Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدی با بیان اینکه پارک وحدت فعلی مشهد گودال خشت مال‌های سابق است، گفت: برخی اخبار در خصوص واقعه گوهرشاد مبنی بر این است که جنازه‌ شهدا با کامیون جمع‌آوری شد و در گورستان محله پایین خیابان مشهد دفن شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سیدی، استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ در خصوص باغ خونی و حادثه گوهرشاد اظهار داشت: در برخی از گزارش های تاریخی در زمینه گودال خشت مال ها در مشهد مطرح می شود که مکان اصلی آن پارک وحدت پایین خیابان است که قبلا گودال خشت مال ها بود و در این مکان کوره‌ای وجود داشت که فقرای مشهد هم در همین مکان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبرستانی در کنار گودال خشت مال ها وجود داشت و امروز تبدیل به پارک شده است، خاطرنشان کرد: اغلب پارک های مشهد هم گورستان بوده است پارک وحدت سمت چب پایین خیابان مشهد محل خشت مال ها و قبرستان محله پایین خیابان بود.

سیدی همچنین ضمن اشاره به گورهای دسته جمعی در زمینه قیام گوهرشاد تصریح کرد: برخی اخبار در خصوص واقعه گوهرشاد مبنی بر این است که جنازه های شهدای قیام با کامیون ها جمع آوری شده و در گورستان محله پایین خیابان مشهد دفن شدند.

استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد اذعان کرد: برخی از منابع نیز از هویت اشخاص در این گورهای دسته جمعی واقعه قیام گوهرشاد نوشته اند ولی استناد قطعی نیست و هر واقعه ای که رخ می داد در یک مکان دفن می شدند و این موضوع قابل بررسی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پایین خیابان مشهد محله پایین خیابان گودال خشت مال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، آتشیار حمید خدیوی اظهار کرد: عصر جمعه حادثه فرونشست زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه ۵۱ به محل حادثه اعزام شدند.

افسر نگهبان ِآتش نشانی مشهد ادامه داد: با حضور تیم عملیاتی مشخص شد فرونشست به عمق ۲ متر و ابعاد ۲ در ۲ به دلیل بارش باران و نشت از طرح اگو به زیر آسفالت اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به فرونشست عمیق و ایجاد حفره با قطر زیاد، یک طرف از بلوار کلاهدوز مسدود شد، همچنین از هر گونه تردد در این ناحیه جلوگیری به عمل ِآمد و پس از انجام عملیات رفع خطر، محل تحویل اداره آب و فاضلاب شد.

کد خبر 6089323

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد