Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:03:46 GMT

درصد تزریق دز سوم واکسن در زنجان ۴۴ درصد است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۹۵۵۴

درصد تزریق دز سوم واکسن در زنجان ۴۴ درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مشهود تقیلو ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تشریح وضعیت شیوع میکرون در سطح استان زنجان اظهار کرد: ویژگی بارز این سویه از ویروس کرونا، سرعت انتشار بسیار بالای آن نسبت به سویه‌های قبلی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان قرار گرفتن کشور در پیک ششم شیوع ویروس کرونا را با سویه امیکرون را یادآور شد و گفت: آنچه که مسلم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دز سوم در پیشگیری از ابتلا به این سویه اهمیت فراوان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ابتلای یک فرد از عضو خانواده منجر به مبتلا شدن کل خانواده در اکثر موارد به سویه امیکرون می‌شود، تصریح کرد: ابتلای کودکان در همه بخش‌ها از جمله بستری و حتی بدحال شدن کودکان از دیگر تفاوت‌های سویه امیکرون نسبت به دیگر سویه‌های ویروس کرونا است.

تقیلو با بیان اینکه بیشترین موارد مرگ در ابتلا به سویه امیکرون افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های پرخطر هستند، گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، کودکان و دیابتی‌ها از دیگر گروه‌های پرخطر برای مراقبت ویژه در مقابل سویه امیکرون هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درصد تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح استان را ۴۴ درصد اعلام کرد و افزود: هرچند این درصد نسبت به میانگین کشوری بالا است ولی برای ایجاد ایمنی کفایت نمی‌کند.

وی به فعالیت ۲۱ پایگاه تجمیع تزریق واکسن در سطح استان اشاره و تاکید کرد: ساعات فعالیت این پایگاه‌ها افزایش یافته و همه واکسن‌های مد نظر در این پایگاه‌ها به مراجعان تزریق می‌شود.

تقیلو با تاکید بر رفع مشکل موجود در تست ابتلا به کرونا در مراکز ۱۶ گانه ادامه داد: در حال حاضر نتیجه تست در اسرع وقت به مراجعان پیامک شده و اطلاع‌رسانی می‌شود .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه دانشگاه درصدد اجرای آیین نامه‌های تدوین شده برای مشاغل و اصناف از جمله فعالیت مدارس است، تصریح کرد: ستاد کرونا بنا دارد در مورد ویروس کرونا با شفافیت کامل عمل کرده و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر در سطح استان زنجان به چهار در طی چند روز متوالی رسیده است، افزود: این روند یعنی افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا بعد از افزایش روند ابتلا یک روال طبیعی محسوب می‌شود.

تقیلو با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده کمبود دارویی در سطح استان برای درمان بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد، ادامه داد: استان آمادگی ارائه خدمات به بیماران بیش از آمار اعلامی کنونی را نیز در حوزه دارو دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد تدابیر پیش‌بینی شده برای اعیاد پیش رو گفت: پروتکل‌هایی برای وضعیت قرمز کرونایی در شهرهای استان زنجان تدوین شده است که اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن دز سوم معاون بهداشت دانشگاه علوم سویه امیکرون ابتلای سوم دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان سویه امیکرون سطح استان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است