Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۹ تا ۱۴ اسفند‌ماه ۱۴۰۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

رشته‌ها بخش‌های مسابقات

این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق و ترتیل در بخش‌های بزرگسالان، بانوان، دانش‌آموزان، روشندلان و طلاب برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مسابقات به صورت غیرحضوری

این دوره از رقابت‌ها امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا مانند سال گذشته به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود به این صورت که پس از ارسال دعوت‌نامه‌ها، نمایندگان کشور‌های مختلف با حضور نمایندگان فرهنگی ایران در کشورشان به ضبط تلاوت و ارائه محفوظات پرداخته و فیلم آن به دبیرخانه مسابقات ارسال شده است. البته داوری مسابقات به صورت حضوری است و هیأت داوران با استقرار در سالن مسابقات به قضاوت تلاوت‌ها و ارائه محفوظات می‌پردازند.

برگزاری مرحله مقدماتی دی‌ماه، نیمه‌نهایی بهمن‌ماه و فینال اسفند ۱۴۰۰

مرحله اول و مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دی‌ماه ۱۴۰۰ در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و ۱۹۰ اثر از نمایندگان ۶۹ کشور جهان توسط ۱۸ داور از ایران و دیگر کشور‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و برگزیدگان برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی معرفی شدند.

معرفی فینالیست‌های این دوره از مسابقات

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، به این صورت که راه‌یافتگان به این مرحله آثار خود را بر اساس آیین‌نامه مرحله نبمه‌نهایی ضبط و به دبیرخانه ارسال کردند و نهایتاً فینالیست‌های مسابقات معرفی شدند. برای اطلاع از اسامی راه‌یافتگان به فینال مسابقات، از اینجا اقدام کنید.

نشست خبری این دوره از رقابت‌ها شنبه ۷ اسفند‌ماه با حضور حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در این سازمان برگزار و جزئیات مسابقات تشریح می‌شود.

معرفی نمایندگان کشورمان در بخش‌های مختلف مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

در این دوره از مسابقات هادی موحد امین و محمد‌رضا جاهدی‌نیا نمایندگاه کشورمان در رشته‌های قرائت و حفظ کل بزرگسالان، همچنین سیدحجت ترحمی نماینده کشورمان در رشته ترتیل، طاهره نائبی موحد نماینده کشورمان در رشته حفظ‌کل بانوان، محمدرضا جعفرپور و امیرعلی یادگاری نمایندگان کشورمان در رشته‌های حفظ‌کل و قرائت دانش‌آموزان پسر، زهرا خلیلی و مریم سبزه‌زاری نمایندگان کشور در رشته‌های حفظ و قرائت دانش‌آموزان دختر و امیدرضا رحیمی به همراه مریم شفیعی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات نابینایان هستند.

این دوره از مسابقات با حضور محدود مردم برگزار و عموم علاقه‌مندان می‌توانند همه رقابت‌ها را به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه و رادیو قرآن و یا از طریق صفحات مسابقات در فضای مجازی مشاهده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن تالار اندیشه سازمان اوقاف مسابقات بین المللی قرآن کریم کشورمان در رشته نمایندگان کشور برگزار می شود حفظ کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد