Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:20:01 GMT

باید برای نیروی قدس سپاه کنگره شعر برگزار کنیم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۰۳۲۱

باید برای نیروی قدس سپاه کنگره شعر برگزار کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قزوه بعد از ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: امروز ما موشک نقطه‌زن داریم؛ اگر دشمن در معادلات نظامی چندین قدم عقب کشیده است به خاطر شهید سلیمانی و شهید حسن تهرانی‌مقدم و عزیزانی است که با موشک‌های نقطه زن ابهت و نام دشمن را برهم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: روزی ما با سلاح کلاشینکف و ژ۳ مقابل دشمن می‌جنگیدیم و در آن روزها شاید برد شعرهایمان به اندازه همان کلاشینکف و ژ۳ بود. رئیس دفتر شعر و سرود صداوسیما تصریح کرد: امروز باید بیاییم همچنان که موشک نقطه‌زن داریم منظومه‌های شعرمان را نقطه‌زن کنیم و در کشورهای مقاومت حضور جدی داشته باشیم.

قزوه با تاکید براینکه ادبیات ما نیز باید مرزهای وسیع‌تر را طی کند، افزود: باید مثنوی سه هزار بیتی برای شهید سلیمانی بگوییم. در کشمیر یک نظامی دولت هند که نمی‌دانست شهید سلیمانی یعنی چه تصویرشان را پاره کرد و همه نظامیان کشمیر مجبور شدند تصویر شهید سلیمانی را بر دیوارها نصب کنند.

وی شهید سلیمانی را شخصیتی متعلق به تمام مردم مستضعف جهان دانست و ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم این کنگره و همایش در تجلیل از نیروی قدس سپاه برگزار شود، چراکه عزت امروز را مدیون آن‌ها هستیم.

رئیس دفتر شعر و سرود صداوسیما خاطرنشان کرد: هرگاه کار شهید حسن تهرانی‌مقدم را با حماسه آرش مقایسه می‌کنم متوجه می‌شوم شهید تهرانی مقدم کاری درخشان‌تر از حماسه آرش انجام داده است.

کد خبر 5431910

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا قزوه کنگره شعر عاشورایی شعر سپاه قدس ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز بارش برف واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز گرگان بارش باران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز عکس استانها شهید سلیمانی نقطه زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیرو‌های مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.
وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیرو‌های مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
رئیس قوه قضاییه افزود: با توجه به تحریم ها‌ی ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.
وی افزود: قوه قضاییه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیرو‌های مسلح به کار می‌گیرد.
رئیس قوه قضاییه بررسی بازدید‌های سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»