Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، بهرام نکاحی درباره وضعیت جایگزینی ۸۰۰ مخزن CNG تاریخ انقضاء گذشته اتوبوس‌های گازسوز اظهارداشت: تأکید شهردار تهران منجر به انعقاد قراردادی با دو خودروساز داخلی شد تا نسبت به تعویض کپسول اتوبوس‌های گازسوز اقدام شود. چالشی در تأمین مخازن CNG وجود داشت که با انعقاد قرارداد، این دو شرکت خودروساز داخلی توان خود را بر تأمین و جایگزینی کپسول‌ها گذاشتند؛ در حال حاضر فرآیند تغییر مخازن CNG درحال انجام است و امیدواریم که بنابر دستور شهردار تهران به هدف تعویض مخازن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز تا پایان امسال برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شاهد ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دیگر به شهر خواهیم بود، گفت: البته درحال حاضر با تعویض مخازن، چالش CNG اتوبوس‌ها حل می‌شود ولی فاصله بسیاری تا شرایط مطلوب وجود دارد. 

نکاحی با بیان اینکه امیدواریم که سال آینده در حوزه نوسازی ناوگان و ورود اتوبوس‌های جدید اقدامات موثری انجام شود، افزود: خوشبختانه نگاه دولت و پیگیری‌های وزارت کشور حکایت از خبرهای امیدوارکننده ای درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سطح کشور به ویژه پایتخت در سال ۱۴۰۱دارد.

نخستین مأموریت ما کاهش عمر میانگین ناوگان است

وی درباره اولویت‌های اتوبوسرانی در سال آینده توضیح داد: نخستین اولویت ما تأمین اتوبوس، کاهش عمر میانگین ناوگان و همچنین تأمین کسری نیازهای حوزه مأموریتی اتوبوسرانی است. همزمان با این مأموریت اصلی، ارتقای کیفیت خدمات و تنوع خدمات در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی قرار خواهد گرفت؛ البته این موضوع نیازمند مطالعه و تدوین طرح‌های مربوطه است.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به دستور اخیر شهردار تهران در مورد برنامه ریزی برای راه اندازی اتوبوس گردشگری گفت: بخشی از سفرهای درون شهری که در راستای تفرج و گردشگری است ذیل حمل و نقل عمومی قرار می‌گیرد که سراسر دنیا در این‌باره تجربیات مختلفی دارند. برای مثال در بسیاری از کشورها خطی تحت عنوان «خط ۱۰۰» وجود دارد که این خط نقاط گردشگری شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و افرادی که تمایل به بازدید از مکان‌های گردشگری شهر را دارند می‌توانند از اتوبوس‌های گردشگری «خط ۱۰۰» استفاده کنند.

ارائه خدمات متنوع به اقشار مختلف جامعه در حوزه اتوبوسرانی

نکاحی با تأکید براینکه برای افزایش سهم جابه‌جایی مسافر در شهر باید به نیازهای مختلفی پاسخ داده شود، عنوان کرد: یعنی اقشار مختلف به فراخور سلایق حضورشان بتوانند از ظرفیت‌های حمل و نقل جمعی و اتوبوسرانی استفاده کنند. نباید نگاه شرکت واحد اتوبوسرانی صرفاً نگاه جابه‌جایی مسافر به صورت خاص و یکنواخت باشد؛ بلکه خدمات متنوعی باید در اولویت بندی قرار گیرند تا همزمان با توسعه ناوگان و رشد خدمات، این بخش هم فعال شود.

وی درباره روند تأمین اتوبوس‌های گردشگری توضیح داد: بنا نداریم که در گام نخست مُد سفر یا ناوگان تغییر پیدا کند. اجرای این طرح نیاز به اتوبوس‌های خاص گردشگری ندارد و می‌توان از اتوبوس‌های فعلی داخلی استفاده کرد اما در گام‌های بعدی باید به سمت طراحی اتوبوس‌ها به فراخور جامعه هدف حرکت کرد.

جای اتوبوس‌ مدرسه در پایتخت خالی است

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه از در دستورکار قراردادن طراحی اتوبوس‌های ویژه دانش آموزان خبر داد و افزود: هرچند در این دو سال سرویس مدارس تعطیل بودند اما در بسیاری از کشورهای پیشرفته اتوبوس‌های مدرسه تحت عنوان «school bus» مطرح هستند و حمل و نقل دانش آموزان توسط این اتوبوس‌های ویژه انجام می‌شود.

نکاحی در پایان گفت: جای خالی این اتوبوس‌ها در شهر تهران به‌شدت احساس می‌شود؛ درحال حاضر خودروهای سواری کار جابجایی دانش آموزان را انجام می دهند که همین امر باعث ایجاد اختلالات ترافیکی در زمان‌های اوج سفر می‌شود. این مورد هم جزو اولویت‌های سال آینده است تا با کمک دیگر دستگاه‌ها به سمت اجرای این طرح حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اتوبوس مدرسه شرکت واحد اتوبوسرانی دانش آموزان سال آینده اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟

یک میلیون و۸۰۰ هزار دانش‌آموز از ۳۰ اردیبهشت در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، دز این مطلب اطلاعاتی درباره طراحی سوالات امتحانات ارائه شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت می‌‌کنند و طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی  دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد.

یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، برای پایه یازدهم و دوازدهم از 11 عنوان درس و برای پایه دهم 12 عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

در کنکور سال 1403، سوابق تحصیلی سهم 50 درصدی دارد که 28 درصد برای دروس عمومی و 22 درصد برای دروس اختصاصی است.

دانش‌‌آموزان پایه دوازدهم از تاریخ 30 اردیبهشت 1403 و ذانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم باید از روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403  در امتحانات نهایی شرکت کنند.

طبق تأکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سوالات امتحانات نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود و طراحی سؤالات امتحانات نهایی چند روز قبل از برگزاری آزمون در قرنطینه و امنیت کامل و با کمک گروهی از دبیران با تجربه در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با همکاری معاون آموزش متوسطه و نمایندگان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتابهای درسی متوسطه نظری انجام می‌شود.

همچنین به طراحان سوالات تاکید شده است از طراحی سوالات پرتکرار سال‌های قبل، جزوات و کتاب‌های کمک درسی پرهیز کنند.

طراحان سوالات امتحانات نهایی از میان دبیران مدارس دولتی

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، طراحی سوالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است و از طراحان خواسته شده درصدی از سوالات به سوالات آسان‌ و بخش عمده سوالات در حد متوسط باشد.همچنین تعدادی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد.

طراحان سؤالات دبیران مدارس دولتی سراسر کشور هستند و با توجه به شیوه‌های تدریس، متناسب با دانش‌آموزان سؤالات را طراحی خواهند کرد.

دانش‌آموزان هیچ بخشی از کتاب درسی را حذف نکنند

وزارت آموزش و پرورش ضمن توصیه‌هایی به داوطلبان اعلام کرده است: دانش‌آموزان تمام کتاب درسی را مطالعه کنند و هیچ بخشی را حذف نکنند چون از تمام بخش‌های کتاب درسی طراحی سؤال می‌شود،  دانش‌آموزان به مؤسسات خصوصی و کتاب‌های کمک‌آموزشی مراجعه نکنند و کتاب‌های درسی را مبنا قرار دهند اما به‌جای پرداختن به کلیدواژه‌ها و نکات مهم، مفاهیم را مورد توجه قرار بدهند، یادگیری مهم است یعنی اگر مطلب را به‌خوبی متوجه شوند از عهده امتحانات نهایی برمی‌آیند.

نحوه طراحی سوالات در امتحانات نهایی

دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که انواعی از سؤالات در امتحانات نهایی قابل طرح هستند که برخی از آنها بدین قرارند:

مشابه آنها در قالب‌های گوناگونی مانند فعالیت، تمرین خود را بیازمایید و خودارزیابی در کتابهای درسی آمده‌اند.

در چارچوب محتوای کتاب هستند اما می‌توانند عیناً همان پرسش‌های موجود کتاب درسی نباشند.

ممکن است که بیش از یک راه حل و یک جواب داشته باشند؛ پس دانش آموزان می‌توانند پاسخ‌های متفاوتی به آنها بدهند. میتوانند داده محور و شاهد محور باشند در این نوع سوالات دانش، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار دانش آموز قرار داده می‌شود تا با بررسی آنها به سوالات پاسخ دهد.

دانش آموزان را به تأمل و تفکر بیشتر ترغیب و به آنها کمک میکنند تا یادگیری خود را به موقعیت جدید تعمیم دهند.

به دانش آموزان کمک میکنند تا درک قوی تری از یک موضوع داشته باشند و با موضوعات دیگر یا دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.

دانش آموزان را تشویق میکنند تا با استفاده از دانش و مهارت‌های خود موضوع را در سطح عمیق تری بررسی کنند.

نمی توان با بله و خیر یا یک پاسخ ساده و چند کلمه‌ای به آنها پاسخ داد بلکه از دانش آموزان میخواهند تا نظرات و دلایل خود را ارائه کنند.

تنها دانسته‌های دانش آموزان را اندازه نمی‌گیرند بلکه مطالب جدیدی به آنها یاد میدهند تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند، یادگیری خود را نظارت و هدایت کنند و از این طریق احساس رشد و عاملیت را در آنها تقویت می کنند.

در قالبهای متفاوتی مانند کوتاه پاسخ، درست، نادرست، کشف ارتباط و تشریحی ارائه میشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها