Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:06:46 GMT

روسیه با تعویق پرداخت بدهی‌های کوبا موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۵۴۷۲

روسیه با تعویق پرداخت بدهی‌های کوبا موافقت کرد

درست چند روز پس از آن که روسیه و کوبا اعلام کردند روابط خود را در بحبوحه بحران اوکراین تعمیق خواهند کرد، دومای روسیه با تعویق برخی از پرداخت بدهی‌های کوبا تا سال ۲۰۲۷ موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دومای روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، وامی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار که از سوی روسیه و در بازه زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ به کوبا پرداخت شده به سرمایه گذاری در بخش انرژی، فلزات و زیرساخت‌های حمل و نقل این کشور آمریکای لاتین کمک شایانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه قانونگذاران روسی توافقی را که در اصل با همتایان کوبایی خود در هاوانا و در ۲۰۲۱ امضا شده بود، تایید کردند که شامل اصلاح شرایط وام می‌شود.

پس از سفر یوری بوریسف، معاون نخست وزیر روسیه به کوبا، دولت هاوانا ضمن حمایت از روسیه در مواجهه با قدرت‌های غربی بر سر اوکراین، ایالات متحده و متحدانش را به هدف قرار دادن مسکو با آنچه "نبرد تبلیغاتی" توصیف کرده و همچنین وضع یکسری تحریم‌ها علیه مسکو متهم کرد.

تصمیم روسیه در تعویق بازپرداخت وام به کوبا در حالی صورت گرفته که هاوانا با بحران اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند که به کمبود شدید مواد غذایی و دارویی منجر شده و اعتراضاتی را در سال گذشته میلادی در پی داشت.

از زمان انقلاب کوبا در ۱۹۵۹، روسیه و هاوانا همکاری‌های اقتصادی و نظامی نزدیکی با یکدیگر داشتند.

روسیه نیز همچنان به کوبا کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کند و وام به این کشور می‌پردازد.

همچنین قرار است "ویاچسلاو ولودوین"، رئیس دومای روسیه امروز (چهارشنبه) و ۲۴ فوریه به کوبا و نیکاراگوئه برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه كوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL

تیم ملی والیبال کوبا در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ برخی بازیکنان تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی کوبا در هفته‌های اول و دوم لیگ ملت‌های والیبال 2024 غایبان صحب نامی خواهد داشت که مسیر راهیابی به المپیک را برای این تیم سخت خواهد کرد.

هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست

آریل ساینس، رئیس فدراسیون والیبال کوبادر نشستی خبری اظهار داشت: سرمربی ما در لیگ ملت‌ها قادر به استفاده از همه بازیکنان خود نیست. خسوس هررا که در تیم پروجا بازی می‌کند، برای درمان مصدومیت زانو، تقاضای 2 هفته استراحت کرده است. الخاندرو گونسالس و میگل گوتیرس نیز در هفته‌های اول و دوم نمی‌توانند همراه تیم ملی کوبا باشند.

کوبا، هلند، ترکیه و ایران، تیم‌هایی هستند که برای راهیابی به المپیک 2024، همچنان کورسویی از امید در صورت کسب نتایج خارق‌العاده در لیگ ملت‌ها دارند.

تیم ملی ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها از ساعت 3:30 بامداد 6 خرداد 1403 در برزیل به مصاف کوبا می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه