Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی جمالی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بیشترین اهدکنندگان خون بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند و به مرور با افزایش سن این گروه از دایره اهدای خون خارج می‌شوند و اگر جوانان را جایگزین  نکنیم در آینده با کمبود اهداکنندگان مواجه می شویم.
 
وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون دربحث پدافند غیرعامل یک سازمان حیاتی است ، اظهارداشت: از هر سه نفر یک نفر به خون و فرآورده‌های آن در طی عمر خود نیاز پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمالی افزود: میزان اهدای خون  در کشور ما نسبت به منطقه آمار خوبی است اما در مقایسه با کشورهای پیشرفته مقداری عقب هستیم در چند سال گذشته شاخص اهدای خون ۲۵ نفر  به ازای هر هزار نفر جمعیت بود ولی در حال حاضر این شاخص به ۲۳ تا ۲۴ نفر کاهش یافته است .

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: اشکالی که در بخش اهداکنندگان خون داریم این است که نیمی از جمعیت ما در کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و این گروه در اجرا استقبال کمی دارند و فقط حدود ۵ درصد از  اهدا توسط بانوان صورت می گیرد در صورتی که در برخی از کشورها میزان اهدای بانوان حدود ۵۰ درصد است و شاید دلیل آن هم این است که این امکانات و زیرساخت در بسیاری از نقاط کشور را نتوانسته‌ایم فراهم کنیم.

وی افزود: با حمایتی که از اهداکنندگان و همینطور بالا بردن امکانات های کل کشور خواهیم داشت می توانیم آمار اهداکنندگان را بالا ببریم در حال حاضر هم در برخی از نقاط کشور مانند زابل شاخص اهدای خون ۶۰ نفر در هزار نفر است.

 وی اعلام کرد: به هر حال انتقال خون وابسته به اهداکنندگان خون است که مهمترین رکن این سازمان محسوب می‌شوند بنابراین برای ما تکریم اهدا کنندگان بسیار مهم است.
 ادامه دارد...

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی سازمان انتقال خون ايران سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی سازمان انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به عملکرد‌های بسیار خوب در مستندسازی و صدور اسناد کاداستری موقوفات در یزد اظهار داشت: با تداوم همکاری‌های ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه، در حال گره‌گشایی از مشکلات ثبتی موقوفات استان یزد هستیم.

وی افزود: البته با توجه به اینکه موقوفات همواره مورد تجاوز زمین خواران قرار دارد، تلاش می‌کنیم ضمن حفظ و محافظت از این سنت حسنه، علاوه بر رضایت خداوند و واقفین، در افزایش ارزش افزوده این اراضی و املاک در نتیجه هویت بخشی و صدور اسناد آنها جدی‌تر عمل کنیم.

به گفته اقبال، در فروردین ماه و هفته اول اردیبهشت امسال بیش از ۳۰۰ فقره سند موقوفات در استان صادر شده است.

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه بدون سند داریم، افزود: حل مشکل این موقوفات، نیازمند یک کار جهادی فارغ از وظایف تکلیفی سازمانی است که سعی می‌کنیم با تدوین برنامه‌های تکلیفی سالانه، از وظایف خود جلوتر حرکت کنیم.

اقبال تأکید کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداریم که در این خصوص فعالیت‌های قابل تقدیری در واحد‌های ثبتی در خصوص مستندسازی و صدور برخی اماکن خاص و مهم مذهبی و موقوفات شاخص انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی