Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر گفت: بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری به مبلغ پنج هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان حدود یک هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

«علی قاسم پور» گفت: همچنین این بودجه در مقایسه با متمم بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ چهار هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان، با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور، با بیان اینکه بودجه مصوب مبتنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، خدمات و وظایف روزمره شهرداری و برنامه‌های تکمیلی است، اضافه کرد: ۶۱ درصد بودجه مصوب مربوط به تملک دارایی سرمایه‌ای، تعهدات قطعی و تملک دارایی مالی است که مجموع اعتبارات عمرانی شهرداری در سال آینده را تشکیل می‌دهد.

وی، همچنین میزان بودجه مصوب شهرداری در حوزه هزینه‌های جاری را ۳۹ درصد و معادل دو هزار  و ۳۶۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان عنوان کرد.

قاسم پور، جمع بودجه عمرانی را با احتساب اوراق مشارکت سه هزار و ۷۳۷ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان ذکر کرد. به گفته رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج، در لایحه پیشنهادی شهرداری بودجه عمرانی ۵۳ درصد و جاری ۴۷ درصد تعیین شده بود که این امر در کمیسیون تلفیق به صورت ۶۱ درصد عمرانی و ۳۹ درصد جاری، اصلاح شد.

سخنگوی شورای شهر، سهم عمده هزینه‌های جاری شهرداری کرج به میزان ۳۵ درصد را شامل حقوق و مزایای پرسنل عنوان کرد.

این مسئول، اتخاذ تصمیماتی در خصوص ایجاد انضباط مالی در مراحل تصویب بودجه را نیز مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: انتقال کلیه ردیف ها و اعتبارات جبران خدمات مستمر از عمرانی به جاری، تبدیل وضعیت جعمی از کارکنان ایثارگر، اقدام شهرداری به جایگزینی آزمون برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و رعایت عدالت بین کارکنان شهرداری بخشی از این تصمیمات بود.

سخنگوی شورای شهر، پرداخت عادلانه بین نیروهای رسمی و قراردادی شهرداری با کارکنان تامین نیرو در اعیاد و مناسبت‌ها از طریق این تصمیم برای سال آتی محقق خواهد شد.

قاسم‌پور، به اختصاص ردیف‌هایی از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برای تکمیل قطار شهری کرج، اجرای بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، آسفالت معابر، احداث ۱۰ زمین ورزشی و سرویس بهداشتی و ساخت ۳۰ پارک محله‌ای اشاره کرد.

وی افزود: در بخش فرهنگی بودجه مصوب نیز برای تکمیل مصلی در دو نقطه کرج و مهرشهر مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، تکمیل باغ موزه دفاع مقدس به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، ساخت دو پلاتوی نمایش به مبلغ ۵ میلیارد تومان و شروع عملیات اجرای تئاتر شهر مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

قاسم پور تاکید کرد: در بودجه جاری ۲۵ ردیف کاهش داشته و ۱۷ درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که تمامی ردیف‌های بودجه عمرانی افزایشی بوده و نسبت به بودجه پیشنهادی با ۹۷ میلیارد افزایش روبرو بوده است.

46

این مسئول، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج در ۲۷ جلسه و طی جلسات مستمر و بسیار فشرده مصوب شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته گاهی تصویب بودجه شهرداری کرج تا اواخر اسفندماه یا حتی ماه های نخست سال بعد طول می‌کشید که این امر امسال و با همکاری یکایک اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری و شورا، در وقت مناسب بررسی و مصوب شد.

وی با اذعان بر اینکه تصویب لایحه بودجه ظرف نزدیک به ۲۰ روز، کاری بسیار سنگین و نفس‌گیر بود، از یکایک اعضاء و همکارانی که در این مسیر با کمیسیون تلفیق همکاری داشتند، قدردانی کرد.

کد خبر 1605932

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: میلیارد تومان کمیسیون تلفیق میلیون تومان شهرداری کرج بودجه مصوب شورای شهر قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، سهم اعتبارات دستگاه‌های اصلی بخش فرهنگ و هنر نسبت به مصارف بودجه عمومی دولت در حدود هشت‌دهم درصد است. بیشترین افزایش اعتبار دستگاه‌های اصلی بخش فرهنگ و هنر، مربوط به «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» است که حدود ۲۶۶ درصد نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲، در مجموع اعتبارات رشد داشته است.

 این گزارش به تحلیل و توصیف داده های لایحه بودجه، اعتبارات هزینه ای، تملک دارایی های سرمایه‌ای و اختصاصی دستگاه‌های اصلی مربوط به بخش فرهنگ و هنر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و مقایسه آن با اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۲ و اعتبارات ردیف‌های متفرقه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین بررسی سنجه‌های عملکرد خروجی‌های اصلی دستگاه‌های سیاستگذار در بخش فرهنگ و هنر می‌پردازد.

* بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر

 دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (۱۴): بخش فرهنگ و هنر» بیان می‌کند که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ طبق اصلاحات انجام شده در ماده (۱۸۲) آیین‌نامه داخلی، در دو بخش به مجلس تقدیم شد؛ بخش اول شامل ماده واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، تراز‌های عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه بود که دولت به‌صورت رسمی در اوایل سال ۱۴۰۲ تقدیم مجلس کرد، اما بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه در ابتدای سال ۱۴۰۳ اعلام وصول شد و لازم است بررسی این بخش به‌همراه جداول و پیوست‌های منتشر شده، صورت گیرد. 

این گزارش مطرح می‌کند که موضوع هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در راستای بند الحاقی مشابه در برنامه هفتم توسعه، استفاده از ظرفیتی است که دولت از آن به‌منظور اجرای احکام حوزه فرهنگ در برنامه هفتم، بهره برده است و تلاش کرده تا با درج حکم مربوطه و برآورد اعتبارات آن در لایحه بودجه سالیانه، حکم مذکور در برنامه هفتم را اجرا کند.

در این گزارش آمده است که جدول برآورد هزینه‌کرد ۱ درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری برای اولین بار به‌منظور تفصیل بند «ب» تبصره «۱۳» قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش دوم لایحه درج شده است که به‌نظر می‌رسد طراحی چنین جدولی به‌منظور طراحی هزینه‌کرد این بند و همچنین استناد هر ردیف به مواد برنامه هفتم توسعه، اقدام مطلوبی، خصوصاً در این بند باشد. 

* حذف مکان مقایسه وضعیت اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای 

این گزارش ادامه می‌دهد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، برخلاف لوایح سال‌های گذشته، جدول وضعیت اعتبارات فصل فرهنگ و هنر در لایحه بودجه به‌کلی حذف شده است و امکان مقایسه وضعیت اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و مجموع آنها از بین رفته است؛ همچنین این امر باعث شده امکان مقایسه سهم هر فصل از امور نیز از بین برود و نیز نتوان سهم امور مختلف ازجمله امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری را نسبت به سایر امور ده‌گانه ارزیابی کرد. همچنین در ردیف‌های متفرقه درخصوص اعتبارات در نظر گرفته شده، بعضاً ابهامی که در نحوه هزینه‌کرد وجود دارد باید برطرف شود. ازاین‌رو، باید دستگاه یا دستگاه‌های مرتبط و ابعاد اجرایی آن تا حد لازم شفاف شود.

* کلی و مبهم بودن سنجه‌های عملکرد خروجی‌های اصلی دستگاه‌های سیاستگذار در بخش فرهنگ و هنر 

در این گزارش مطرح می‌شود که درخصوص سنجه‌های عملکرد خروجی‌های اصلی دستگاه‌های سیاستگذار در بخش فرهنگ و هنر که بعضاً اقدامات و سنجه‌ها بسیار کلی و مبهم است و در عمل سنجش و ارزیابی مشخص و شفاف از عملکرد دستگاه را امکان‌ناپذیر می‌کند که به تدقیق و جزئی‌تر شدن و در مواردی جهت‌گیری کیفی نیاز است. از‌سوی‌دیگر، با توجه به اینکه لایحه بودجه باید با هدف تحقق سالیانه بخشی از برنامه توسعه باشد، اما در اقدام‌ها و سنجه‌های تعیین شده در لایحه بودجه برای دستگاه‌های سیاستگذار، کمتر رد مشخص و واضحی از احکام برنامه هفتم توسعه (به‌ویژه جدول اهداف کمی ذیل ماده (۷۴) برنامه) وجود دارد و باید تا این موضوع نیز اصلاح شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش بیان می‌کند که مجموع اعتبارات دستگاه‌های اصلی بخش فرهنگ و هنر در قانون بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۷۷.۳۲۰.۰۱۸ میلیون ریال بوده که در برآورد سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۲۱۸.۹۸۲.۳۳۶ میلیون ریال افزایش یافته و حدود ۱۸۳ درصد رشد پیدا کرده است. 

این گزارش توضیح می‌دهد که دلیل عمده افزایش مجموع اعتبارات بخش فرهنگ و هنر به افزایش اعتبارات اختصاصی دستگاه‌های «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، «سازمان امور سینمایی و سمعی-بصری» و «حوزه هنری انقلاب اسلامی» موضوع یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی بر می‌گردد. در لایحه بودجه سهم اعتبارات دستگاه‌های اصلی این بخش نسبت به مصارف بودجه عمومی دولت در حدود هشت‌دهم (۰.۷۷) درصد است. 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز