Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@13:05:00 GMT

تولید محتوا و دانش برای رسیدن به تمدن اسلامی ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۰۵۲۹

تولید محتوا و دانش برای رسیدن به تمدن اسلامی ضروری است

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان پیش از ظهر چهارشنبه در جمع بسیجیان و مسئولین کاشان با اشاره به اینکه نظام انقلاب اسلامی بر پایه مردم شکل گرفته است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف کنونی رسیدن به تمدن اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است.

حکومت اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی است

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی است، ابراز داشت: باید برای رسیدن به این هدف تولید محتوا و تولید دانش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد تمدن اسلامی یک فعالیت و اقدام بزرگ است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ترسیم ویژگی‌های این تمدن را رهبر معظم انقلاب انجام داد و بر این اساس لازم است که فعالیت‌های انجام شود تا محققان در سراسر دنیا زبان فارسی را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه ایجاد تمدن اسلامی یک هدف والا و بزرگ است، خاطرنشان کرد: دشمن هم برای شکست دادن تمدن اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی‌کند و جنگ نرم را به همین دلیل با قدرت انجام می‌دهد.

باید امکانات برای دفاع از فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی در جنگ نرم دشمن مهیا شود

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه نبرد در جنگ نرم به مراتب مشکل تر از جنگ سخت است، تاکید کرد: در جنگ نرم دشمن را نمی‌توان دید و از این رو باید دانش و اطلاعات خود را بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه باید امکانات و مقدمات برای دفاع از فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی در جنگ نرم دشمن مهیا شود، گفت: بهترین راهکار را در نبرد با دشمن قرآن کریم نشان داده است که باید از فرامین و رهنمودهای این کتاب آسمانی استفاده کنیم.

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی بر پایه رأفت و محبت اسلامی شکل گرفته است، افزود: مدل حکمرانی غرب بر اساس زور و تزویر و نگاه بالا به پایین است که شأن و منزلت انسان را پایین می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه تحقق تمدن اسلامی بدون مشارکت و حمایت مردم امکانپذیر نیست، ادامه داد: امامین انقلاب مدل امامت را به ما آموخته اند و ما هم بر اساس محبت به ائمه معصومین آن را آموخته ایم.

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه باید محتوای باکیفیت برای امور فرهنگی و مذهبی تولید شود، اظهار داشت: از این رو می‌توان از جوانان و مردم برای تولید این محتواها به بهترین شکل استفاده کرد چراکه مردم در حال حاضر دغدغه مسائل فرهنگی و دینی را دارند.

کد خبر 5431938

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی جنگ نرم تمدن اسلامی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز بارش برف واکسن کرونا شیراز گرگان بارش باران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز عکس استانها همدان تمدن اسلامی جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود

مراسم دیدار با عبدالحسین آذرنگ همراه با رونمایی «رنگین‌کمان تمدن‌ها» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین نشست کارگروه تاریخ انجمن ایران‌شناسی، با همکاری مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، به رونمایی از کتاب «رنگین‌کمان تمدن‌ها»، تازه‌ترین اثر عبدالحسین آذرنگ، مدیر بخش تاریخ معاصر و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اختصاص یافته است که روز دوشنبه، هفدهم اردیبهشت، ساعت ١١ صبح در تالار امیرالمؤمنینِ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به نشانی میدان شهید باهنر (نیاوران)، خیابان شهید پورابتهاج (کاشانک)، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شمارۀ ٢١٠ برپا می‌شود.

در این مجلس، کاظم موسوی بجنوردی، غلام‌رضا امیرخانی، کامیار عابدی، علی میرزایی و محمود جعفری دهقی سخنرانی می‌کنند.

در معرفی «رنگین‌کمان تمدن‌ها» که در انتشارات «مروارید» عرضه شده است، می‌خوانیم: «در این کتاب از دریچه نگاه و تحقیق و قلم پژوهشگر خبره و سرشناس، عبدالحسین آذرنگ، با مهم‌ترین تمدن‌های جهان از آغاز تا کنون و نیز با خرده تمدن‌هایی درخور توجه آشنا می‌شویم. مؤلف در پی نشان‌ دادن این نکته است که همه تمدن‌ها، چه آن‌ها که نابود شده‌اند و به‌ ظاهر اثری از دستاوردهایشان دیده نمی‌شود، و چه تمدن‌هایی که هنوز هم می‌توان بازمانده‌هایی از دستاوردهایشان را دید، در تکوین تمدن حاکم بر جهان روزگار ما کم‌ و بیش سهم و تأثیر داشته‌اند. در واقع، ما با رنگین‌کمانی روبه‌رو هستیم که اگر طیف رنگ‌های متنوع آن به‌ درستی شناخته شود، از تلاش‌های انسان‌هایی نقاب برگرفته می‌شود که در عصر خود و با امکانات روزگار خود برای اعتلای سطح، نوع و کیفیت زندگی نقش‌آفرینی کرده‌اند و گاه به کاستی‌ها و قساوت‌ها و سقوط‌ها دامن زده‌اند.

کتاب «رنگین‌کمان تمدن‌ها» تألیفی است بسیار روش‌مند و سنجیده که با زبانی روان و بیانی رسا چکیده‌ای از سیر زندگی بشر در طول قرن‌ها را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی تمدن غربی است
  • سرکوب دانشجویان در آمریکا حقیقت تمدن غرب را نشان داد
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است