Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:39:00 GMT

رشد 60 درصدی بودجه شهرداری شیراز/کاهش اعتبارات جاری

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۹۵۶۹

رشد 60 درصدی بودجه شهرداری شیراز/کاهش اعتبارات جاری

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر شیراز مبلغ کل بودجه سال آینده شهرداری این کلانشهر را ١٥ هزار و ٣٨٥ میلیارد تومان عنوان کرد که در مقایسه با بودجه ١٤٠٠ و با احتساب متمم بودجه(٩ هزار و ٢٧٤ میلیارد تومانی) از رشد بیش از ٦٠ درصدی برخوردار است.

سید ابراهیم حسینی چهارشنیه ٤ اسفندماه در یک کنفرانس خبری بیان کرد: از نظر درآمدی ٥ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان از بودجه سال آینده به بخش عوارض ساختمانی و سایر عوارض و درآمدهای مرتبط اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه یکهزار و ٨٠٠ میلیارد تومان در مالیات های ملی محلی بودجه سال آینده شیراز پیش بینی شده است، افزود: ٨٠٠ میلیارد تومان هم وام و هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان هم اوراق مشارکت پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه در بودجه سال آینده ٤ هزار میلیارد تومان فروش املاک پیش بینی شده است، عنوان کرد: درآمد ستاد باغ ها نیز در بودجه ١٤٠١،  هزار میلیاد تومان پیش بینی شده که نسبت به امسال، بالغ بر ٩ برابر شده است.

حسینی به پیش بینی کمک های دولتی در بودجه سال آینده به مبلغ ٤٨٥ میلیارد تومان اشاره و عنوان کرد: نسبت به سال قبل وابستگی نسبت به منابع بانکی کمتر شده است و با ٥ درصد کاهش به ١٥ درصد رسیده است

او با بیان اینکه عدد درآمدی فروش املاک در ١٤٠١ همانند امسال بوده و در سند بودجه تغییری نکرده است، عنوان کرد: درآمدهای شهرداری از حوزه مالیات نیز در بودجه سال آینده دو برابر شده است.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه عوارض سال آینده نسبت به امسال بیشتر خواهد شد، گفت: در حوزه عوارض ساختمانی نیز افزایش داشته‌ایم و به طور طبیعی عوارض نسبت به امسال افزایش خواهد داشت.

کاهش هزینه‌های جاری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری

حسینی با یادآوری اینکه هزینه‌های جاری شامل حقوق و غیره در بودجه سال آینده شهرداری شیراز، ۲۴۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: مابقی بودجه، مربوط به مسائل و حوزه عمرانی است.

او گفت: امسال در متمم بودجه دو هزار و ٧٥٠ میلیارد تومان هرینه جاری بوده که در بودجه ١٤٠١ دو هزار و ٤٤٠ پیش‌بینی شده که از نظر درصدی ٣٤.٤ درصد بودجه سال گذشته خرج مسائل جاری شده و در متمم بودجه به ٢٧ درصد و در بودجه ۱۴۰۱ به ١٥.٨ درصد رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با طرح این سوال که چرا شهرداری اینقدر بدهکار است؟ گفت: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده در دی ماه امسال، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی قطعی شهرداری شیراز بوده است که شهرداری در سال آینده، هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان را می‌پردازد.بخشی از بدهی مربوط به اوراق مشارکت است.

حسینی تاکید کرد: شورای شیراز دو حساسیت ویژه در بخش محرومیت زدایی و سومین حرم اهل بیت(ع) دارد که در بخش اول برای محرومیت زدایی ۵۲۵ میلیارد تومان بودجه در سال آینده پیش‌بینی کرده که ۲۲۵ میلیارد تومان آن برای مسائل زیرساختی و ۳۰۰ میلیارد تومان با محوریت محله است، ۷۰۰ میلیارد تومان در مسیر اهداف سومین حرم و در خصوص بافت فرسوده است.

رشد ۴ برابری اعتبارات فرهنگی شهرداری شیراز

او همچنین اعلام کرد که بودجه فرهنگی بودجه سال آینده نسبت به سال گذشته ۴ برابر و به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز عنوان کرد: در بخش الکترونیک نیز ٣٠٠ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است و یکسری پروژه‌های بزرگ مقیاس نیز در دستور کار قرار گرفته که بافت فرسوده و مترو از جمله آنهاست.

حسینی اضافه کرد: شهرداری در بودجه سال آینده ملکف شده که به اندازه بودجه سال آینده، زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کند و همچنین شهرداری ملکف شده در تولید ثروت و حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان نقش ویژه ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری شورای شیراز حسینی بودجه 1401 بودجه شورای شهر شیراز بودجه سال آینده پیش بینی شده میلیارد تومان شهرداری شیراز رئیس کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه