Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:46:48 GMT

خنثی‌سازی سه عملیات انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۹۷۷۰

خنثی‌سازی سه عملیات انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان، ظهر امروز (چهارشنبه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی از خنثی‌سازی سه عملیات انتحاری در خاک این کشور خبر داد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «النشره»، وزیر کشور لبنان در این خصوص اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند یک گروه تروریستی-تکفیری را که در حال جذب شماری از جوانان این کشور برای انجام عملیات انتحاری با استفاده کمربندهای حاوی مواد منفجره و راکت بود،‌ دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسام المولوی که در مقر مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان سخنرانی می‌کرد، نیروهای امنیتی این کشور را «قهرمان» این عملیات خواند و در عین حال، به آن‌ها به خاطر مجموعه‌ای از دستاوردها در چند ماه گذشته از جمله ضبط مواد مخدر، انهدام شبکه جاسوسی صهیونیستی و دستگیری اعضای شبکه تکفیری مذکور تبریک گفت.

بنا بر گزارشی که در این کنفرانس مطبوعاتی ارائه شد، گروه تکفیری مذکور قصد داشته در سه منطقه به نام‌های «مجتمع الکاظم محله ماضی»، «مجتمع اللیلکی» و «حسینیه الناصر الاوزاعی» در ضاحیه جنوبی بیروت عملیات انتحاری انجام دهد. وزیر کشور لبنان همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد که تا به این جای کار مشخص شده است که افراد دستگیر شده تابعیت فلسطینی داشته‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که نیروهای امنیتی لبنان اخیر توانسته بودند یک گروه از جاسوسان رژیم صهیونیستی را در این کشور دستگیر کنند. رسانه‌های لبنانی اخیرا خبر دادند که از یکی از جاسوسان خواسته شده بود،  جنبش حزب‌الله لبنان را در چند پرونده از جمله پرونده انفجار بیروت به عنوان عامل اصلی این انفجار متهم کنند.

ص/انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر کشور لبنان ضاحیه جنوبی بیروت عملیات انتحاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند