Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:42:06 GMT

۴۶ نفر در صف پیوند کلیه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۰۸۶۲

۴۶ نفر در صف پیوند کلیه

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-ابوالفتح میرزایی گفت: تعداد واحد‌های دیالیزی در همدان افزایش یافته و بیمارستان آتیه نیز بخش دیالیز دارد و بیماران این بیمارستان نیز در صورت نیاز در داخل همان بیمارستان دیالیز می‌شوند.

از ابتدای سال تا کنون ۲۲ مورد پیوند کلیه برای همدانی‌ها انجام شده که ۲۱ مورد در تهران و یک مورد نیز در همدان انجام شده و از مجموع ۲۲ نفر نیز ۹ پیوند از مرگ مغزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: موضوع قدیمی بودن برخی دستگاه‌های دیالیزی تنها مختص همدان نبوده و تمامی استان‌ها دستگاه‌هایی دارند که با تعمیر در حال ارائه خدمات بوده که امیدواریم دستگاه‌های جدید جایگزین دستگاه‌های قدیمی شوند.

او گفت: تا کنون یک مورد پیوند کلیه در همدان انجام شده که امیدواریم سایر پیوند‌ها نیز در استان انجام شود تا نیازی به تهران نداشته باشیم.

او در ادامه گفت: سیاست دولت این است که اعضای بدن فرد مرگ مغزی در مکانی انجام شود که بتوان از سایر اندام‌های مرگ‌های مغزی برای پیوند استفاده کرد.

میرزایی گفت: در همدان تنها پیوند کلیه انجام می‌شود که امیدواریم سایر پیوند‌ها نیز در استان انجام و هزینه رفت و آمد و سایر موارد کاسته شود چرا که از نظر تجهیزات انجام پیوند وضعیت مطلوبی داریم.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن کلیه پیوند ک پیوند کلیه انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد

قلب، کبد و دو کلیه محمدعلی بمانی جوان ۲۳ ساله رفسنجانی که ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ طی یک سانحه تصادف در جاده کوثرریز رفسنجان دچار مرگ مغزی شده بود، امروز طی یک عمل جراحی در بیمارستان رفسنجان برداشت شد.

قرار است، قلب این جوان برای اهدا به تهران و کبد و دو کلیه به شیراز منتقل ‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند