Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@14:29:50 GMT

توضیحاتی درباره کاهش سرعت اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۵۴۳۷

توضیحاتی درباره کاهش سرعت اینستاگرام

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با بیان اینکه فضای تخریبی ایجاد شده، صرفا برای امروز نیست و بسیاری از حرف های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است, گفت: ربط دادن کاهش سرعت اینستاگرام به طرح شبیه به شوخی است.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، رضا تقی پور در حاشیه جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه سه اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی اظهار کرد: بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی دارای شفافیت بی سابقه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی بحثی مطرح شده است که طرح مذکور با هدف مسدود سازی و فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام است، افزود: این فضایی که مطرح می‌کنید، صرفاً برای امروز نیست و بسیاری از حرف‌های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است. کتاب جنگ رسانه‌های اجتماعی توسط یک آمریکایی نوشته شده است و اگر به این کتاب مراجعه کنید، می‌بینید که تمام آن تاکتیک‌ها در کشور ما پیاده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در جنگ نرم هدف دشمنان تغییر رفتار مدیران است و الان هم می‌خواهند با دیکتاتوری رسانه‌ای خود کاری کنند که مسئولان و مدیران ما در تصمیمات خود تغییر ایجاد کنند.

تقی پور گفت: رسانه نباید به ما تحمیل کند که چه تصمیمی را اتخاذ کنیم. البته ما معتقدیم که حتماً باید با مردم و رسانه‌ها تعامل و ارتباط داشته باشیم اما به هیچ وجه قبول نداریم که چند مافیای رسانه‌ای دست به کار شوند و تصمیمات ما را تغییر دهند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی تصریح کرد: کاهش سرعت اینستاگرام هیچ ارتباطی به این طرح ندارد. کسانی که این ادعا را مطرح می‌کنند، حرفشان بیشتر شبیه شوخی و مزاح است چرا که هنوز این طرح در مرحله بررسی است و چگونه قبل از تصویب، امکان اجرایی شدن آن وجود دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سکوهای غول خارجی و آمریکایی اگر می‌خواهند فعالیت کنند، باید چارچوب، قوانین و ارزش‌های ما را بپذیرند. حتی کشورهای اروپایی هم این موضوع را دنبال می‌کنند به گونه‌ای که مدیرعامل فیسبوک هفته پیش اعلام کرد که ممکن است فعالیت‌های خودش را در اتحادیه اروپا محدود کند چرا که چارچوب‌های آنان را قبول نداشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از انتقادات به طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی آن است که چرا ما برای فیلتر کردن مانع گذاشتیم و هیچ جا نگفتیم که فیلتر و مسدود سازی فضای مجازی اتفاق بیافتد. این بحث فقط مربوط به اینستاگرام نیست بلکه شامل همه شبکه‌های اجتماعی است. هدف ما از بررسی طرح مذکور آن است که تبعیض بین پلتفرم‌های مجازی داخلی و خارجی از بین برود و همان طور که پلتفرم‌های داخلی باید یک سری چارچوب را رعایت کنند، پلتفرم‌های مجازی خارجی هم باید قوانین و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و دنیا آنقدر تنگ و تاریک نشده است که اگر چند سکوی خارجی چارچوب‌های ما را قبول نکنند، ما دچار مشکل شویم و یا آنکه بخواهیم به آنان التماس کنیم.

کد خبر 557461

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینستاگرام فیلترینگ اینستاگرام فیلتر اینستاگرام اختلال اینستاگرام اختلال در اینستاگرام طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی طرح صیانت از فضای مجازی تصویب شد متن طرح صیانت از فضای مجازی طرح صیانت طرح صیانت از کاربران جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح نظام تنظیم مقررات مجلس شورای اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد