Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بولاغ گفت: ثمره تلاش فعالان عرصه جهاد تبیین در شفاف سازی و روشنگری اذهان مردم از غبار غفلت و تحریف موضوعات، هم راستایی مردم و جامعه با ولی فقیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام بولاغ از اساتید حوزه و دانشگاه زابل و عضو جامعه نخبگی حوزوی  در گفت و گو با عصرهامون، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین اهمیت زیادی داشته و باید به آن توجه ویژه ای داشت، گفت: در جامعه اسلامی ما، بین مردم و مسئولین افرادی هستند که مقام معظم رهبری از این افراد، با تعبیر ویژه ای به نام حلقه های میانی یاد کرده اند، حلقه های میانی کسانی هستند که همواره تلاش می کنند بین مردم و مسئولین در موضوعات و مسائل مورد نیاز جامعه ارتباط برقرار نمایند و دراین راستا وظیفه فعالان عرصه فرهنگی این است که حلقه های میانی بین مردم و مسئولین باشند و در این میان موضوعات مورد نیاز را شناسایی دقیق انجام داده و اولویت بندی موضوعات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که حلقه های میانی نقش مهمی در جهاد تبیین دارند، اذعان کرد: شکل گیری هیئت های اندیشه ورز در محلات، مساجد ، هیئت، دانشگاه، برگزاری اجتماعات و جلسات عمومی وسیع و حلقه های معرفتی بین مردم و مسئولین، از اقدامات موثر حلقه های میانی است که می تواند زمینه ساز گفتمان سازی و آگاه بخشی جهاد تبیین و جریان سازی در میان آحاد مردم باشد.

این کارشناس حوزه و دانشگاه آشنایی با ماهیت و معنای جهاد تبیین را ضروری دانست و در این زمینه خاطر نشان کرد: کلمه جهاد تعابیر مختلفی دارد از جمله انجام دادن فعالیت به صورت مستمر، پیوسته و با تمام توان که ارتباطی به دشمن ندارد اما در مسئله جهاد تبیین، مفهوم جهاد به معنای انجام دادن فعالیت به صورت مستمر، پیوسته، همه جانبه، هوشمندانه، مخلصانه و با تمام توان در تقابل با دشمن می باشد، هم چنین تبیین به معنای شفاف سازی و روشنگری اذهان مردم از غبار غفلت و تحریف موضوعات است.

حجت الاسلام بولاغ ادامه داد: جهاد تبیین موضوعات متفاوت جامعه را شامل می شود اما از جمله مهم ترین موضوعات جهاد تبیین، پرداختن به مسائل اصول اساسی انقلاب از جمله هویت ملی، دشمن شناسی، سبک زندگی اسلامی، اصالت خانواده، دستاوردها و پیشرفت های انقلاب، قانون اساسی، اندیشه مقاومت و تشریح مبانی و معارف دینی هم چون مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مقابله با خرافات و بدعت ها و همچنین بیان مسائل جاری انقلاب و کشور است.

این عضو جامعه نخبگی حوزوی اذعان کرد: جهاد تبیین در فضای حقیقی از طریق ارتباط چهره به چهره با مردم، تشکیل حلقه ها و نشست های مختلف قابل اجراست و فعالان عرصه فضای مجازی می توانند تولید محتواهای ناب که متناسب با فرهنگ دینی و اسلامی است در زمینه های مختلف به صورت گروهی و یا فردی انتشار داده و چنان چه در پاره ای از موضوعات تولید محتوا انجام نشده، در این زمینه اقدام نمایند.

وی بیان کرد: فعالان عرصه فضای مجازی و رسانه در راستای تولید محتوا، توجه به اصول مانند رعایت مرز انتقاد و بی اخلاقی،  عدالت اجتماعی نه مصداق سازی تقوای قلم و زبان پرهیز از ترویج شایعات و سیاه نمایی، بهره مندی از مباحث علمی و منطقی، استقامت و پایداری، توامان تبیین با عمل، اولویت بندی موضوعات، سرلوحه کار خود قرار دهند. ثمره تلاش فعالان عرصه جهاد تبیین ،هم راستایی مردم و جامعه با ولی فقیه می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بین مردم و مسئولین حلقه های میانی فعالان عرصه جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی را در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: این امام والامقام در مدت ۳۴ سال امامت خود با پنج طاغوت بنی عباس معاصر بود، بنی عباس از امویان هم ظالم‌تر بودند و با این وجود، ایشان در برابر ظالمان ایستاد، مقاومت کرد و تسلیم نشد.

وی با بیان اینکه رویکرد راهبری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) در دوران ۳۴ ساله امامت، راهبرد جهاد تبیین بود، اظهار کرد: ایشان در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاست تا عقاید باطل را بکوبند و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کنند.

وی با توضیح اینکه همه تلاش امام صادق (ع) این بود که عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کنند، افزود: حق و باطل همیشه بوده و جهاد با دشمن همیشگی است و این جهاد یک زمان با شمشیر است و یک زمان با زبان که همان جهاد تبیین است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هدفی که امام حسین (ع) با شمشیر دنبال آن بود، امام صادق (ع) با بیان و زبان و قلم انجام داد و مانند امام حسین (ع) علاوه بر اینکه با ظالمان و ستمگران مبارزه کرد با ملحدان و منحرفان به مبارزه پرداخت، گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

او با اشاره به مسائل فرهنگی در زمان امام صادق (ع) اضافه کرد: توسعه تشیع و حفظ جامعه شیعه از آسیب‌ها، نظام‌مند شدن عقاید، باورها و مفاهیم شیعی، شکل‌گیری تشکیلات سیاسی - عقیدتی و تداوم آن در قالب وکالت، شکل‌گیری و پویایی فقه شیعی از جمله اقدامات حضرت در آن زمان بود و امام صادق (ع) در مدت ۳۴ سال امامت پر برکت خویش، نقش شایسته‌ای در گسترش فرهنگ حیاتبخش اسلام داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود