمی‌کند.

شوک طرح صیانت به بازار ارز

یکی دیگر از اتفاقاتی که جریان بازار را تا حدودی افزایشی کرد تصویب طرح صیانت در کمیسیون مشترک بود. معامله‌گران معتقدند که اگر طرح صیانت رای بیارورد باتوجه به اینکه کانال‌های معاملاتی تعطیل می‌شود، امکان دارد بخشی از معاملات فردایی و اعتباری به بسته‌های نقدی منتقل شود و تقاضا را ‌بالا ببرد. بنابراین از نظر آن‌ها این سیگنالی به معامله‌گران داد که در پرتفو خودشان به معاملات کاغذی بسنده نکنند و خرید و فروش اسکناس و سکه فیزیکی را وارد کنند.

لیر ترکیه بر مدار نزول

اولین نکته بازار معاملاتی چهارمین روز هفته به لیر ترکیه و دیگری به کم شدن حباب سکه برمی‌گشت. لیر ترکیه همچنان بر مدار نزول است و نرخ برابری آن نسبت به دلار ضعیف‌تر شد و به همین دلیل نرخ لیر در بازار به زیر دو هزار تومان رفت و عرضه آن زیاد بود. نکته دوم این بود که حباب سکه به 40 هزار تومان رسید که عدد کوچک و معناداری است. منبع: خبر انلاین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معامله گران بازار ارز طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا

معامله ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بورس کالا انجام شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته‌ای که گذشت 400 شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله 3 میلیون و 281 هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش 36.1 هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات 10 شرکت برتر 15.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بر این اساس بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد که جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله 6 هزار و 400 تن تمس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش 2 هزار و 805 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

. فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 138 هزار و 400 تن شمش بلوم، آهن اسفنجی، تختال و آرگون به ارزش 2 هزار و 729 میلیارد تومان، دوم شد.

. فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با فروش 85 هزار و 500 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش 2 هزار و 3 میلیارد تومان، سوم شد.

. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ثبت معامله 11 هزار و 850 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک هزار و 821 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

. پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 104 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش یک هزار و 486 میلیارد تومان پنجم شد.

. مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت معامله 55 هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش یک هزار و 298 میلیارد تومان، ششم شد.

. معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش 245 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 53 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

. معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نیز با ثبت معامله 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و یک میلیارد تومان هشتم شد.

. پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 64 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش 962 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش 162 هزار تن گندله سنگ آهن و ثبت ارزش 816 میلیارد تومان دهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس