Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، به دنبال پیگیری های این نهاد، کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به منظور نظارت عالیه بر عملکرد کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و با هدف حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی کشور تشکیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگروه بر اساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و با ترکیبی از اعضای هیأت دولت و نمایندگان بخش خصوصی و با ریاست وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و این بار با نام "ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" فعال شد.

بر همین اساس، حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام تأمین مالی و تعیین تکلیف بدهی ها در این ستاد ملی یا کارگروه های استانی به صورت موردی بررسی و تصمیمات مقتضی گرفته شود اما از آن جایی که این بررسی بدون لحاظ قوانین خاص حاکم بر مناطق آزاد که عمدتا متفاوت از قوانین مالی حاکم بر سرزمین اصلی نیز هستند صورت می گرفت و در این ماده قانونی نماینده ای برای مناطق آزاد تعریف نشده بود، مشکلات واحدهای تولیدی واقع در مناطق آزاد، به علت عدم آگاهی و اشراف ستادهای ملی و استانی به قوانین خاص بالادستی حاکم بر این مناطق، در اغلب موارد حل و فصل نمی شد و این مسئله به گره کوری برای واحدهای تولیدی واقع در مناطق آزاد تبدیل شده بود.

با پیگیری، تبیین و اقناع صورت گرفته توسط دبیرخانه شورایعالی منطق آزاد، در ابلاغ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مقرر شده است که از این پس پرونده واحدهای مستقر در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، با حضور مدیران عامل منطقه محل استقرار یا نماینده تام الاختیارشان و با رعایت قوانین مترتب بر این مناطق رسیدگی شود.

از همین رو، با تشکر از این اهتمام ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اطلاع واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد کشور، می رساند با توجه به این مهم، می توانند تقاضای خود را از طریق سامانه تسهیل به آدرس tashil.stsm.ir به کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها ارسال کنند و اطمینان خاطر داشته باشند که این نمایندگان در مناطق آزاد پشتیبان حق و حقوق قانونی آن ها در این ستاد بوده و دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تمام تلاش خود برای استفاده از ظرفیت این ستاد که مصوباتش هم ارز مصوبات هیات دولت بوده و برای دستگاه های اجرایی لازم الاجراست را در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی مناطق آزاد به کار خواهد گرفت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید تولید داخلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید تولید داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید تولید داخلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات واحدهای تولیدی مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری