Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در فصل زمستان به دلیل سردی هوا امکان انجام پروژه‌های عمرانی نیست، چرا که از نظر فنی کاهش دما موجب کاهش کیفیت شده و سطح کیفی کار را پایین می‌آورد.

وی تصریح کرد: وضعیت جوی هوا طی روزهای گذشته به گونه‌ای بود که اجازه آسفالت ریزی میدان امام حسین(ع) و میدان مقاومت داده‌ نمی‌شد، اما با گرم شدن هوا عملیات آسفالت‌ریزی با سرعت لازم پیش خواهد رفت، میدان مقاومت یک آسفالت‌‌ریزی چند روزه دارد و رو به اتمام و آماده افتتاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای کلان شهر اراک بیان کرد: اگر بتن‌ریزی راستگرد پل شهید صیدی به نظر مردم کند است، باید گفت کارها متوقف نیست، بلکه پایین بودن دمای هوا مانع انجام به موقع طرح شد.

میرنظامی در خصوص عقب‌ماندگی شهر اراک از نظر اجرای طرح‌های عمرانی طی چهار سال  گذشته گفت: شورای پنجم دیر متوجه شد که اراک با عقب ‌افتادگی در پروژه‌ها مواجه است، در دولت قبل تمام مقدرات کشور را به برجام ربط دادند، که این اقدام موجب یک رخوت و کندی و سستی در بحث مدیریت اجرایی پروژه‌ها شد، در حالی که مدیریت شهری نباید معطل برجام می‌ماند  چرا که شهر با عوارض مردم و مالیات بر ارزش افزوده اداره می‌شد و مدیریت شهر ربطی به مسائل برجام نداشت.

وی افزود: شورای پنجم ترکیبی از یک جناح خاص سیاسی بود که این ترکیب سیاسی‌تر از شوراهای ادوار قبل بود و زمانی که شورا سیاسی شود به‌النفسه‌ توجه به مباحث مدیریت شهری و نیازهای شهر کمتر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک ادامه داد: شورای قبل در سال آخر فعالیت خود  متوجه شد که باید حرکت عمرانی را انجام دهد، به همین دلیل برای اینکه حرکتی انجام دهند پروژه پیاده راه امیرکبیر و میدان مقاومت را کلید زدند، که زمان تحویل این پروژه‌ها به شورای بعدی کمتر از 40 درصد بود، پروژه دره گردو با پیشرفت یک درصد و ده‌ها پروژه نیمه تمام دیگر تحویل شورای ششم شد که این شتاب‌زدگی در کلید زدن همزمان چندین پروژه موجب نارضایتی شهروندان شد.

میرنظامی بیان کرد: کلید زدن همزمان چندین پروژه عمرانی در شورای قبلی یک کار به ظاهرنمایشی بود، چرا که اگر شتابزدگی و کار نمایشی نبود نباید میدان امام را یکباره شخم می‌زدند و نیمه کاره رها می‌کردند، آنها به خوبی می‌دانستند که این طرح کار کوچکی نیست و حداقل به 2 سال زمان نیاز دارد.

وی گفت: در شورای قبلی متاسفانه مشغله‌های غیراولویت‌دار باعث شد که فعالیت‌های عمرانی و عملیاتی در سطح شهر نادیده گرفته شود، ضمن اینکه طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و تفرجگاهی نیز کاری از پیش نبرد.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با بیان کرد: علاوه بر حوزه عمرانی در حوزه فرهنگی و اقتصادی نیز شورای قبل چالش‌های بسیاری را پیشروی شورای جدید قرار داد.

میرنظامی گفت: در عرصه اقتصادی یکی از چالش‌هایی که شورای پنجم ایجاد کرد ورود نیروهای بی‌ضابطه به شهرداری بود، شورای قبل حدود 200 نفر را در قالب نیروهای پیمانکاری شرکت پسماند و فضای سبز و خدماتی وارد بدنه شهرداری کردند که بار مالی برای شهرداری ایجاد کرد،برخی از این نیروها در قالب نیروی پسماند و فضای سبز وارد بدنه شهرداری شدند اما به عنوان خبرنگار در یکی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مشغول خدمت شدند و عملا سر از جایی در آوردند که به ناحق برایشان ایجاد حق شد، جذب این نیروها با تصویب مصوبه تبدیل وضعیت نیروها در اسفند 99 برای آنها ایجاد حق کرد، ازسویی ورود این بدون ضابطه این نیروهای بدون تخصص سالانه بیش از  20میلیارد تومان برای شهرداری بار مالی ایجاد کرد که این حقوق باید از محل عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، تامین شود، به راستی آیا شایسته است که مردم عوارض بدهند تا صرف حقوق نیروی سفارش شده فلان عضو شورای پنجم شود البته این اقدام از سوی همه اعضای شورای قبلی صورت نگرفته، در شورای قبلی اعضایی بودند که دامنشان مبرا است، اما تعداد بسیاری نیروهای بی ضابطه را به شهرداری تحمیل کردند.

میرنظامی افزود: شهرداری سر کوچیک و بدن فربه دارد، از یک طرف داد می‌زنیم شهرداری نیروی زیاد دارد از سوی دیگر وقتی بدنه کارشناسی را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که کارشناس نداریم، بدنه کارشناسی ضعیف، غیرمرتبط و فربه و چاق است که این به دلیل ورود نیروهای غیرمتخصص و غیرکارشناسی به شهرداری است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای پنجم اراک شورای شهر نیروهای شهرداری استخدام شهرداری تبدیل وضعیت نیروها شورای پنجم شورای قبلی شورای قبل شهر اراک پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، جواد چپردار عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات شورای دوره ششم این بود که مدیریت شهری را ملزم کردیم که قبل از هرگونه اقدام و اجرای پروژه های عمرانی و ترافیکی، پیوست های زیست محیطی آنها در کمیسیون مربوطه و صحن علنی شورای شهر مصوب شود.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه ای را در دوره ششم نداریم که قبل از اجرا پیوست زیست محیطی آن مطالعه، مطرح و مصوب نشده باشد، عنوان کرد: اخذ پیوست زیست محیطی شرط کافی برای انجام اقدامات عمرانی در شهر نیست، بلکه شرط لازم است که در آن آثار پروژه ها بر میزان آلایندگی موجود، محدودیت فضای سبز، تعیین تکلیف اشجار موجود در محدوده پروژه ها و … مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در پروژه میدان جمهوری ما باید حدود ۳۵۲ درخت را جابجا می کردیم که طرح های مختلفی ارائه و تلاش شد طرحی انتخاب شود که حداقل جابجایی یا دست درازی به فضای سبز در آن صورت گیرد. در این راستا از ۳۵۲ درخت جابجا شده فقط ۶ درخت جمع آوری شدند.

چپردار با اشاره به جابجایی ۳۳۰ درخت در پروژه بی آر تی در فلکه اول گوهردشت و بلوار موذن و با بیان اینکه در این دوره همواره تلاش کردیم که حفظ فضای سبز را در آرای صادره در اولویت قرار دهیم، اظهار کرد: در حوزه سگ های ولگرد و بلاصاحب ما در مدیریت شهری، شورای شهر، سازمان مدیریت پسماند و این کمیسیون تکالیفی را بر عهده داریم که باید به آنها عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ قصوری در این زمینه صورت گیرد، مطرح کرد: با توجه به بخشنامه وزارت کشور برای اقدامات اجرایی، ظرفیت شهرداری کرج در دو مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب در کرج و یک مرکز در فردیس، امکان مدیریت سگ های بلاصاحب را فراهم نمی کند و با محدودیت های موجود نمی توانیم اتفاقی را رقم بزنیم. باید در این زمینه به لحاظ علمی و قانونی تغییراتی را ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تعداد سگ های بلاصاحب و مشکلاتی که ایجاد می کنند، با شرایط و اقدامات جاری قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: موضوع سگ گردی در پارگ ها یا فرهنگ نگهداری از سگ در منزل، موضوعی یک بعدی نیست که بخواهیم فقط به یک بعد آن بپردازیم.

چپردار عنوان کرد: به نظر من که در حوزه درمان و سلامت انسان و دام و فرهنگ تلاش داشتیم، شاید برخورد با سگ گردانی در پارک ها و فضاهای عمومی و نگهداری سگ در منزل اقدام آخر باشد. اولین گام در این حوزه فرهنگ سازی است و باید تلاش کنیم که خانواده ها در این زمینه مطالعه و دقت بیشتری داشته باشند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: محدودیت های موجود و تغییرات زیست محیطی و ژنتیک سگ هایی که نگهداری می شوند، مخاطراتی را برای مردم ایجاد می کنند اما نگاه ما نباید نگاه محدودیتی باشد. باید همه ابعاد را در نظر بگیریم و با توجه به جنبه های علمی، زیست محیطی و فرهنگی موضوع، تصمیمی را اتخاذ کنیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

کد خبر 6093554

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • پیشرفت پروژه‌های شهرداری حمیدیا در قاب تصویر
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲