Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر «محمد اقتصاد»، استاد با سابقه دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز به همت اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، مراسم بزرگداشت پروفسور محمد اقتصاد استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و از چهره‌های شناخته شده علمی، با بیش از دو دهه فعالیت علمی، آموزشی و کارنامه‌ای پر بار از تالیف کتب، مقالات و ثبت اختراعات متعدد به همت اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شیراز در ادوار مختلف همراه بود. در ادامه گشتاسبی رئیس دانشکده مکانیک و رئیس اسبق دانشگاه شیراز با ذکر خاطراتی از مرحوم دکتر اقتصاد، گفت: صحبت کردن از استادی بزرگ با اخلاق و پاک در برابر اساتید بزرگ و دانشجویانی از درخت دانش او بهره چیدند کار بسیار سخت است.


گشتاسبی از علاقه وافر دانشجویان به او بدلیل حفظ حداکثری کرامت انسانی دانشجویان در کنار دانش فراوان این استاد فقید یاد کرد.


رئیس دانشکده مکانیک ادامه داد: وقتی شخصیت «دکتر اقتصاد» را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که در عین دارا بودن سطح بسیار بالایی از دانش، هیچ گاه دانش خودرا به رخ نکشید و هیچ گاه فردی را به سبب ندانستن خفیف نکرد.


وی گفت: یکی دیگر از نکات برجسته او حداکثر وقت شناسی ممکن، جهت خدمت به دانشگاه و دانشجویان بود و به سبب خدمت گزاری حداکثری به دانشجویان با تمام وقت ممکن هیچ گاه زمان خودرا صرف پروژه‌های تجاری خصوصی و یا شغلی دیگر نکردند.


در ادامه برنامه ضمن خواندن پیام تسلیت وزیر علوم، انجمن مهندسان مکانیک ایران، اساتید مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز و بسیج اساتید دانشگاه شیراز از استاد با سابقه دانشگاه شیراز، دکتر محزون با بیش از سه دهه سابقه آموزشی و فعالیت در بالاترین سطوح علمی مهندسی مکانیک، جهت ایراد سخنان نشان دعوت به عمل آورد.


مجتبی محزون ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم دکتر اقتصاد و ابراز؛ غم عمیق از فقدان همکار قدیمی و این چهره برجسته با پر واضح خواندن کارنامه علمی ایشان از سلوک اجتماعی، سجایای اخلاقی و یادگار‌های نیکویشان ذکر کرد.
محزون با اشاره به اینکه مرحوم «دکتر اقتصاد» تعهد دینی و اخلاص عمل بسیار بالایی را دارا بودند بیان کرد: از اجتناب شدید او نسبت به ظاهرگرایی و تعامل و احترام حداکثری ایشان صرف نظر از سلایق با افراد جامعه یا کرد.

در پایان سید آرش حق پناه عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز و از اساتیدی که در سال‌های اخیر بیشترین همکاری را با استاد فقید را داشتند با اشاره به اینکه دکتر اقتصاد در آخرین روز‌های عمر از روحیه‌ای قوی و صبری بسیار بالا برخوردار بودند پیام آخر او را خطاب به جامعه علمی مبنی بر مبارزه با نا امیدی و تلاش حداکثری در راه کمال بود را ذکر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز وزارت علوم دکتر محمد اقتصاد دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز دکتر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است