Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیدمحمد علوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ابتلا به هر سوش دلتا یا اُمیکرون، همان کرونا بوده و مبتلایان باید در دوره بیماری و تا زمان معینی پس از بهبودی، از تزریق واکسن خودداری کنند.

وی بیان کرد: در صورت داشتن علایم خفیف بیماری ممکن است که با تزریق واکسن، علایم بالینی تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص دوره واگیری اُمیکرون گفت: معمولا ۲ روز پیش از بروز علایم، قدرت انتقال بیماری وجود دارد همچنین اوج واگیری تا سه روز پس از نمایان شدن علایم است.

وی ادامه داد: پنج روز پس از آغاز علایم بیماری، حتی اگر ویروس در ترشحات بدن وجود داشته باشد دیگر قابلیت انتقال به دیگری را ندارد بنابراین دوره قرنطینه پنج روز است؛ البته این پنج روز شامل افراد دارای علایم خفیف و بدون علامت بوده و دوره واگیری در افراد دارای علامت متفاوت است.

علوی گفت: در صورت گذشت پنج روز از بروز علایم و ادامه تب و سرفه، همچنان قدرت انتقال بیماری وجود دارد، اما ۲۴ ساعت پس از قطع تب و علایم شدید، این ویروس قابلیت سرایت به افراد دیگر را نداشته و فرد می‌تواند در محل کار حضور پیدا کند.

وی افزود: افرادی که پس از پنج روز (گذشت دوره قرنطینه)، قصد حضور در محل کار و خانواده را دارند، ضمن استفاده از ماسک باید شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امیکرون ویروس کرونا دوز سوم واکسن پنج روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان