Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@23:31:44 GMT

واگذاری پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی منتفی است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۹۰۶۲

واگذاری پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی منتفی است

ایسنا/خوزستان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خصوصی سازی و واگذاری پالایشگاه آبادان منتفی است. همچنین در بودجه ۱۴۰۱ مقرر شد که ۵۰ درصد از مازاد فروش محصولات این پالایشگاه، صرف هزینه ادامه فاز ۲ این پالایشگاه شود.

سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در دو روز گذشته از طرف یکی از نمایندگان مجلس بحث انجام روند واگذاری پالایشگاه آبادان بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی پیشنهاد و همچنین بحث مازاد فروش محصولات پالایشگاه و اختصاص این مبلغ برای ساخت و ادامه فاز ۲ این پالایشگاه مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بحث خصوصی‌سازی و واگذاری پالایشگاه آبادان منتفی است، افزود: با پیشنهاد واگذاری پالایشگاه مخالفت شد و با پیگیری نماینده مردم آبادان و در کنار آن نمایندگان خوزستان، این پیشنهاد رای نیاورد. همچنین در بودجه ۱۴۰۱ مقرر شد که ۵۰ درصد از مازاد فروش محصولات این پالایشگاه صرف اجرای فاز ۲ این پالایشگاه شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلیل مخالفت نمایندگان خوزستان برای بحث خصوصی سازی و واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی گفت: تجربه خوبی را از واگذاری در بخش خصوصی نداریم و نداشته‌ایم. با توجه به فرسودگی و شرایطی که این پالایشگاه دارد، نیاز به بازسازی و توسعه آن وجود دارد و باید در بحث توسعه این پالایشگاه تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان پالایشگاه آبادان سید کریم حسینی واگذاري به بخش خصوصي اصل 44 قانون اساسی واگذاری پالایشگاه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین

به گزارش قدس آنلاین، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود، تصریح کرد: در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم.

حسن زاده ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند و گفت: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی نیز برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

وی افزود: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام