Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-با حمایت‌های صورت گرفته تولید محصولات و ارائه خدمات حوزه‌های فناوری‌های نرم، علوم انسانی، علوم اجتماعی و صنایع فرهنگی و خلاق توسعه یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، صنایع خلاق و محصولات فرهنگى و فناورى‌هاى نرم با قابلیت تولید 2 هزار و 700 میلیارد دلار ارزش اقتصادى و ایجاد حدود 30 میلیون شغل در دنیا، روز به روز مورد توجه کشورهاى بیشترى قرار مى گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«گسترش نفوذ فرهنگى و تقویت جایگاه کشور در عرصه‌هاى بین‌المللى»، «حراست از هویت ملى و متمایزسازى فرهنگ ملى در برابر فرهنگ‌هاى بیگانه و فرآیند جهانى‌سازى»، «مقاومت در برابر تهاجم فرهنگى»، «توسعه اجتماعى و احیا و ترویج سبک زندگى اسلامى ـ ایرانى» و ... از جمله دلایلی است که ضرورت حمایت از محصولات و خدمات حوزه راهبردی فناوری‌های نرم در کشور را بیشتر کرده است.
مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با درک اهمیت نقش این حوزه استراتژیک در کشور در قالب حمایت از مجموعه‌هایی که در این عرصه به ارائه خدمات یا تولید محصول اشتغال دارند، در تلاش است تا گامی اثرگذار در توسعه حوزه فرهنگی و خلاق کشور بردارد و اقدامات حود را با حمایت از 11 مجموعه فعال در این زمینه تثبیت کرده است.
«رهاورد دانش فانی»، «متحرک سازی آینده نگار»، «رایموند هنر پویان»، «فرهنگی هنری درفش کاویانی»، «حرکت کلیدی زرین گل»، «فربود انگاره واقعیت خیال»، «آینده سازان سیتا کودک»، «پردیس سرگرمی پیله»، «هدایت و پرورش اندیشه»، «موسسه مطالعات تفکر توسعه آینده نگر» و «مطالعات راهبردی فناوری اطلاعات طلیعه ستاره فروزان»؛ 11 مجموعه‌ای هستند که با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان در حوزه فرهنگ و علوم انسانی کشور فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رقابت 11 شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه