Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسناد افشا شده حاکی از خشونت بیش از حد پلیس کانادا با تظاهرات مسالمت آمیز اخیر در این کشور است.

خبرگزاری میزان - در هفته‌های اخیر و پس از تصمیم دولت کانادا درباره اجباری شدن واکسیناسیون برای کامیون‎داران در این کشور، اعتراضات گسترده‎ای علیه محدودیت‌های کرونایی، آغاز شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

معترضان و به ویژه کامیون‎داران با حرکت به سمت شهر «اتاوا»، پایتخت این کشور، «کاروان آزادی» را به راه انداخته و خیابان‌های این شهر را مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در کنار «کاروان آزادی»، اعتراضات «اتاوا» را فرا گرفت و این تظاهرات به دیگر شهر‌های کانادا نیز کشیده شد.

این اعتراضات همچنان ادامه داشته و تعدادی از معترضان بازداشت شده‌اند؛ همچنین ده‌ها کامیون با استفاده از یدک کش‌های پلیس به اطراف شهر «اتاوا» منتقل شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گزارش‌های منتشر شده نشان می‎دهند که پلیس کانادا برای متفرق کردن معترضان و سرکوب تظاهرات دست به اقدامات خشونت آمیزی زده است.

 

 

به گزارش «دیلی میل» نیرو‌های پلیس کانادا به دلیل خشونت بیش از حد خود در برخورد با تظاهرات مسالمت آمیز و «کاروان آزادی»، تحت نظارت قرار گرفته‎اند.

پیام‌های افشا شده نشان می‌دهند که پلیس کانادا، ضمن اعمال خشونت علیه معترضان، از این اقدام خود ابراز خرسندی می‌کنند.

 

 

به نظر می‌رسد این پیام‌های متنی که توسط Rebel News فاش شده، نشان می‌دهند که چندین افسر از این وحشیگری از طریق چت گروهی پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) لذت می‌برند.

سرکوب «کاروان آزادی» از صبح روز جمعه گذشته آغاز شد، زمانی که صد‌ها پلیس به منطقه اعتراضی در «اتاوا» رفته و شروع به دستگیری تظاهرکنندگان کردند.

 

 

پلیس «اتاوا» اعلام کرده که دستکم ۱۹۶ نفر تا روز دوشنبه دستگیر شده و ۱۱۵ وسیله نقلیه نیز انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید: ثبت صدها مورد خشونت پلیس کانادا علیه معترضان در اعتراضات علیه دولت ترودو تبعیض در واکنش به اعتراضات سفیدپوستان و رنگین پوستان در کانادا

چندین ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهند که معترضان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، از جمله یک راننده کامیون که پس از تسلیم شدن، مورد حمله قرار گرفته است.

 

 

تصاویر دیگر، زنی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد از یک اسکوتر متحرک استفاده می‌کند و توسط پلیس در «اتاوا» زیر پا گذاشته شده و لگدمال می‌شود.

یکی از پیامک‌های موجود در مکالمات افسران پلیس نشان می‌دهد که برای حادثه مربوط به این زن تشویق می‌شوند.

 

 

یکی از افسران پلیس کانادا در چت‌های لو رفته از گروه افسران پلیس سواره نظام، می‌نویسد که این ویدئو را تماشا کرده و از آن لذت برده است و باید این اقدام تمرین شود.

در همین حال، یکی از افراد، می‌نویسد «وقت آن است که معترضان صدای چکمه‌های ما را روی زمین بشنوند»؛

همچنین افسر پلیس دیگری، می‌گوید «همه آن‌ها (معترضان) را بیرون نکنید تا هفته‌های بعد نوبت به گروه ما برسد.»

 

 

اکنون واحد تحقیقات پلیس «اتاوا»، مدعی شده که در حال تحقیق درباره این پیام‌های لو رفته و برخورد خشونت بار نیرو‌های پلیس با این زن ۴۹ ساله است که در پی حادثه و پس از پایمال شدن به شدت مصدوم شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کانادا جاستین ترودو حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو حقوق بشر نشان می دهند کاروان آزادی پلیس کانادا افسران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند

نمایندگی دائم ایران در ژنو: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز و صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگی دائم ایران در ژنو با انتشار تصاویری از شدت سرکوب وحشیانه طرفداران فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا نوشت: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. 

نمایندگی ایران با تاکید بر اینکه این میزان از وحشیگری یک نگرانی جدی است، ادامه داد: وحشیگری پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طول تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ نسل کشی در غزه حمایت و طرفداری می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به شراکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه به نام خود هستند، افزود: شلیک و ضرب و شتم به معترضان مسالمت آمیز، که خط مقدم مدافعان حقوق بشر هستند را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه مجدد برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. 

نمایندگی ایران در پایان نوشت: حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، میزان دستگیری‌ها و شرایط دستگیرشدگان به شدت نگران کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را نداردخیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژهواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد