Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه در پیک های کرونا در برخی از مواقع با بیمارانی مواجه می شویم که با توجه به شرایط پیچیده بیماری حال عمومی نامناسبی پیدا می کنند که نیاز به مشورت گروه های مختلف و یا انتقال به بخش های مراقبت ویژه پیدا می کنند اظهار کرد: در این راستا، با راه اندازی این کمیته، بیماران بدحال مبتلا به کرونا به صورت گروهی ویزیت می شوند تا بتوان سرعت رسیدگی به بیمار را افزایش و در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر این اساس به تمامی بیمارستان ها، راه اندازی کمیته بیماران بدحال مبتلا به کرونا ابلاغ شده است تا تیم تخصصی پزشکی را تشکیل و ویزیت گروهی بیماران بدحال را به اجرا در آورند خاطر نشان کرد: تیم های نظارتی نیز بر نحوه عملکرد کمیته ها نظارت مستقیم دارند تا بتوان کیفیت خدمات رسانی به بیماران بستری را بیش از پیش ارتقاء داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از تمامی مدافعان سلامت در خدمت رسانی به بیماران اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این کمیته بتوان، هر چه بیشتر از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن در بیماران کاست.

دکتر بدیعی افزود: در کمیته تعیین تکلیف بیماران بدحال، تخصص های مختلف اعم از داخلی، عفونی و مشاوره های خاص در کنار هم قرار گرفته تا بیمار با سرعت بیشتری تعیین تکلیف شود و رصد این شرایط توسط یک تیم تخصصی و فنی ضامن ارتقا کیفیت و تعیین تکلیف بهتر بیماران میشود.

وی تاکید کرد: در فرآیند تشکیل این کمیته برای بیماران بدحال ما تلاش کردیم که از کمک معاونت آموزشی و هیأت علمی نیز استفاده کنیم و اعضای هیأت علمی برجسته در این کمیته ها برای خدمت رسانی هر چه بهتر به بیماران بدحال کووید حضور دارند.

46

کد خبر 1605979

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا استان خراسان رضوی مشهد بیماران بدحال تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!