Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، هشتمین نشست شورای معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی روز گذشته (سه‌شنبه ۳ اسفند ماه) با حضور  سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون امور مجلس رئیس جمهور در سالن جلسات ساختمان شهید رسول‌زاده برگزار شد.

قاضی‌زاده: رویکرد مجلس به مطالبات ایثارگران در این دولت متفاوت است

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران را خانه همه مردم ایران می‌دانیم، همانگونه که شهید سلیمانی گفتند که پس از عملیات خیبر هر که در جبهه حضور داشت شیمیایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همه مردم ایران را ایثارگر می‌دانیم، زیرا در جنگ نرم و جنگ اقتصادی حضور داشته‌اند. همه شهروندان کشور در حمایت از انقلاب نقش تأثیرگذاری داشته‌اند و اگر حمایت و پافشاری مردم نبود کشور ما در اختیار دشمنان بود.

وی افزود: هر دولتی یک شیوه را برگزیده و بر اساس آن فعالیت می‌کند. یک دولت از طریق فناوری، یک دولت از طریق نخبگان و سازندگان، یک دولت بر اساس توسعه آزادی و فرهنگ، یک دولت در حمایت از محرومان، یک دولت بر اساس عدالت محوری و دولت آیت‌الله رئیسی با حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و میدان‌داری مردم روی کار آمد. گفتمان دولت جدید بر اساس دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت و پشتیبانی از انقلاب و مردم‌داری است و این شاخصه دولت جدید است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی بیان داشت: شما عزیزان در جایگاه حساسی به نام مجلس شورای اسلامی حضور دارید. دولت جدید دولت انقلابی است و مجلس نیز از این دولت انتظاراتی دارد. رویکرد مجلس به مطالبات ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دولت ویژه و متفاوت است و شما وظیفه دارید این موضوع را به وزرا انتقال دهید، زیرا شما رابط مجلس و وزرا هستید و می‌توانید روی وزرا تأثیر مثبت بگذارید.

وی ادامه داد: به عنوان خادم شهدا تنها خواسته‌ام از شما معاونین امور مجلس این است که برای دیدار وزرا با خانواده معظم شهدا و ایثارگران هر هفته برنامه‌ریزی و این موضوع در رسانه‌ها منعکس شود. اگر وزرا در این اقدام پیشگام باشند معاونان و مدیران کل نیز این مسیر را ادامه می‌دهند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: مشکل ایثارگران بیشتر از خدمات رفاهی مسائلی است که با دستگاه‌ها دارند. موضوع تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران و مطالبات قانونی این عزیزان باید از طریق دستگاه‌ها پیگیری و اجرا شود در غیر این صورت مشکل به وجود می‌آید. یا نباید قانونی به تصویب رسیده و اعلام شود و یا باید حتماً به درستی اجرایی شود تا منجر به ناراحتی شهروندان نشود و برخی دستگاه‌ها بدون دلیل مقاومت می‌کنند و نارضایتی به دنبال دارد.

وی با تأکید بر لزوم حل مشکلات ایثارگران و پیگیری آن توسط معاونین مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله حل مشکل خودروی ایثارگران، گفت: مسائل ایثارگران تنها مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و باید از مطالبات ایثارگران در مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها دفاع شود.

حسینی: تجلیل از ایثارگران اولویت اصلی است

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این نشست ابراز داشت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از آن‌ها توسط معاونین امور مجلس دستگاه‌ها مورد تأکید بوده است و اینجانب نیز در بسیاری از یادواره‌های شهدا در شهرهای مختلف کشور حضور داشته‌ام و امیدوارم همه معاونین امور مجلس نیز این رویه را ادامه دهند.

مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از تعداد خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، مکاتبات صورت گرفته در مورد ایثارگران در مجلس شورای اسلامی و دیدار مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال تاکنون پرداخت و بر تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سید محمد حسینی مهدی ایزدی بنیاد شهید و امور ایثارگران مجلس شورای اسلامی معاونین امور مجلس قاضی زاده هاشمی دستگاه ها یک دولت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد