Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا گفت: اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست. نتیجه آن، این است که واکسیناسیون دوز دوم از دوز اول فاصله دارد؛ چند میلیون نفر نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده و دوز دوم را تزریق نکرده‌اند؛ چند میلیون نفر هم که نوبت دوز سوم آن‌ها رسیده، دوز سوم تزریق نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، قسمت اعظم مردم معاند و معارض واکسن نیستند و به گفته‌های دانشمندان و مسئولان بهداشتی اعتماد دارند، اما وقتی اطلاعاتی داده نمی‌شود دچار تردید می‌شوند.

می‌توان سوالاتی مانند این که چند درصد بستری‌شدگان کرونا واکسن زده یا نزده‌اند را پاسخ داد. هر فردی که در بیمارستان بستری می‌شود، کد ملی او در سامانه مدیریت بیمارستانی ثبت می‌شود از طرفی با کد ملی می‌توان اطلاعات واکسیناسیون فرد را از سامانه واکسیناسیون کرونا استخراج کرد و هر دو سامانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دارند.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا گفت: مگر می‌شود وزارت بهداشت آمار نداشته باشد؟ هر چند داده‌ها نیاز به تحلیل و پایش دارند و تا زمانی که داده‌ها در اختیار محققان قرار نگیرند؛ خروجی نخواهیم داشت.

کمیته علمی کرونا، انجمن اپیدمیولوژی و انجمن پزشکی اجتماعی برای این که داده‌های کرونا در اختیار محققان قرار بگیرد درخواست داده‌اند.

یونسیان این ایراد را به وزارت بهداشت وارد می‌داند که هنوز آمار بستری‌شدگان و فوتی‌های کرونایی که واکسن نزده یا زده‌اند منتشر نشده است.

او گفت: به کسانی که واکسن نزده‌اند حق می‌دهم تردید داشته باشند؛ زیرا ما اطلاعات را در اختیارشان قرار نداده‌ایم. هرچند من به عنوان محقق مطمئن هستم این افراد اشتباه می‌کنند؛ نتایج آنالیزها در ایران مشابه سایر کشورهای جهان خواهد بود. قسمت اعظم واکسن‌هایی که در ایران تزریق شده‌اند، همان واکسن‌هایی هستند که در سایر دنیا تزریق شده‌اند و نتایج اثربخشی این واکسن‌ها گزارش شده است.

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته است: مطالعاتی که در حوزه تحقیقات وزارت بهداشت برای انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده و نزده انجام شده، هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌اند.

هاشمی درباره انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده یا نزده، گفت: منابع تهیه چنین آماری متعدد بوده و نیاز به ویرایش دارند، البته مجدد تاکید کردم که بهتر است صبوری کنید تا به زودی نتیجه نهایی در اختیار شما، دیگر دوستان خبرنگار و مردم قرار داده شود.

البته معلوم نیست، وزیر بهداشت به استناد کدام مطالعه تحقیقاتی ١٩ بهمن گفته است: ۹۰ درصد افرادی که در سویه امیکرون بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند.

٢١ بهمن ٩٩ واکسیناسیون در ایران آغاز شد و در دولت سیزدهم با تسریع در واردات، واکسیناسیون از شهریور سرعت گرفت و جای این سوال باقی است که چرا در طول این مدت آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی واکسن زده یا نزده با تحلیل داده‌ها و به کمک سامانه‌های وزارت بهداشت انجام نشده است؟

کد خبر 659258 برچسب‌ها اميكرون وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران آمار واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران آمار واکسن کرونا فوتی های کرونایی وزارت بهداشت آمار بستری واکسن زده واکسن ها داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور