Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاری با اشاره به اینکه دولت قبلی بی‌توجه به همسایگان بود و بیشتر به کشورهای اروپا و آمریکا و غرب نگاه و توجه داشت که این سیاست سبب از دست رفتن فرصت‌ها شد گفت: دولت سیزدهم به دنبال بازسازی روابط متعادل و متوازن با دیگر کشورهای همسایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد یاری، کارشناس سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به قطر گفت: سفر رئیس‌جمهور به قطر نقش مهمی در تقویت روابط ما با قطر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این رویکرد دولت سیزدهم موجب تقویت سیاست خارجه همه‌جانبه گرایانه بر اساس منافع ملی با کشورهای همسایه است.

یاری اظهار کرد: در دولت قبل تمام امور خارجی کشور منوط به مذاکرات هسته ای و برجام شده بود که هیچ دستاوردی برای ما نداشت.

کارشناس سیاسی گفت: برخلاف سیاست‌های غلط دولت قبل که سبب اختلاف شده بود، دولت سیزدهم به دنبال بازسازی روابط متعادل و متوازن با دیگر کشورهای همسایه است.

وی افزود: دولت قبلی بی‌توجه به همسایگان بود و بیشتر به کشورهای اروپا و آمریکا و غرب نگاه و توجه داشت که این سیاست سبب از دست رفتن فرصت‌ها شد.

یاری اظهار کرد: دولت سیزدهم ضمن حضور هدفمند و سازنده در مذاکرات وین و تلاش برای رفع تحریم‌ها، همسایگان و کشورهای منطقه را هم در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده و این فصل جدیدی در روابط همسایگی هست.

وی خاطرنشان کرد: سفر به تاجیکستان و عضویت ایران در سازمان شانگهای، سفر به ترکمنستان و حضور در اجلاس اکو، سفر بسیار استراتژیک به روسیه  و اکنون نیز سفر قطر و حضور ایران در اجلاس بزرگ ابر صادرکنندگان گاز جهان، اقدامات پویای دولت سیزدهم در بازمهندسی هژمونی ایران در روابط با همسایگان است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کشورهای همسایه دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان