Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز افشین دلشاد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام تزریق بیش از ۲۱هزار دز واکسن کرونا به کودکان ۵ تا ۱۲ سال استان، اظهارکرد: واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا از هفته گذشته در استان آغاز شده است و والدین می‌توانند برای تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: واکسن‌های مورد تأیید برای گروه سنی کودکان ۵ سال به بالا، پاستوکووک و سینوفارم بوده و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مشابه گروه‌های سنی بالاتر و بالغین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون انواع واکسن‌ها را در اختیار داریم، بنابراین افراد منتظر واکسن خاصی نباشند و حتماً برای دریافت دزهای عقب‌افتاده و دز سوم واکسن خود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ مرکز تجمیعی و پایگاه واکسیناسیون تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان فعال است که در سطح تمام شهرستان‌های استان آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به مردم هستند.

دلشاد با اشاره به سهم بالای واکسن‌نزده‌ها در بین افراد بستری و مبتلای شدید به کرونا، تصریح کرد: عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی، عادی‌انگاری و ساده‌انگاری نسبت به سویه امکیرون باعث شیوع گسترده این بیماری شده است.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کودکان باید جدی گرفته شود، گفت: در حال حاضر و در شرایطی که اُمیکرون در کشور و به تبع در استان، تهاجم و وسعت پیدا کرده است، برای افزایش ایمنی در برابر این بیماری، مردم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و کودکان‌شان اقدام کنند.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا در خراسان شمالی واکسیناسیون کرونا در خراسان شمالی کودکان ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای سال به صورت آزمایشی در خراسان شمالی آغاز و از امروز رسمی شد. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از امروز به صروت رسمی بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب از حوزه وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم است٬ افزود: چنانچه کودکان به بیمارستان مراجعه کردند، از بدو پذیرش بستری تا انجام اقدامات تشخیصی و جراحی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ابتدای امسال نوید ارائه گسترده و عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی را اعلام کرده بودیم، گفت: کلنگ زنی و شروع ساخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان بزرگ ترین پروژه درمانی استان و آغار درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دانشگاه در این راستا محقق شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: اجرای طرح رایگان درمان کودکان زیر 7 سال، در استان خراسان شمالی از ابتدای سال به شکل آزمایشی آغاز شده  بود اما امروز به صورت رسمی و سراسری این اقدام اجرایی می شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور