Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام فرماندار سیروان با اشاره به نیازمندی جامعه معلولان و جانبازان، گفت: باید محیط شهری متناسب با شرایط جانبازان و معلولین ساماندهی شود.

«علیرضا رئیسی» در جلسه کمیته مناسب سازی تسهیل تردد جانبازان و معلولین و افراد ناتوان و روشندلان شهرستان، اظهار کرد:  معلولان، افراد روشندل و جانبازان جنگ تحمیلی همچون دیگر افراد جامعه نیازمندی‌هایی دارند که باید انجام دهند که نامناسب بودن زیرساخت‌ها باعث سلب استقلال و اعتماد به نفس آنان می‌شود و باید به صورت جد مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سیروان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب سازی محیط برای دسترسی‌ پذیری معلولان، روشندلان، جانبازان و افراد ناتوان به خدمات هستند، تصریح کرد: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی و غیره از حقوق معلولان است و باید متناسب با وضعیت جسمی آنان طراحی شود تا بتوانند از حقوق خود بهره‌مند شوند.

رئیسی با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر و اماکن از مطالبه‌های بحق و قانونی معلولان جانبازان، روشندلان و افراد ناتوان جامعه است و باید به درستی به آن پرداخته شود، خاطر نشان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرای برای رفع این مشکلات اقدامات خوبی انجام داده ولی کافی نیست و انتظار می‌رود برای رفع نیازهای این عزیزان چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در حین صدور مجوز و پروانه باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند، گفت: رفع مشکلات این قشر از جامعه از دغدغه‌های مسئولان است که امیدوارم این مهم هرچه سریعتر اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها منطقه ایلام مبلمان شهری مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد