Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:08:53 GMT

تولید همه مودم‌های ۵G آیفون ۱۴ توسط TSMC

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۰۵۳۴

تولید همه مودم‌های ۵G آیفون ۱۴ توسط TSMC

باشگاه خبرنگاران جوان - گزارش جدیدی از یک رسانه چینی، می‌گوید که شرکت تراشه ساز TSMC آماده است تا تمام سفارشات مودم ۵G اپل را برای سری آیفون ۱۴ آینده دریافت کند. البته این اطلاعات در تضاد با گزارش قبلی است که نشان می‌دهد شرکت TSMC تنها بخشی از سفارش‌ها را می‌پذیرد.

بر اساس گزارش جی اس ام آرنا، شایعه شده که مودم ۵G مبتنی بر گره ۶ نانومتری TSMC است که نسبت به مودم‌های کوالکام که در آیفون‌های امروزی استفاده می‌شوند، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و باید منجر به کاهش مصرف برق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک اطلاعات داخلی در مورد تراشه مدیریت انرژی که توسط اپل برای بهینه سازی مودم طراحی شده، وجود دارد. بهینه سازی‌های دیگری در مورد mmWave و فرکانس رادیویی نیز انتظار می‌رود.

همچنین به تازگی خبر رسیده که شرکت تراشه سازی کوالکام نیز به دنبال آن است که تراشه Snapdragon Wear خود را به سطح بالاتری برساند تا جایگزین پلتفرم Wear ۴۱۰۰ فعلی شود. انتظار می‌رود تراشه‌های Snapdragon Wear ۵۱۰۰ و ۵۱۰۰ پلاس که روی گره فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده اند، به لطف فرآیند تولید استفاده شده، عملکرد سیستم عامل پوشیدنی گوگل را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید

تولید آیفون‌های تاشو تا سال ۲۰۲۵ به تاخیر افتاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تراشه هوشمند آیفون 14

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ هستند. تراشه جدید به طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

Kirin۹۰۱۰ جایگزین تراشه های Kirin۹۰۰۰ شده که روی گره پردازشی کلاس ۷ نانومتری نسل دوم SMIC ساخته شده که به آن N+۲ نیز می گویند. تراشه های Kirin ۹۰۰۰ نیز براساس همین فرایند فناورانه ساخته شده اند.

SMIC بزرگترین پیمانکار تراشه سازی چین در جهان است. با توجه به ذخیره محدود موبایل های Pura ۷۰، پیش بینی می شود ظرفیت تولید تراشه های جدیدKirin هنوز محدود باشد. با این وجود تولید یک مدل پرچمدار جدید با تراشه جایگزین نشان می دهد هواوی اندک اندک چالش ذخایر تراشه خود را در بحبوحه تحریم های آمریکا با کمک نسخه های داخلی برطرف می کند.

البته اینکه SMIC چگونه توانسته تراشه های مذکور را بدون دسترسی به ابزارها و فناوری های خارجی بسازد، هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش ها تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ دارای هسته خوشه ای مشابه نسخه های پیشین است. می توان Kirin۹۰۱۰ را یک نسخه تراشه Kirin۹۰۰۰ دانست که نسبت به نمونه های پیشین بازده بالاتری دارد.

با این وجود به نظر می رسدKirin۹۰۱۰ با وجود قدرت رایانشی بیشتر، سرعت عملکرد هسته آن کندتر است.

براساس گزارش های پیشین سریPura ۷۰ موبایل هایی پرچمدار با تمرکز بر عکاسی هستند. این سری شامل ۴ مدل Pura ۷۰، Pura ۷۰پرو، Pura ۷۰پرو پلاس و Pura ۷۰اولترا است.

کد خبر 6092832

دیگر خبرها

  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود