Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده زن مجلس ضمن تاکید بر وجود خلاء قانونی درباره منع و مقابله با خشونت علیه زنان در ایران، خواستار سرعت در تصویب و اجرای قوانین پرقدرت در این حوزه شد.

شیوا قاسمی پور نماینده مجلس در گفت وگو با عصرایران در مورد افزایش آمار قتل های ناموسی و سرانجام لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: لایحه منع خشونت علیه زنان توسط دولت به قوه قضاییه ارائه شده است و در حال بررسی در این قوه است اما باید بدانیم که جامعه منتظر نمی ماند که ما قوانین را مصوب کنیم تا مشکلاتی چون قتل های ناموسی یا سایر خشونت ها علیه زنان را نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید به صورت جدی پیگیر این لایحه باشد و ما نیز در فراکسیون زنان باید با جدیت این لایحه را دنبال کنیم که هر چه سریعتر این لایحه مصوب شود تا کمک حال جامعه زنان باشد که الان مشکلاتشان زیاد است.

قاسمی پور در پاسخ به این سوال که شاید بخش اندکی از خشونت علیه زنان اطلاع رسانی می شود و برای پیشگیری از خشونت علیه زنان چه کارهای باید انجام شود،گفت: الان شرایط جامعه به گونه ای است که نمی توانیم بگویم اطلاع رسانی نمی شود چراکه هم اکنون در دور افتاده ترین روستاها هم گوشی و فضای مجازی است و اطلاع رسانی انجام می شود. هرجا قانون باشد اتفاقات خوبی می افتد و نظم حاکم می شود. ما در مورد منع خشونت علیه زنان خلا قانونی داریم و باید کمک کنیم نسبت به جامعه زنان قوانین مستحکمی وضع شود یعنی قوانینی که در راستای حمایت و پشتیبانی از جامعه زنان باشد مصوب و به درستی اجرایی شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در مورد اینکه مجازات در لایحه مذکور چگونه باید تعیین شود گفت: قوانینی که در این حوزه مصوب می شود باید اینقدر دوام و قوام داشته باشد که بتواند حامی جامعه زنان باشد نه اینکه فقط درد و آلام آنها را بیشتر کند. باید اینقدر کمک حال جامعه زنان باشد که دیگر شاهد خشونت علیه زنان نباشیم. باید متناسب با جرمی که علیه زنان اتفاق می افتد مجازات تعیین شود چرا باید شرایط جامعه ما به گونه ای باشد که درگیری لفظی زن و مرد منجر به قتل شود قطعا بخشی از این رفتارها علیه زنان به بی قانونی برمی گردد.

وی ادامه داد: آن چیزی که مهم است این است که کمک کنیم قوانینی که در حوزه زنان مصوب می شود استحکام لازم را داشته باشد و از مشکلاتی که قرار است برای زنان پیش بیاید پیشگیری کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: منع خشونت علیه زنان جامعه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس

در حالی‌که کمیته حقوقی پارلمان گرجستان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد تا بعد به تصویب نمایندگان برسد، گروهی از مردم تفلیس در حمایت از این قانون در مقابل پارلمان تجمع کردند و اعتراضات مخالفان این لایحه نیز همچنان ادامه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کمیته امور حقوقی پارلمان گرجستان شب گذشته در پایان نشست ویژه خود لایحه جنجال برانگیز مربوط به «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد.

کمیته حقوقی این ابتکار عمل را به مدت 10 ساعت مورد بررسی قرار داد. در طول این نشست مناظرات داغی بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" و مخالفان صورت گرفت. به دلیل نقض قوانین پارلمان، 14 نماینده مخالف از حضور در سالن محروم شدند.

هنوز تاریخ ارائه این لایحه برای رای گیری در نشست عمومی پارلمان گرجستان اعلام نشده است.

همزمان با این نشست، در خیابان مرکزی تفلیس، تجمع حامیان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" در حمایت از تصویب لایحه "شفافیت نفوذ خارجی" برگزار شد. ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر گرجستان در این گردهمایی سخنرانی کرد.

این در حالی است که یک روز قبل تظاهرات اعتراض آمیز دیگری علیه تصویب قانون عوامل خارجی در تفلیس برگزار شد و در جریان آن هزاران نفر در میدان جمهوری پایتخت تجمع کردند.

در اوایل ماه آوریل، حزب حاکم گرجستان اعلام کرد که قصد دارد لایحه مربوط به عوامل خارجی را بار دیگر به پارلمان ارائه دهد که در مارس سال 2023 به دلیل اعتراضات گسترده از دستور کار پارلمان خارج شده بود. این لایحه در نخستین قرائت در 17 آوریل به تصویب رسید. 83 نماینده به تصویب رای دادند و هیچ رای مخالفی وجود نداشت. سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان گفت که این لایحه را وتو خواهد کرد.

پس از آن، نخست وزیر گرجستان، زورابیشویلی را عامل نفوذ خارجی خواند. سپس تظاهرات کنندگان در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس یک ساعت به مقامات فرصت دادند تا لایحه را پس بگیرند. چند هزار نفر در این تظاهرات تجمع کرده بودند که تجمع به خشونت کشیده شد و پلیس 14 نفر از معترضان را بازداشت کرد.

نخست وزیر گرجستان خواستار پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن حاکمیت آن شد

ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر  گرجستان شب گذشته در تجمع بزرگ حامیان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» تاکید کرد که تفلیس  قصد دارد و حق دارد به اتحادیه اروپا بپیوندد، ولی خواهان آن است که حاکمیت و ارزش‌های این کشور مورد توجه و احترام قرار گیرد.

او گفت:  امروز گرجستان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است. جامعه گرجستان دارای ارزش‌های قوی است و ما می خواهیم با استقلال، حاکمیت و ارزش‌های خود عضو اتحادیه اروپا شویم.

نخست وزیر یادآور شد: ادعاهای متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا تنها در صورتی گرجستان را می پذیرد که از حاکمیت دولتی و ارزش‌های ملی خود چشم پوشی کند، ولی هرگز چنین نخواهد شد. وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا مذاکرات برای پیوستن گرجستان به این سازمان را در سال جاری آغاز کند.

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کردنخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیمقانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان