Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@02:29:40 GMT

مزیت‌های طرح بنزین برای همه چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۵۲۱

مزیت‌های طرح بنزین برای همه چیست؟

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: طرح «بنزین برای همه» عدالت محور است. سید حمید حسینی گفت: بسته به این که بنزین را یک حق برای مردم یا یک کالای مصرفی در نظر بگیریم، نوع برخورد با آن متفاوت است. در طرح «بنزین برای همه»، بنزین را به عنوان یک حق برای مردم در نظر می‌گیریم و این قبیل طرح‌ها، عدالت محور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، این طرح می‌تواند شدت مصرف انرژی را کاهش دهد یا این انگیزه را به مردم بدهد که مصرف نداشته باشند و سهمیه خود را واگذار کنند (فروش بنزین به جای مصرف)؛ همچنین باعث جلوگیری از قاچاق می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی طرح «بنزین برای همه» را در مجموع قابل قبول توصیف کرده است.

روز ۲۵ دی، جواد اوجی وزیر نفت که پیش‌تر از اجرای طرح آزمایشی تخصیص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی بر حسب کد ملی به افراد به جای خودرو‌ها خبر داده بود، اعلام کرد که این طرح در حال انجام کار‌های کارشناسی است و هر زمان ابهام‌های آن برطرف شود، دولت برای اجرایش، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، طبق گزارش‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، دولت سالانه ۱۲۴ هزار میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌کند که ۶۰ درصد آن برای ۴ میلیون خانوارِ دارای بیش از دو خودرو است. ۱۴ میلیون خانواده بی‌خودرو هیچ سهمی از این یارانه نمی‌برند و پیش بینی می‌شود که در صورت موفق بودن اجرای این طرح آزمایشی و موافقت دولت با اجرای آن به صورت سراسری، سالانه به هر خانواده با جمعیت چهار نفری، حدود یک میلیون و صد هزار تومان یارانه بنزین برسد؛ این یارانه اکنون فقط به افراد دارای خودرو پرداخت می‌شود.

به گفته حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش که مجری طرح «بنزین برای همه» در این جزیره است، از روز یکشنبه یکم اسفند، این طرح در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

برای اجرای طرح آزمایشی باز توزیع یارانه بنزین در کیش، به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سه جایگاه سوخت در نظر گرفته شده و نتیجه آن تا پایان اسفند مشخص می‌شود. با توجه به فاصله زمانی دو تا سه هفته اجرای آزمایشی این طرح در قشم، احتمالا نتیجه اجرای آن در این جزیره نیز، تا پایان فروردین سال آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سید حمید حسینی بنزین کالای مصرفی عدالت مصرف انرژی بنزین برای همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ کارگاه مهدی افشاری گفت: ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی تهران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت زنی و کنترل تردد خودرو‌های عبوری در سطح شهر به طور همزمان دو دستگاه خودروی سواری را که در حال تخلیه دخانیات در محدوده شهر صالح آباد به داخل انباری بودند شناسایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۰۰۰ بسته تنباکو در مجموع ۵۱۶ کیلوگرم تنباکو فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف شد.

 این مقام انتظامی ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را در ارزیابی کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو توقیف که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان تاکید کرد: پلیس در راستای اجرای وظایف خود و مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با قاچاقچیان مقابله می‌کند.

منبع: پلیس امنیت اقتصادی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • طرح فجرانه کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟