Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:57:43 GMT

لیز تراس: طرح حمله روسیه به اوکراین، خودزنی است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۷۹۵۹

لیز تراس: طرح حمله روسیه به اوکراین، خودزنی است

در حالی که وزیر امور خارجه انگلیس از اتباع کشورش می‌خواهد تا فورا خاک اوکراین را ترک کنند، او بار دیگر برای روسیه خط و نشان کشیده و گفت "طرح حمله روس‌ها به مثابه خودزنی است."

به گزارش ایسنا، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در مطلبی به تحریمهای بیشتری که کشورش می تواند علیه روسیه اعمال کند پرداخته و به افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داد که طرح حمله به اوکراین به مثابه "زخمی کردن خودشان" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که سه متحد میلیاردر رئیس جمهور روسیه و پنج بانک روسی در پاسخ به تجاوزگری کشورشان با اقدامات تنبیهی مواجه خواهند شد.

لیز تراس در مطلبی در روزنامه تایمز نوشت که انگلیس همچنین در حال بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون روسیه و تعمیم دادن تحریم‌های ارضی اعمال شده علیه کریمه به مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان شرق اوکراین در دونباس است.

او گفت: هیچ فرد یا شرکتی در انگلیس نمی‌تواند با این مناطق تا زمانی که به اوکراین بازگردانده شوند، معامله کند.

تراس همچنین اظهار کرد که انگلیس "لیست بلندبالایی" از افراد همدست در اقدامات رهبران روسیه دارد و دولت متبوع او مایل است تا زمانی که روسیه نیروهای خود را عقب نکشد "فشارها را بر آنها افزایش دهد."

تراس اضافه کرد، انگلیس فراتر از تحریم‌های مالی مایل است "تدابیری را برای محدود کردن توانایی تجارت روسیه معرفی کرده و  در عین حال مجموعه ای از صادرات فن آوری های پیشرفته را ممنوع ساخته و باعث تضعیف توسعه پایگاه صنعتی نظامی آن برای سالها شود."

وی افزود: به مرور زمان، حتی نزدیکان پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم‌های روزهای اخیر او را به عنوان زخمی کردن خودشان خواهند دید.

لیز تراس همچنین گفت، فعلا هیچگونه شواهد مشخصی وجود ندارد که نشان دهد روسیه نیرو به جمهوری‌های خودخوانده در دونباس فرستاده است. وزیر خارجه انگلیس امروز چهارشنبه به شبکه اسکای نیوز گفت: لندن فعلا به شواهد موثقی دست نیافته که نشان دهد چنین موضوعی در حال رخ دادن است.

در همین حال وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه هم در توییتی نوشت: امنیت و ایمنی اتباع بریتانیایی در اوکراین اولویت اصلی ماست. همه انگلیسی‌ها باید از طریق مسیرهای هوایی تجاری تا زمانی که هنوز در دسترس هستند، آنجا را ترک کنند.

لیز تراس خاطر نشان کرد: ما تیم‌های خود را در منطقه تقویت می‌کنیم تا از مردم بریتانیا در هنگام خروج و پس از عبور از مرز حمایت کنند.

بیش از یک هفته است که وزارت امور خارجه انگلیس نسبت به سفر به اوکراین هشدار می دهد.

وزیر حمل و نقل دولت انگلیس نیز گفت: این بسیار مهم است که اتباع انگلیسی به توصیه های وزارت خارجه مبنی بر این که باید منطقه را و در واقع باید اوکراین را در ضمن موجود بودن گزینه های تجاری ترک کنند، توجه کنند.

سه شرکت هواپیمایی پروازهای مستقیم بین انگلیس و اوکراین را همچنان برقرار دارند که شامل شرکتهای ویز ایر، رایان ایر و خطوط هوایی بین المللی اوکراین میشوند. همه آنها همچنان تا همین دیروز این پروازها را موجود داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين انگلیس لیز تراس تنش در مرز اوکراین و روسیه امور خارجه انگلیس لیز تراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی سعی کرد تا مفاد پیش نویس توافق آتش بس ارائه شده به حماس را «سخاوتمندانه» جلوه داده و توپ را در زمین این گروه بیاندازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامرون امروز دوشنبه درحالیکه رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از دستیابی به توافق آتش بس در غزه بوده است، گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد پیش روی خود را بپذیرد.

غرب با تلاش برای انداختن توپ در زمین حماس با همدستی اسرائیل پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که به نظر برای این گروه قابل قبول نیست. کامرون همچنین گفت: این جنگ تا زمانیکه همه اسرا آزاد نشوند، پایان نخواهد یافت.

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!

وی در جریان نشست ویژه مجمع اقتصاد جهانی در ریاض مدعی شد که رهبری حماس و افراد مسئول عملیات 7 اکتبر باید برای داشتن افق سیاسی یک راه حل دو دولتی، غزه را ترک کنند.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد که این پیشنهاد شامل یک آتش بس پایدار 40 روزه و آزادی احتمالا هزاران اسیر فلسطینی در قبال آزادی اسرای اسرائیلی می‌شود.

کامرون با ادعای اینکه پیشنهاد «خیلی سخاوتمندانه» است، افزود: تمام فشار در جهان و همه چشم‌ها در جهان باید روی آنها (حماس) باشد و بگوید که توافق را قبول کن.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند