Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس: در پی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام نیروی نظامی به این مناطق، قانونگذاران اوکراینی نیز به فکر راه‌هایی برای مقابله با حمله احتمالی به این کشور افتادند.   به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پارلمان اوکراین امروز (چهارشنبه) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان اجازه حمل سلاح گرم و دفاع از خود را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  طراحان این پیش نویس در یادداشتی به رئیس پارلمان گفتند: «تصویب این قانون کاملاً به نفع دولت و جامعه است» و این قانون به دلیل «تهدیدها و خطرات موجود برای شهروندان اوکراین» ضروری است.   از سوی دیگر، «اُلِکسی دانیلوف» دبیرکل شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین نیز اعلام کرد که این شورا تصمیم گرفته در سراسر اوکراین وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.   بر این اساس، وضعیت اضطراری در اوکراین یک ماه خواهد بود که امکان تمدید آن برای سی روز دیگر نیز وجود دارد و شامل مناطق دونتسک و لوهانسک نمی‌شود.   طرح برقراری وضعیت اضطراری در سراسر اوکراین اکنون منتظر تایید توسط پارلمان طی ۴۸ ساعت آینده است.   به نوشته رویترز، دانیلوف همچنین گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درباره تولید تسلیحات اتمی صحبت نکرده است، چیزی که «ولادیمیر پوتین» همتای روس او گفته یک تهدید استراتژیک برای مسکو است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وضعیت اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا

در شرایطی که معترضان به قانون "ماموران خارجی" روز جمعه خیابان منتهی به پارلمان در مرکز شهر تفلیس را مسدود کردند، رئیس شورای اروپا از نخست وزیر و رئیس‌جمهور گرجستان خواست فرصت تاریخی عضویت در اتحادیه اروپا را از دست ندهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، شارل میشل، رئیس شورای اروپا، پس از تصویب قانون عوامل خارجی در گرجستان، با ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر  این کشور ، گفتگوی تلفنی داشت و طی آن از مقامات تفلیس خواست که از این رویداد تاریخی غافل نشده و شانس عضویت در اتحادیه اروپا را از دست ندهند.

میشل شب گذشته، جمعه،در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس یادآور شد: «در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر گرجستان، آخرین تحولات گرجستان را مورد بررسی قرار دادم و حمایت کامل اتحادیه اروپا از همه شهروندان گرجستانی که آینده اروپایی کشور خود را در اولویت قرار می‌دهند، را تکرار کردم. آینده گرجستان به اتحادیه اروپا گره خورده و این شانس تاریخی را نباید از دست بدهند.»

همزمان، سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان نیز با رئیس شورای اروپا مذاکراتی تلفنی داشت و در آن تاکید کرد که لایحه عوامل خارجی که در پارلمان این جمهوری در حال بررسی است، مانع از همگرایی گرجستان با اتحادیه اروپا می‌شود.

رئیس جمهور گرجستان طی یک گفتگوی طولانی با شارل میشل در مورد رویدادهای در حال توسعه در این کشور، همگرایی اروپایی گرجستان و عواملی که مانع این امر می‌شود، به ویژه لایحه "شفافیت نفوذ خارجی" که مجدداً توسط اکثریت پارلمانی آغاز شده، بحث و تبادل نظر کرد.

علاوه بر این، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده لایحه "نفوذ خارجی" ارائه شده توسط پارلمان گرجستان را محکوم می‌کند.

وی گفت: اظهارات و اقدامات دولت گرجستان با ارزش‌های دموکراتیک زیربنای عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو ناسازگار است و در نتیجه مسیر گرجستان به سمت همگرایی یورو-آتلانتیک را به خطر می اندازد.

زاخارووا: روسیه در امور داخلی گرجستان مداخله نمی‌کند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز درباره وقایع جاری در گرجستان در رابطه با قانون عوامل خارجی تاکید کرد که فدراسیون روسیه هرگز در امور سایر کشورها مداخله نکرده و نخواهد کرد. این دیپلمات افزود که مسکو به توسعه صلح آمیز، باثبات و شکوفای همه کشورهای قفقاز جنوبی از جمله گرجستان علاقه مند است.

دولت گرجستان معترضان را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم کرد

وزارت امور داخلی گرجستان شب گذشته اعلام کرد که معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس قصد داشتند  نمایشی سازمان دهی شده را اجرا و با پوشیدن یونیفرم‌های پلیس، اقدامات تحریک آمیز  و خشونت باری را انجام داده و آنها را به مأموران اجرای قانون نسبت دهند.

این وزارتخانه همچنین مدعی است که معترضان قصد داشتند اطلاعاتی نیز مبنی بر پیوستن برخی نیروهای پلیس به تظاهرات منتشر کنند.

این در حالی است که روز جمعه معترضان به قانون عوامل خارجی خیابان روستاولی در مرکز تفلیس را مسدود کردند. آنها همچنین از ساختمان پارلمان کشور به سمت هتل پاراگراف، محل برگزاری نشست سالانه بانک توسعه آسیایی حرکت کردند تا توجه میهمانان خارجی را به اقدامات خود جلب کنند.

پارلمان گرجستان در روز اول ماه مه لایحه "شفافیت نفوذ خارجی" را در قرائت دوم با اکثریت آرا تصویب کرد. البته در این جلسه بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان"  و مخالفان درگیری رخ داد.

درگیری پلیس با معترضان به قانون "ماموران خارجی" در تفلیستجمع حامیان و مخالفان قانون "ماموران خارجی" در تفلیسگاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد