Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@00:32:57 GMT

نگهداری تجهیزات سلف سرویس در شرایط کرونا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۹۱۱۳

نگهداری تجهیزات سلف سرویس در شرایط کرونا

از آن جایی در رستوران های سلف سرویس مشتریان می توانند بر اساس سلیقه ی خود غذاها، دورچین ها، دسر، نوشیدنی و دیگر آپشن ها را انتخاب نمایند در این روزهای کرونایی و با گسترش این ویروس در جامعه حفظ بهداشت و استفاده از تجهیزات مناسب در این فضا اهمیت بسیاری دارد، چرا که عدم رعایت بهداشت در محیط های اینچنینی سبب انتقال ویروس در بین افراد خواهد شد، به همین دلیل کسب و کارهایی مانند رستوران های سلف سرویس باید از تجهیزات بهداشتی و درب دار استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ی این مطلب به نگهداری تجهیزات سلف سرویس در شرایط کرونا خواهیم پرداخت.

تاپینگ

تاپینگ ها یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات رستورانی می باشند که از آن ها به منظور تفکیک و جداسازی انواع مواد خوراکی برای دورچین غذاها مانند خیارشور، گوجه، سالاد، سس، ترشی یا مواد اولیه ی ساندویچ و پیتزا مانند سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل دلمه ای، پنیر و... استفاده می شود.

تاپینگ دارای ابعاد و تعداد لگن های متنوعی بوده و می توان با توجه به میزان مشتری و غذاهایی که در منو دارید اقدام به خریداری تاپینگ نمایید. به جهت رعایت بهداشت بدنه ی تاپینگ ها باید از جنس استیل باشد تا بتوان به سهولت آن را تمیز کرد، علاوه بر این هر یک از لگن های بن ماری تاپینگ نیز باید دارای درب باشند در این صورت تمامی خوراکی ها کاملا بهداشتی نگه داری شده و در این شرایط کرونایی از انتقال بیماری جلوگیری خواهد شد. تاپینگ ها با دارا بودن بخش شیشه ای بین آشپز و مشتری مانع از تماس مشتریان با مواد خوراکی شده و تنها آشپز با رعایت کامل بهداشت غذا را آماده خواهد کرد.

کانتر گرم

کانتر گرم یکی دیگر از تجهیزاتی است که به منظور گرم نگه داشتن مواد خوراکی در خط سلف سرویس از آن استفاده می شود. این محصول توسط ابتکار استیل در انواع مختلف برقی، گازی، کابینت دار و با ابعاد متنوعی تولید و عرضه می شود. با توجه به منویی که تصمیم دارید به مشتریان خود ارائه دهید می توانید در لگن های کانتر گرم ، غذاهای مورد نظر خود را قرار دهید، درب دار بودن لگن ها باعث می شود غذاها کاملا بهداشتی نگه داری شوند همچنین از آن جایی که جنس کانتر گرم از استیل ضد زنگ می باشد به راحتی می توان بعد از اتمام روز کاری آن را با مواد ضد عفونی کننده تمیز کرد، لگن های بن ماری قابلیت جداسازی و شست و شو دارند پس یکی دیگر از نکاتی که در نگه داری تجهیزات سلف سرویس در شرایط کرونا وجود دارد شست و شوی آسان لگن های بن ماری کانتر گرم می باشد.

در هر یک از لگن های بن ماری باید یک انبر مخصوص برای برداشتن خوراکی ها قرار داشته باشد تا مشتریان بتوانند به سهولت و با رعایت بهداشت از حضور در رستوران شما لذت ببرند.

کانتر سرد

تازه و بهداشتی نگه داشن مواد خوراکی سرد مانند میوه، سالاد، ترشی، خیار، گوجه، کاهو، کلم، گوجه، خیارشور، سس، دسر، ماست، بستنی، غذاهای سرد و... نیاز به داشتن تجهیزات مناسبی دارد، کانتر سرد یکی از بهترین تجهیزاتی است که می توان از آن به منظور سرد و بهداشتی نگه داشتن غذاها استفاده کرد. دارا بودن درب جداگانه برای هر یک از بن ماری ها، داشتن رویه ی صیقلی، استفاده از استیل ضد زنگ در ساخت محصول سبب می شود علاوه بر جلوگیری از رشد قارچ و باکتری بتوان با ضد عفونی کردن کانتر از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

به طور کلی تمامی محصولات گروه تولیدی ابتکار استیل به نحوی تولید می شوند که بتوان آن ها را بدون آسیب رسیدن به محصول چند بار در طول روز ضد عفونی و تمیز کرد، از آن جایی که از این محصولات باید در محیط هایی مانند رستوران، فست فود، سلف سرویس، تهیه غذا و... استفاده شود حفظ سلامت مشتریان اهمیت بالایی خواهد داشت و تمامی تجهیزات به نوعی ساخته می شوند که نگه داری خوراکی ها در آن ها کاملا بهداشتی باشد.

کد خبر 1605873

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شرایط کرونا بهداشتی نگه مواد خوراکی سلف سرویس نگه داری لگن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: ضمن عذر خواهی از شهروندان و مسافران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به اختلال پیش آمده در خط ۵، سرویس دهی در این مسیر به کندی انجام می‌شود.

به منظور رفاه حال شهروندان با شرکت واحد اتوبوسرانی برای جابه‌جایی شهروندان هماهنگی‌های لازم انجام شده است. از شکیبایی و همراهی مسافران سپاسگزاریم.

کد خبر 6091893

دیگر خبرها

  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟