Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونسیان گفت: منتشر نشدن آمار بستری شدگان کرونایی که واکسن نزده اند؛ موجب تردید مردم برای تزریق واکسن شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا گفت: اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست. نتیجه آن، این است که واکسیناسیون دوز دوم از دوز اول فاصله دارد؛ چند میلیون نفر نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده است و دوز دوم را تزریق نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند میلیون نفر هم که نوبت دوز سوم آن‌ها رسیده است؛ دوز سوم تزریق نکرده‌اند.

به گفته یونسیان، قسمت اعظم مردم معاند و معارض واکسن نیستند و به گفته‌های دانشمندان و مسئولان بهداشتی اعتماد دارند؛ اما وقتی اطلاعاتی داده نمی‌شود، دچار تردید می‌شوند.

می‌توان سوالاتی مانند این که چند درصد بستری شدگان کرونا واکسن زده یا نزده اند را پاسخ داد. هر فردی که در بیمارستان بستری می‌شود، کد ملی او در سامانه مدیریت بیمارستانی ثبت می‌شود؛ از طرفی با کد ملی می‌توان اطلاعات واکسیناسیون فرد را از سامانه واکسیناسیون کرونا استخراج کرد و هر دو سامانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دارند.

او گفت: مگر می‌شود وزارت بهداشت آمار نداشته باشد؟ هر چند داده‌ها نیاز به تحلیل و پایش دارند و تا زمانی که داده‌ها در اختیار محققان قرار نگیرند؛ خروجی نخواهیم داشت.

کمیته علمی کرونا، انجمن اپیدمیولوژی و انجمن پزشکی اجتماعی برای این که داده‌های کرونا در اختیار محققان قرار بگیرد؛ درخواست داده‌اند.

یونسیان این ایراد را به وزارت بهداشت وارد می‌داند که هنوز آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی که واکسن نزده یا زده‌اند؛ منتشر نشده است.

او گفت: به کسانی که واکسن نزده‌اند، حق می‌دهم تردید داشته باشند؛ زیرا ما اطلاعات را در اختیارشان قرار نداده ایم. هر چند که من به عنوان محقق مطمئن هستم این افراد اشتباه می‌کنند؛ نتایج آنالیز‌ها در ایران مشابه سایر کشور‌های جهان خواهد بود. قسمت اعظم واکسن‌هایی که در ایران تزریق شده اند، همان واکسن‌هایی هستند که در سایر دنیا تزریق شده‌اند و نتایج اثربخشی این واکسن‌ها گزارش شده است.

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته است: مطالعاتی که در حوزه تحقیقات وزارت بهداشت برای انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده و نزده انجام شده، هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اند.

هاشمی در واکنش به درخواست انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده یا نزده، گفت: منابع تهیه چنین آماری متعدد بوده و نیاز به ویرایش دارند؛ البته مجدد تاکید کردم که بهتر است صبوری کنید تا به زودی نتیجه نهایی در اختیار شما، دیگر دوستان خبرنگار و مردم قرار داده شود.

البته معلوم نیست، وزیر بهداشت به استناد کدام مطالعه تحقیقاتی ١٩ بهمن گفته است: ۹۰ درصد افرادی که در سویه امیکرون بستری می‌شوند؛ واکسن تزریق نکرده‌اند.

٢١ بهمن ٩٩ واکسیناسیون در ایران آغاز شد و در دولت سیزدهم با تسریع در واردات، واکسیناسیون از شهریور سرعت گرفت و جای این سوال باقی است که چرا در طول این مدت آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی واکسن زده یا نزده با تحلیل داده‌ها و به کمک سامانه‌های وزارت بهداشت، انجام نشده است؟

منبع: فرارو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا در ایران وزارت بهداشت فوتی های کرونایی وزارت بهداشت بستری شدگان آمار بستری واکسن زده واکسن ها زده اند داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد بزدلی و تعلل نتانیاهو باعث شد تا حزب الله ده‌ها هزار موشک در اختیار داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در یادداشتی اعلام کرد، بزدلی و تعلل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر باعث شد تا حزب الله امکان مسلح شدن با ده‌ها هزار موشک را پیدا کند.

نحیما شتراسلر نویسنده این یادداشت با اعلام این مسئله افزود، تصور می‌شد که حزب الله از موشک‌هایش که برخی از آنها دور برد هم هستند استفاده نخواهد کرد اما حزب الله نشان داد که می‌تواند الجلیل را با کمک این موشک‌ها شخم بزند.

و افزود: بزدلی و تعلل نتانیاهو دو علت اصلی ادامه جنگ و عدم پایان یافتن آن بعد از 203 روز است، چون به جای آن که جنگ برق آسا و کوتاه مدت را با تمام توان در همان روزهای اول بعد از 7 اکتبر که جهانیان با ما همراهی می‌کردند به انجام برساند، وی برای ادامه بقا در در قدرت ما را در جنگ بلند مدتی غرق کرد.

نویسنده در پایان اعتراف کرد این جنگ بر خلاف راهبرد کلان اسرائیل است که همواره به دنبال جنگ‌های کوتاه مدت است، اسرائیل ساختاری کوچک است که به شدت به افکار عمومی جهانی تکیه داشته و به کمک‌های تسلیحاتی ایالات متحده متکی است، از اینرو قادر به انجام جنگ‌های طولانی مدت نیست و در واقع هر روز که از جنگ می‌گذرد شرایط ما در جهان بدتر می‌شود، تحریم‌ها علیه ما افزایش یافته و توان اقتصادی ضربه بیشتری می خورد به نحوی که ما را به سوی پایان بدون نتیجه جنگ پیش می‌برد.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند