Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: کمیسیون مشترک جلسات زیادی را برای بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی برگزار کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، هادی بیگی نژاد در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری در مورد برخی انتقادات نسبت به طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی، گفت: این طرح در صحن علنی مطرح، تصویب و سپس با موافقت نمایندگان به کمیسیون مشترک برای بررسی ارجاع شد، سپس رئیس مجلس خواستار برگشت این طرح به صحن شد و مجدداً رأی‌گیری و برای بررسی به کمیسیون مشترک ارجاع شد، اما امروز عده‌ای سوپرمن بازی در می‌آورند و از این طرح انتقاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علیرغم اینکه کمیسیون مشترک جلسات زیادی را برای بررسی این طرح برگزار کرد، اما معاونت قوانین می‌گوید باید از دستور کار خارج شود، چرا با دست خودمان، خودمان را نابود می‌کنیم، این چه رفتاری است. در این رابطه از رئیس و تیم رسانه‌ای گلایه داریم؛ تا کی باید جوابگوی این رفتار‌ها باشیم و چند بار جواب یک مسئله را بدهیم.
 نماینده مردم رودبار: طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در صحن علنی بررسی شود.
مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس نیز در تذکری شفاهی گفت: بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی طبق اصل 85 قانون اساسی یکی از مشکلاتی بوده که موجب شده بر اثر آن توهین‌های زیادی به مجلس صورت بگیرد، علیرغم اینکه کمیسیون ویژه طرح مذکور، جلسات متعددی را با صاحب نظران برگزار کرده، اما به دلیل اینکه این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار نگرفته، توهین‌های زیادی به مجلس صورت می‌گیرد.
وی افزود: از هیات رئیسه درخواست دارم که این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا شاید از این توهین‌ها به همکاران جلوگیری شود. در جلسه روز گذشته کمیسیون ویژه طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تعدادی از همکاران حضور نداشتند و علیرغم اینکه 19 رأی به کلیات این طرح داده شد، اما توهین‌های زیادی به مجلس صورت گرفت.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست دارم این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد تا مردم نیز در جریان آن باشند که چه چیزی تصویب می‌شود، قرار نیست مسکوت سازی صورت بگیرد.
 نماینده مردم خمینی شهر: مشکلات اصلی مردم بحث‌معیشتی است
 محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در تذکری گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی موضوعی است که براساس آنچه که قانون گفته به سرانجام می‌رسد.
وی افزود: باید تلاش شود در مجلس کمتر دچار نزاع شویم، امروز مهمترین مشکلات مردم بحث معیشتی و اقتصادی است، البته فضای مجازی و حوزه فرهنگ هم از الویت‌های ما برای برررسی است، اما باید با آرامش پیش رویم.
 نماینده مردم ملایر: آئین نامه حرف اول و آخر را می‌زند
 احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر هم در نطق میان دستور و در تذکری شفاهی تاکید کرد: آئین نامه حرف اول و آخر را می‌زند، ما وکلای مردم هستیم و به نمایندگی مردم مشروعیت داریم تا از حقوق ملت دفاع کنیم و قسم خورده ایم که آئین نامه و قانون اساسی را رعایت کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: اگر در مجلس اقدامی خلاف آئین نامه و قانون اساسی صورت گیرد از طرف هر فرد و فکری باشد تخلف شده است. نمایندگان مجلس براساس اصل 85 قانون اساسی رأی دادند که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون‌های ویژه بررسی شود بنابراین اگر اعضای کمیسیون قبل از ارائه طرح به شورای نگهبان محتوایی که مجلس به آن رأی داده است را تغییر دهند در واقع طرح را مخدوش کرده اند.
وی گفت: اگر این حرف اشتباه است آن را اصلاح کنید، اما جدا از اینکه مردم چه نظری دارند موضوع این است که در کمیسیون ویژه آنچه ما به آن طرح رأی داده ایم اتفاق نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقررات خدمات فضای مجازی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی طرح در صحن علنی نماینده مردم ملایر کمیسیون مشترک قانون اساسی برای بررسی آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند