Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - زارع پور: پیشنهاد وزارت ارتباطات برای بررسی بیشتر به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع شد تا در جلسه آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.
با گسترش موج انتقادات از کندی اینترنت، وزیر ارتباطات در شامگاه سه‌شنبه سوم اسفند و همزمان با تصویب طرح جنجالی صیانت در مجلس، وعده افزایش پهنای باند بین‌الملل را داد.

به گزارش ایتنا، با گذشت چند ماهی از آغاز به کار دولت سیزدهم، به تدریج کاربران شروع به شکایت از کندی سرعت اینترنت، و بروز مشکلات در دسترسی به سرویس‌های عادی خود نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر کارشناسان و رسانه‌ها نیز به انتقاد از این مشکل، و تحلیل فنی آن پرداختند.

به گفته تعدادی از کارشناسان اینترنت، مطابق روال همیشگی و با توجه به افزایش شمار کاربران و نیازهای آنها، پهنای باند اینترنت باید به طور منظم افزایش یابد تا خللی در دسترسی کاربران و استفاده از خدمات مختلف پیش نیاید، روالی که تا پیش از این نیز وجود داشته و غالبا انجام می‌شده است.
اما کارشناسان معتقدند در دوره جدید، این روال نادیده گرفته شده و افزایش پهنای باند به شکل منظم، از دستور کار خارج شده و عملا سرعت موجود اینترنت، پاسخگوی نیاز کاربران نیست. علاوه بر این، مطابق گزارش رسانه‌ها، دسترسی به برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز به شکل معناداری کند شده که یادآور دوره‌های ایجاد محدودیت است؛‌ به اعتقاد برخی کارشناسان، این شکل ایجاد محدودیت، عملا جایگزین فیلترینگ شده و به جای قطع کامل دسترسی به برخی سایت‌ها، پهنای باند اختصاص یافته آنها به قدری کم می‌گردد که در عمل تفاوتی با فیلترینگ ندارد.
این نکته شایان توجه است که در طرح چنجالی موسوم به صیانت، چنین راهکاری برای محدود کردن کاربران در دسترسی به برخی سایت‌ها و خدمات پیش‌بینی شده است.

اما در پی گسترش موج اعتراضات به این موضوع، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشنهاد دولت برای افزایش پهنای باند در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد و البته افزود: با توجه به مباحث مطرح شده در این جلسه، پیشنهاد وزارت ارتباطات برای بررسی بیشتر به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع شد تا در جلسه آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

نکته قابل توجه اینکه خبرگزاری رسمی دولت در حاشیه این خبر افزوده: «برخی رسانه‌های نزدیک به اعضای شورای عالی فضای مجازی، با انتشار اخباری مدعی درخواست دولت برای کاهش پهنای باند بین الملل اینترنت در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی شدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این اخبار خلاف واقع و مغایر با مواضع این افراد در جلسات شورای عالی بوده است.»
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: پهنای باند طرح صیانت اینترنت عیسی زارع پور فضای مجازی پهنای باند شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا

عضو ارشد حماس تاکید کرد: پاسخ به جوابیه اسرائیل همچنان در حال بررسی است.

به گزارش ایرنا، عزت الرشق بار دیگر گفت: هیچ گونه اظهارنظری به نام خود یا منتسب به منابعی در آن درباره پاسخ رژیم صهیونیستی که از کشور‌های میانجی (مصر و قطر) را دریافت کرده‌ایم، نداده است و پاسخ به جوابیه اسرائیل همچنان در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برخی رسانه‌های اسرائیلی از انتشار این جوابیه منتشر کرده‌اند، با هدف تشویش اذهان و آشوب آفرینی انجام شده است.

 

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه اعلام کرد که این گروه همان روز پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده است.

الحیه افزود: جنبش اقدام به بررسی این پیشنهاد خواهد کرد و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد. این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) تقدیم میانجی‌گران مصری و قطری شده بود.

دیگر خبرها

  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • خودروی یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز