Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدی کوچی نماینده مخالف طرح محدود کننده اینترنت موسوم به "طرح صیانت" آن را در برابر شفافیت دانست و گفت  80 میلیون ایرانی مخالف این طرح هستند.

وی تنها نماینده ای بود که در کمیسیون مشترک بررسی کننده طرح صیانت، به کلیات طرح، رای منفی داد.

"جلال رشیدی کوچی" نماینده مجلس در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران در پاسخ به این سوال که آیا کسانی پشت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هستند که برای تصویب این طرح بر نمایندگان فشار اعمال می کنند گفت: برخی از طرح هایی که در مجلس توسط نمایندگان مطرح می شود صرفا ایده خود نماینده نیست و ممکن است گروه‌ها، فعالین سیاسی اقتصادی و مدنی طرح ها و ایده های را داشته باشند که به نمایندگان در قالب مشاوره ارائه دهند و نمایندگان چون این اجازه را به واسطه رای مردم دارند این طرح و ایده را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود بنده طرح ممنوع الخروجی مسئولین را که ثبت کردم شاید ایده اولیه‌اش برای خودم بود اما دادم کارشناسان بر روی آن کار کنند از نهادهای انقلابی همانند سپاه یا سایر دستگاها نظر گرفتیم و بعد آن را ثبت کردیم و اینکه برخی می گویند فشار خارج از مجلس بر روی نمایندگان برای تصویب این طرح است را نه رد می کنم نه تایید می کنم.

نماینده مرودشت در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس اصرار بر تصویب طرحی دارد که شفافیت را محدود می کند گفت: مردم از دیروز به من محبت کردند و ابراز لطف نسبت به مخالفت بنده با کلیات این طرح داشتند اما پیامی برای من ارسال شد که از موافقان طرح صیانت بود نوشته بود کسانی که ادعای شفافیت ‌‌دارند و با صیانت مخالف هستند دروغگو هستند در صورتی که به نظرم برعکس گفته بود یعنی شفافیت و صیانت در برابر هم قرار دارند و احساس مردم این است.

وی ادامه داد: ای کاش کسانی که در این شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه به دنبال تصویب طرحی هستند که ۸۰ میلیون ایرانی با آن مخالف هستند به فکر طرح شفافیت بودند. در حال حاضر انقلابی غیرانقلالی اصولگرا و اصلاح طلب همه نگران این طرح هستند.

رشیدی کوچی گفت: شفافیت مطالبه مقام معظم رهبری است. رهبری در مورد فضای مجازی نگفتند مجلس اقدام کند و در حکمشان شورای عالی فضای مجازی را متولی امر دانستند. در یک بند از این حکم مجلس را در بحث فضای مجازی ورود دادند اما شفافیت مطالبه جدی رهبری بود که هنوز در این مجلس اتفاق نیفتاده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رشیدی کوچی فضای مجازی طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • هشدار معنادار رشیدی کوچی درباره خطاهای استراتژیک و لجبازی عده ای خاص با مردم /دلم می سوزد...
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد