Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:56:22 GMT

۶ روشی که هیپنوتیزم می تواند زندگی شما را بهتر کند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۰۴۶۸

هیپنوتیزم را بهتر بشناسیم

 

هیپنوتیزم توسط پزشک انگلیسی جیمز برید، که در قرن نوزدهم بر روی آن مظالعه می کرد، ابداع شد. در این مقاله در سایت هیپنوگرا در ابتدا درباره هیپنوتیزم و ۶ دلیلی که چرا باید به هیپنوتیزم توجه کنیم میپردازیم.

نام هیپنوتیزم از هیپنوس، خدای یونانی معروف به خدای خواب گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تمرین از آرامش هدایت شده و توجه متمرکز برای دستیابی به یک حالت آگاهی بیشتر استفاده می شود که گاهی اوقات به عنوان خلسه از آن یاد می شود.

اورلاندو می گوید: «مراجعه کنندگان روی مبل دراز می کشند یا روی یک صندلی راحت می نشینند و ما با ضمیر ناخودآگاه صحبت می کنیم و فیلمنامه ای را ارائه می دهیم که آنها را در حالت آرامش قرار می دهد».

ریچارد بارکر (هیپنوتیزور اهل فلوریدا): « من با خیره کردنشان حواسشان را از چیزهای عادی اطرافشان پرت می کنم. من از سردرگمی کلامی استفاده می‌کنم تا ذهن انتقادی را تحت فشار بگذارم و سپس ترک کند.»

 

۶ دلیل که چرا باید از هیپنوتیزم استفاده کنیم

 

۱-خواب بهتر با هیپنوتیزم

 

نداشتن خواب کافی می تواند تصمیم گیری و حافظه را مختل کند و منجر به مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری قلبی، چاقی و افسردگی شود. در حالی که درمان‌های مختلفی برای بی‌خوابی از جمله دارو، مدیتیشن و رفتار درمانی شناختی وجود دارد.

مانت ورنون، کلی وودز، هیپنوتیزور مستقر در واشنگتن، توضیح می دهد که خواب در درجه اول توسط ناخودآگاه مدیریت می شود.

"تلاش برای استفاده از افکار آگاهانه برای رفع این نوع مشکلات مانند تلاش برای ایجاد تغییر در شرکت با مراجعه به پذیرش است - شما نیاز به دسترسی به مدیر عامل دارید."

نگرانی در مورد خواب نیز یکی از اصلی ترین دلایلی است که نمی توانید به خواب بروید.

بارکر می گوید: «ترس از بی خوابی چیزی است که باعث بی خوابی می شود. "وقتی اضطراب و ترس از نخوابیدن خوب را از بین ببرید، خواب خوبی خواهید داشت."

بارکر برای درمان بیمارانش ابتدا از آنها می خواهد که صحنه ای را هنگام خواب شبانه تجسم کنند و سپس از هیپنوتیزم برای قرار دادن آنها در آنجا استفاده می کند.

او می‌گوید: «من می‌خواهم مراجعه کننده ام یک شب عالی را تصور کند که در گذشته داشته است و سپس از او می‌خواهم که برچسب «من بی‌خواب یا خوابم نمیبرد» را حذف کند و آن را با «حداقل هشت ساعت در شب می‌خوابم» جایگزین کند.»

۲-درمان فوبیای دندانی با هیپنوتیزم

صدای بلند توربین دندون پزشکی، نیشگون گرفتن سوزن، یا خجالت از اینکه کسی به داخل دهان شما نگاه کند، تنها چند مورد از دلایلی است که افراد از رفتن به دندانپزشکی اجتناب می کنند.

در حالی که صنعت در تلاش است تا از فناوری جدید دندانپزشکی استفاده کند تا سفر به مطب دندانپزشکی را کم استرس تر کند، طبق گفته بنیاد سلامت دندان بریتانیا، اضطراب دندانی حدود 10 تا 20 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.تلاش بر مقابله با اظطراب به وسیله هیپنوتیزم یکی راه های درمانی است.

وودز می‌گوید: «ترس، بسیاری از مشتریان من را برای سال‌ها از روی صندلی دندانپزشکی دور نگه داشته است. "ترس می تواند ناشی از تجربه منفی در دندانپزشک یا شنیدن در مورد کسی باشد که تجربه منفی داشته است. در هر صورت، می تواند ناتوان کننده باشد و پس از برنامه ریزی، ذهن می تواند در حالت پیش فرض کار کند."

او برای کمک به مشتریانش برای غلبه بر اضطراب ناشی از رفتن به دندانپزشک از برنامه‌ریزی عصبی-زبانی (NLP) استفاده می‌کند که به مغز کمک می‌کند فرآیندهای فکری خاصی را «بازنویسی» کند و از حلقه‌های تفکر خودکار عبور کند. هنگامی که آنها شروع به احساس اضطراب در مورد رفتن به دندانپزشک می کنند، می توانند از NLP برای قطع اضطراب و دوباره سیم کشی فوبیا به خودی خود استفاده کنند.

۳-تسکین درد های مزمن با هیپنوتیزم

 

وودز می‌گوید درد سیگنالی است که برای ما مفید است، اما در مورد درد مزمن، سیستم عصبی ممکن است همچنان سیگنال درد را حتی پس از بهبودی بدن ارسال کند. (چندین راه وجود دارد که ذهن شما می تواند درد را بدتر کند.)

"ما می توانیم از هیپنوتیزم برای رد کردن آن استفاده کنیم."

وودز بیمار مبتلا به کمردرد مزمن را به یاد می آورد که نمی توانست روی صندلی بنشیند. او درد را اینگونه توصیف کرد که خرس گریزلی روی ستون فقراتش دندان میکشد . وقتی از او پرسید که می‌خواهد چه کار کند، او گفت که می‌خواهد آن را به خواب زمستانی بگذارد. وودز با مشتری کار کرد تا به او کمک کند خرس را تصور کند که در یک روز برفی به داخل غار می خزد، حلقه می زند و می خوابد.

وودز می‌گوید:در حالی که هیپنوتیزم جادویی نیست، گاهی اوقات شبیه آن می‌شود

 

۴-وزوز گوش را متوقف کنید

به گفته انجمن وزوز گوش آمریکا، صداهای زنگ، وزوز، خش خش، هق هق یا سوت که هیچ کس جز شما نمی‌شنود، نشانه‌های وزوز گوش است.

وضعیتی که 45 میلیون آمریکایی آن را تجربه می‌کنند. در حالی که وزوز گوش می تواند موقت یا مداوم باشد، هیچ درمانی برای اکثر انواع این بیماری وجود ندارد.

گزینه های درمانی شامل سمعک، رفتار درمانی، صوت درمانی و درمان TMJ است. هیپنوتیزم نیز یک گزینه است.پس بپردازیم به درمان وزوز گوش با هیپنوتیزم.

بارکر می گوید: ذهن باعث وزوز گوش می شود.

"این اتفاق می افتد زیرا فرد انتظار دارد که این اتفاق بیفتد و هنگامی که فکر انتظار آن را از بین ببریم، صدا ناپدید می شود." 

۵-بهبود عملکرد ورزشی با هیپنوتیزم

مایکل جردن، تایگر وودز و مایک تایسون تنها چند ورزشکار حرفه‌ای مشهور هستند که برای کمک به عملکرد ورزشی خود به هیپنوتیزم روی آورده‌اند.

ورزشکاران مدت‌هاست که از هیپنوتیزم برای از بین بردن افکار منفی، کاهش استرس و آرامش ذهن و بدن و کمک به تمرکز استفاده می‌کنند تا بتوانند عملکرد خود را بهتر کنند.

این تمرین ذهنی می تواند اعتماد به نفس، ثبات و توانایی را افزایش دهد و برای تمام سطوح ورزشکاران، از جمله ورزشکارانی که پس از آسیب دیدگی بهبود می یابند و کسانی که تازه یک ورزش را یاد می گیرند، کاربرد دارد.

بارکر می گوید: "بیشتر ورزشکاران برای بهبود عملکرد خود به هیپنوتیزم کننده مراجعه می کنند، اما در واقع آنها ذهن خود را بهبود می بخشند."

یک هیپنوتیزم کننده می تواند روند فکر شما را تغییر دهد و عادت های بد شما را به عادت های مثبت تبدیل کند.

به عنوان مثال برای گلف

بارکر می‌گوید: «برای یک گلف باز موفق، استقامت ذهنی زیادی لازم است. "شما باید ادراک و واقعیت خود را تغییر دهید و باید از نظر ذهنی بازی را به همان اندازه فیزیکی انجام دهید - ذهن انتقادی بسته است، اما ضمیر ناخودآگاه در حالت اوج قرار دارد." 

 

۶-بهبودی سریعتر از عمل جراحی

وودز از هیپنوتیزم برای کمک به افراد پس از جراحی استفاده می کند تا زمان بهبودی خود را بعد از عمل چراحی کوتاه کنند و در برخی موارد، خود را از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک خود دور کنند.(فراموش نکنید هیپنوتیزم میتواند به کاهش درد کمک کند)

یک نفر بعد از عمل جراحی نزد من آمد و به من گفت که نمی‌خواهد زنده بماند، زیرا نسخه تریاک او را قطع کرده بودند.

وودز از هیپنوتیزم برای تفسیر سیگنال درد در مغزش استفاده کرد.

وودز از طریق هیپنوتیزم به مغز و سیستم عصبی می آموزد که مسیر متفاوتی را طی کند. "پس از سه جلسه، بیمار من به من گفت که او می خواهد زندگی کند."

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: دارو صنعت عمل جراحی مشکلات وزوز گوش وزوز گوش بی خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند

به گزارش "ورزش سه"، حالا که امباپه هفتمین قهرمانی لیگ یک دوران حرفه‌ای خود را برده (6 تای آنها به‌عنوان بازیکن PSG، پس از قهرمانی با موناکو در سال 2017)، سه تاریخ (البته سومی بسته به اتفاقات دو تاریخ دیگر دارد) سرنوشت‌ساز را قبل از پوشیدن پیراهن رئال مادرید پیش رو دارد.

اینکه چگونه امباپه در تاریخ پاری سن ژرمن به یاد خواهد ماند، به این تاریخ‌ها بستگی دارد. اگرچه او برای همیشه برای هواداران تیم پاریسی یک اسطوره خواهد بود، اما اینکه او بتواند ماموریت نیمه تمامش یعنی قهرمانی با پی اس جی در لیگ قهرمانان را به سرانجام برساند، می‌تواند نام او را ماندگارتر کند. عنوانی که در فرانسه فقط مارسی در 1993 کسب کرده و پاریس در سال 2020 به آن نزدیک شد ولی فینال را به بایرن باخت. 

امباپه 14 عنوان قهرمانی با پیراهن پاری سن ژرمن و یک جام جهانی و یک لیگ ملت‌ها با فرانسه به دست آورده است.

 سه تاریخی که سرنوشت امباپه را تعیین می‌کنند، اول و هفتم ژوئن (12 و 18 اردیبهشت) دو بازی رفت و برگشت برابر دورتموند و فینال احتمالی اول ژوئن (12 خرداد) خواهد بود. پاریس اگر از سد دورتموند بگذرد، در ومبلی فینال را برابر برنده بازی بایرن-رئال برگزار خواهد کرد و رویای امباپه وداع با پاریس با جام قهرمانی چمیونزلیگ است. به آن خواهد رسید؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند