Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@17:09:29 GMT

ساخت پنج بوستان جدید بانوان در تهران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۷۷۱۹

ساخت پنج بوستان جدید بانوان در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری درباه درباره وضعیت ساخت بوستان بانوان، تملک فضاهای بی‌دفاع شهری برای تبدیل به بوستان عمومی و شناسایی و درمان درختان بیمار خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی داده که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

پنج محل در پنج منطقه شهر تهران برای تبدیل به بوستان ویژه بانوان در مناطق ۱ ، ۲ ، ۵ ، ۱۳ و ۲۱ انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هم اکنون مشاور این سازمان در حال طراحی این بوستان‌ها است و تا پایان اسفند امسال، اسناد مناقصه آن‌ها آماده و پیمانکاران آن انتخاب خواهند شد؛ در سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از این بوستان‌ها باشیم. امسال ۵ قطعه از باغات و اراضی مشجر در مناطق ۸ ، ۱۱ و ۱۰ خریداری شده که در حال تبدیل به بوستان عمومی هستند. ضمن آنکه هم اکنون مراحل خرید ۲۱ ملک با اولویت مناطق کم برخوردار همانند مناطق ۷ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۷ ، ۸ و ۱۲ در دست اقدام است. ما برای حفظ و صیانت از درختان خیابان ولیعصر اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهیم. کاشت بیش از ۳ هزار و ۳۴۰  اصله درخت چنار به روش روت بال با سن ۸ الی ۱۲ سال و بن بیش از ۵۰ سانتیمتر در ۴ فاز ساماندهی و احیاء درختان خیابان ولی عصر ( عج )، واگذاری نگهداری از درختان خیابان ولیعصر (عج) به صورت پیمان‌های جداگانه در مناطق ۱، ۳، ۶ و ۱۱، پیش بینی نهاده‌ها و تجهیزات ویژه (مواد تغذیه‌ای، ترکیبات محافظت کننده، سموم گیاهی، ماشین آلات آبشویی و ...) در قراردادهای نگهداری ویژه این خیابان و انجام اقدامات خاص نظیر پایش مستمر، رفع خطر درختان، ترمیم تنه، اصلاح تشتک‌های آبخوری و ... از جمله کارهایی‌ست که به صورت مستمر انجام می‌شود. همچنین از ورود فاضلاب واحدهای تجاری، اداری و مسکونی به نهر خیابان ولیعصر جلوگیری می‌شود. انجام معاینات فنی (اسکن) درختان از نظر میزان پوسیدگی و همچنین مقاومت در برابر باد توسط شرکت‌های معتبر و ذیصلاح و بازدید مستمر کارشناسان گیاه‌پزشکی از وضعیت درختان (بیماری و آفات) و گزارش به اداره فضای سبز منطقه جهت انجام اقدامات مراقبتی ویژه از جمله دیگر اقدامات ما برای درختان است.

منبع: خبرگزاری شهر

کد خبر 659313

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خیابان ولیعصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش‌نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم