Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@07:40:51 GMT

اماکن تاریخی استودیوهای نوروزی صدا و سیما می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۰۰۹۰

اماکن تاریخی استودیوهای نوروزی صدا و سیما می‌شوند

قائم‌‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی به استفاده از اماکن تاریخی به‌ عنوان استودیوهای برنامه‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: باید استودیو گریزی در دستور کار قرار بگیرد و برای استفاده از اماکن تاریخی و و پایگاه‌ها هماهنگی‌های لازم با صداوسیما انجام شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ علی دارابی قائم‌‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی در همایش "به استقبال نوروز" گفت: این جلسه به مثابه برنامه‌ریزی برای انجام عملیاتی است که امکان دارد اجرای آن با موانعی روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ما وظیفه داریم اهتمام بایسته‌ای را برای برگزاری سفرهای نوروزی انجام دهیم.

وی مفاهمه و درک متقابل برای برنامه‌ریزی ایام نوروزی را به‌ عنوان اهمیت و ضرورت برگزاری این جلسه عنوان کرد و خطاب به مدیران پایگاه‌ها، موزه‌ها و یگان حفاظت، گفت: نوروز عرصه‌ای برای رقابت سالم در راستای ارائه بهترین خدمات است و امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته‌ برای گردشگران باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیرات کرونا در صنعت توریسم دنیا تصریح کرد: علی‌رغم اتفاقات تأثیربرانگیز و فوت بیش از 6 میلیون نفر طی این مدت حوزه سلامت، دانش‌بنیان‌ها، علم و فن‌آوری و رسانه‌ها رشد چشمگیری داشته‌اند.

قائم‌ مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی با اشاره به تدوین دستورالعملی برای قبل، حین و بعد از نوروز اظهار کرد: ارائه خدمت با کیفیت به مردم و خانواده‌محوری از ارکان اصلی برنامه‌های ما هستند.

دکتر علی دارابی در ادامه به استفاده از اماکن تاریخی به‌عنوان استودیوهای برنامه‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: باید استودیو گریزی در دستور کار قرار بگیرد و برای استفاده از اماکن تاریخی و و پایگاه‌ها هماهنگی‌های لازم با صداوسیما انجام شود.

استفاده از استادان دانشگاه، دانشجویان، بسیجیان و داوطلبان به‌عنوان همیاران میراث، افزایش کار موزه‌ها و پایگاه‌ها همچنین تهیه یونیفرمی متحدالشکل در آینده از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون میراث‌ فرهنگی در این جلسه بود.

دارابی با تأکید بر اینکه برای هر اقدامی باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی آن تدوین شود، یادآور شد: باید در سطح کشور تمامی مجموعه‌های تاریخی به مسئولان، سفرا و مردم معرفی شوند. همچنین باید افزایش سواد میراثی و شناساندن آن به آحاد مردم از طریق رسانه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی به سونامی سفر در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: باید خودمان را برای این رخداد بزرگ آماده کنیم. همچنین حفظ و صیانت از یادگار اجدادمان و معرفی شایسته‌ آن از وظایف مهمی است که ما برای خود تعریف کرده‌ایم.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری نیز در این همایش اظهار کرد: پیش‌بینی این است که نوروز امسال از نظر حجم سفرها یک نوروز بی‌سابقه است. البته مصوبات ستاد ملی کرونا و تصمیم‌های وزارت بهداشت هرچه هست باید رعایت شود اما پیش‌بینی می‌شود که امسال حجم سفرها بالا خواهد بود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط توصیه‌های لازم برای چگونگی برنامه‌های نوروز از سوی مهندس ضرغامی انجام شده و ستاد ملی کرونا نیز در این باره در حال برنامه‌ریزی است و نتایج به‌زودی اعلام خواهد شد.

بنا به گفته این مقام مسئول، تأسیسات گردشگری و ذی‌نفعان این حوزه باید خودشان پیشگام رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند. انتظار داریم موضوع رعایت این پروتکل‌ها و نیز انعکاس رسانه‌ای این رعایت کردن‌ها به خوبی انجام شود.

معاون گردشگری کشور یادآور شد: با راهنمایی‌های قائم مقام وزیر میراث‌ فرهنگی قرار شد پایگاه‌های ملی و جهانی میزبان مراسم نوروزی صدا و سیما باشند که در همین رابطه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم با مسئولان رسانه ملی در حال انجام است.

شالبافیان همچنین تصریح کرد: اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در نوروز 1401 برای معرفی هرچه بهتر برنامه‌های وزارتخانه، احصای آمار دقیق بازدیدکنندگان، معرفی سامانه جامع اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به شکایات 09629، استفاده از ظرفیت راهنمایان گردشگری، فراهم کردن شرایط مناسب برای اقامه نماز، هماهنگی برای افزایش ساعت کاری مجموعه‌های تاریخی، توجه به زیرساخت‌هایی مانند تامین آب آشامیدنی، نصب پلاکاردهای خوش‌آمدگویی، برنامه‌ریزی برای اسکان در شرایط بحرانی و ... از موضوعاتی است که اماکن تاریخی و فرهنگی و پایگاه‌های ملی و جهانی باید به آن در نوروز 1401 توجه شود.

به اعتقاد وی، باید این ذهنیت در عموم مردم شکل بگیرد که تأسیسات گردشگری و اماکن فرهنگی تاریخی و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی پیشگام هستند.

پیشنهاد رونمایی از شاهنامه‌های تاریخی موجود در نوروز 1401

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استفاده از اماکن تاریخی معاون میراث برنامه ریزی پایگاه ها مقام وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن کریم فرمودند: «مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت میبرم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

کد خبر 747941

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان