Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:29:10 GMT

نصب ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در شهر رشت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۰۵۲۲

نصب ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در شهر رشت

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف بزودی در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ دوربین ثبت تخلف پلاک‌خوان و ۴۲ دوربین نظارتی جهت کنترل ترافیک در سطح رشت راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا امام‌پناهی در جلسه شورای ترافیک که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث مدیریت ترافیک، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم فراهم آورده شود تا بتوان کار اساسی در این رابطه صورت پذیرد، متاسفانه تا امروز اقدامات صورت گرفته در این حوزه با توجه به ملموس بودن ترافیک شهری برای مردم و عدم رضایت عمومی، مناسب نبوده و بایستی تمام تمرکز در بحث مدیریت ترافیک در این رابطه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه از معضلات اساسی بحث ترافیک در شهر رشت، نداشتن کمربندی و رینگ‌های مناسب در سطح رشت می‌باشد، افزود: حل این مشکل عمده نیازمند مشارکت مسئولین استانی و همراهی نمایندگان محترم در بحث جذب اعتبارات ملی و تمرکز فنی شهرداری رشت در این حوزه می‌باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه بحث ترافیک معضل اول شهر رشت می‌باشد، برگزاری منظم و مستمر جلسه کارگروه‌ها و شورای ترافیک شهرستان رشت با حضور اعضای اصلی سال آینده در دستورکار قرار خواهد گرفت.

امام‌پناهی وضعیت نامناسب ایجاد چراغ هوشمند در سطح شهر را قابل پذیرش ندانست و عنوان کرد: باید در این حوزه با توجه به توسعه فناوری و ضرورت هوشمند سازی مدیریت شهری، اقدامات سریع و مناسبی صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد: در بحث تصمیم‌سازی برای مدیریت ترافیک شهری، حتما باید نظر فنی و کارشناسی پلیس گرفته شود و بازگشایی‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها حتما با نظر کارشناسی پلیس راهور باشد.

وی با بیان اینکه ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف بزودی در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ دوربین ثبت تخلف پلاک‌خوان و ۴۲ دوربین نظارتی جهت کنترل ترافیک در سطح رشت راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: در نظر گرفتن پارکینگ برای ساختمان‌های بلند مرتبه و در صورت کسر پارکینگ باید حتما پارکینگ جایگزین در نظر گرفته شود، در غیر اینصورت تخلف صورت گرفته و به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.

امام‌پناهی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال‌جاری بر اثر تصادفات شهری تعداد ۴۱ نفر فوتی در سطح شهر داشته‌ایم که ۲۴ نفر آن مربوط به عابرین می‌باشد، خاطرنشان کرد: از اول سال تاکنون تعداد ۱۰۳۳ تصادف جرحی داشته ایم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی افزود: تعداد مجروحین تصادفات در رشت تعداد ۱۰۱۸ نفر است که در این بخش هم به نسبت سال گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به بحث بازگشایی و احداث خیابان‌های جدید، تصریح کرد: حتما باید این اقدام با هدف گره گشایی از ترافیک شهری صورت گیرد در غیر اینصورت انجام اقدامات غیر فنی اینچنینی محلی از اعراب ندارد.

امام‌پناهی بیان کرد: خط کشی معابر فرعی و روستایی در دو ماهه آخر سال ۱۵۰ کیلومتری خط کشی به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نظارت رشت راه اندازی می شود فرماندار شهرستان رشت شهرستان رشت دوربین نظارتی امام پناهی شهر رشت ثبت تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت