Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیار خوب است که در مسابقات بین المللی قرآن کریم، بخش ویژه بانوان نیز در نظر گرفته شده است، این مسابقات به بانوان انگیزه رشد و امکان نمایش مهارت می‌دهد.

به گزارش برنا؛ سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به لزوم برگزاری این مسابقات، گفت: یکی از آموزه‌های اصلی زندگی مسلمانان و بشریت، بحث قرآن است و با توجه به این‌که ما کشوری اسلامی هستیم، نیازمند سرمایه‌گذاری در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در زمینه مسابقات قرآن باید فرهنگ‌سازی شود و اگر ادعای مسلمانی می‌کنیم باید عمل هم در کنار این موضوع وجود داشته باشد و نباید اجازه دهیم بین نسل‌های جدید و آموزه‌های قرآنی فاصله ایجاد شود. اگر برنامه‌هایی مثل مسابقات قرآن برگزار نشود، فضاهای مجازی و برنامه‌های دیگر ذهن‌ها را اشغال می‌کنند، مخصوصا در زمینه کودکان و نوجوانان، شرایط حساس‌تر است چون شخصیت آن‌ها در حال شکل‌گیری است.

نماینده دهاقان و شهرضا در مجلس عنوان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جای خود را دارد، اما اگر برنامه‌ریزی شود که در طول سال نیز چنین برنامه‌هایی وجود داشته باشد، می‌توانیم بگوییم نسلمان را با قرآن مأنوس کرده‌ایم و اگر این کار را انجام ندهیم، در شرایطی که در جنگ نرم قرار داریم، از سوی دشمنان به گونه‌ای دیگر این خلأ پر می‌شود.

وی افزود: دانشمندان در علوم مختلف دارند به آموزه‌هایی دست پیدا می‌کنند که ما با تحقیق در آموزه‌های قرآن زودتر می‌توانستیم به آنها برسیم و اگر به ترجمه آیات قرآن توجه کنیم، خواهیم دید که در آیات کلام وحی به بسیاری از اختراعات و اکتشافات که مطرح می‌شود، اشاره شده است و چیز جدیدی برای ما مسلمانان نیست. بنابراین باید در کنار حفظ و قرائت قرآن به ترجمه و تفسیر آیات کلام وحی توجه داشته باشیم.

محمودی گفت: با توجه به اینکه مسابقات قرآن در سطح بین المللی برگزار می‌شود، می تواند عامل وحدت بین مسلمانان باشد و ما از برگزاری مسابقات استقبال می کنیم. باید تمهیداتی اندیشیده شود که مسابقات فقط سالی یک‌بار برگزار نشود و در سطح ارگانی، شهرستانی و استانی برگزار شود تا شاید بتوانیم وظیفه خود را در قبال قرآن ادا کنیم.

وی تصریح کرد: بسیار خوب است که این در این مسابقات بخش ویژه بانوان نیز در نظر گرفته شده است، مسابقات قرآن به بانوان انگیزه رشد و امکان نمایش مهارت می دهد. در آیات کلام وحی نیز بسیار به موضوع خانواده اشاره شده و حضور یک همسر که با آموزه های قرآنی آشناست در تعالی خانواده خیلی تأثیر دارد و در خانواده‌هایی که مادران آنها با قرآن آشنا هستند، نوع تربیت فرزندان کاملا متفاوت خواهد بود. امید است در کنار مسابقات شرایطی برای رشد و تعالی جامعه فراهم کنیم.

گفتنی است، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از نهم تا چهاردهم اسفند سال جاری به صورت غیرحضوری در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی برنا مسلمانان کودکان مجلس قرآن کریم جنگ خانواده رشد و تعالی انقلاب اسلامی خانواده قرآن مسابقه مسابقات قرآن بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت

‌به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ویژه بانوان در پنج رشته و ویژه آقایان در ۶ رشته به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز ظهر پنج شنبه در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد.

بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز در این مراسم عنوان کرد: ۳۶۰ نفر از کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از ۴ تا ۶ اردیبهشت ویژه بانوان و ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه ویژه آقایان برگزار شد، شناسایی و کشف استعدادهای برتر ورزشی را از مزایای چنین مسابقاتی دانست و افزود: این مسابقات فرصتی مناسب برای توسعه و گسترش فرهنگ تعالی ورزش در سطح کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با بیان اینکه دو نفر البرزی در رشته دارت ویژه آقایان در این رویداد ورزشی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: البرز برای اولین بار میزبان این مسابقات است.

غفاری با اشاره به هزینه‌های بالای باشگاه‌های ورزشی، از مسؤولان درخواست کرد تا امکانات ورزشی بیشتری با هزینه کم یا رایگان در اختیار کارمندان این اداره‌کل قرار دهند تا بتوان هم سلامت کارکنان را ارتقا داد و هم در مسابقات کشوری به موفقیت‌های چشمگیرتری دست یافت.

وی با بیان اینکه تعداد بانوان شرکت کننده در این جام ۱۳۰ نفر بوده است، اظهار کرد: ۱۲ نفر در رشته شنا و رشته شطرنج، دارت و تنیس روی میز هر یک ۶ نفر به طور جداگانه و هفت تیم والیبال در این مسابقات به رقابت پرداختند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز تعداد آقایان شرکت کننده در این جام را ۲۳۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۵ نفر شنا و شطرنج، دارت و تنیس روی میز هر یک ۶ نفر به طور جداگانه و هشت تیم والیبال و هشت تیم فوتسال در این جام به رقابت پرداختند.

غفاری تاکید کرد: مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت، سالانه با هدف افزایش توان جسمانی و روحیه کارکنان به دستور سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6095249

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم