Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) چهارم اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان در نشست خبری مشترک حضور یافت.

امیدواریم در آینده نزدیک امکان دیدار روسای دو کشور فراهم شود

وزیر امور خارجه گفت: در گفت‌وگوهای امروز توافق کردیم که مناسبات سیاسی دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت های زیادی در حوزه همکاریه‌ای اقتصادی و تجاری در ماه‌های گذشته داشته‌ایم . امیدواریم در آینده نزدیک امکان دیدار روسای دو کشور فراهم شود. دعوت از آیت‌الله رئیسی انجام شده و امیدواریم این سفر را در حوزه همسایگی داشته باشیم.

حل بحران ها در منطقه هیچ راهی جز گفت‌وگو و همکاری ندارد

به گفته امیر عبداللهیان از طریق وزیر خارجه عراق پیامی برای اعلام آمادگی طرف سعودی برای گفت‌وگوها دریافت کردیم و آمادگی خود را برای مذاکرات اعلام کردیم. آمادگی داریم درباره مسائل منطقه با همکاری‌های مشترک با همه طرف‌ها با جدیت ادامه دهیم. حل بحران ها در منطقه هیچ راهی جز گفت‌وگو و همکاری ندارد. رقابت‌ها در منطقه جز تخریب منطقه و بر باد رفتن ثروت‌های منطقه نخواهد داشت. کشورهای منطقه نمی‌توانند امنیت خود را در سایه ناامن سازی دیگران کسب کنند. آمادگی خود را برای ابتکار منطقه‌ای برای رشد منطقه اعلام می‌کنیم.

این خبر در حال تکمیل است..

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیر عبداللهیان نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 6094831

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور