Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت‌: پیشنهاداتی در خصوص تاسیس صندوق مشترک بین ایران، عملیاتی شدن خط اعتباری 200 میلیون یورویی توسط ایران برای قاره آفریقا، حمایت از تاسیس مراکز تجاری، افزایش کارشناسان اقتصادی، اعزام رایزنان جدید بازرگانی به کشورهای آفریقایی، امکان استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی کشورمان در این قاره، الزام دستگاه‌های اقتصادی به تدوین برنامه 4 ساله توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش  سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با اشاره به افزایش ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات ایران به آفریقا طی 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته گفت: دستور اصلی این جلسه بررسی مصوبات پیشنهادی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا جهت درج در جلسه آتی ستاد آفریقا بود که قرار است به زودی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری برگزار شود.

پیلتن افزود: در این خصوص پیشنهادهایی از سوی دستگاه‌های مختلف در خصوص توسعه روابط ایران و آفریقا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: مهمترین مصوبات این جلسه در خصوص توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی با قاره آفریقا و همچنین توسعه روابط بانکی بین دو کشور بود.

پیلتن افزود: همچنین در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص تاسیس صندوق مشترک بین ایران، عملیاتی شدن خط اعتباری 200 میلیون یورویی توسط ایران برای قاره آفریقا، حمایت از تاسیس مراکز تجاری، افزایش کارشناسان اقتصادی، اعزام رایزنان جدید بازرگانی به کشورهای آفریقایی، امکان استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی کشورمان در این قاره، الزام دستگاه‌های اقتصادی به تدوین برنامه 4 ساله توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی مطرح شد.

وی گفت: در همین ارتباط، فعال شدن کمیسیون‌های مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقا، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی کشورمان در این قاره، مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای آفریقایی و پذیرش هیات‌های تجاری از آفریقا در نمایشگاه‌های بین‌المللی ج. ا. ایران مطرح شد که در جلسه کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به تصویب رسید و به دبیرخانه ستاد آفریقا جهت بررسی بیشتر و طرح در جلسه ستاد آفریقا ارسال شد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این جلسه اولین جلسه کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا در دولت جدید بود که امید است با رویکرد جدید و متفاوت دولت سیزدهم شاهد افزایش فعالیت‌‎های اقتصادی و تجاری میان ایران و کشورهای آفریقایی باشیم.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بررسی‌ها حکایت از ظرفیت ۵ میلیارد دلاری افزایش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی دارد، گفت:

آمارهای منتشره نشان می‌دهد در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ صادرات ج. ا. ایران به قاره آفریقا با افزایش ۱۹۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ به ۹۱۲ میلیون دلار رسید.

پیلتن افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ رکورد صادرات ۱ میلیارد دلاری به قاره افریقا در سال ۱۴۰۰ محقق شود.

گفتنی است اولین جلسه کمیته کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا در دولت جدید با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های عضو کمیسیون اقتصادی و برخی دستگاه‌های بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی در سازمان توسعه تجارت ایران به ریاست مدیر کل دفتر عربی آفریقایی سازمان برگزار شد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشورهای آفریقایی اقتصادی و تجاری قاره آفریقا توسعه روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل