Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعبه ویژه تصادف شورای حل اختلاف سنندج با حضور معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کردستان در مراسم افتتاح شعبه ویژه تصادف شورای حل اختلاف سنندج با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات دستگاه قضا پرونده‌های تصادفات است، اظهار کرد: موضوعات مربوط به این پرونده‌ها حجم بالای موجودی محاکم کیفری شهرستان سنندج را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادر اسدی افزود: مقرر است تا در این زمینه تمامی تحقیقات مورد نیاز قاضی شامل گواهی مرتبط با پزشکی قانونی، صورت جلسه‌های کلانتری و پاسگاه در شورا‌های حل اختلاف پیگیری شود و پس از احراز و قطعیت نوع و میزان صدمات وارده، میزان دیه تعیین شود تا به دنبال آن شرکت‌های بیمه با صدور گواهی از سوی مقام قضایی در شورا،  موظف به پرداخت خسارت باشند.

وی کاهش اطاله دادرسی به منظور جلب رضایت مردمی، پرداخت به هنگام و سریع دیه به زیان دیده، کاهش حجم پرونده‌های ورودی در حوزه تصادفات به دادسرا‌ها و دادگاه و حمایت از شرکت بیمه‌ای را از اهداف افتتاح این شعبه دانست.

شایان ذکر است در کلیه حوزه‌های قضایی شعبی ویژه جهت رسیدگی به پرونده‌های تصادفات مشخص و همزمان شروع به کار کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری کردستان شورای حل اختلاف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کردستان شورای حل اختلاف شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند