Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:38:17 GMT

ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور ۴ برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۱۳۷۹

ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور ۴ برابر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از ۳ پروژه راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت شامل «رونمایی از نقشه راه افزایش ظرفیت ترانزیت بین‌الملل در مسیر تبدیل‌شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا در منطقه» و «تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقای شبکه انتقال کشور به ظرفیت ۲۰ ترابیت با استفاده از توان داخلی» و «شبکه سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما به تمام نقاط کشور» بعدازظهر امروز چهارشنبه در وزارت ارتباطات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ما در دولت سیزدهم به دنبال توسعه یک شبکه با کیفیت و پرسرعت در سراسر کشور هستیم، اظهار داشت: بهره برداری از پروژه سیگنال رسانی زمینی نشان داد که توانایی انجام یک کار بزرگ گروهی و بین دستگاهی در کشور وجود دارد.

وی افزود: اگر چه به نظر می‌رسد که کار گروهی در فرهنگ ما کمتر نهادینه شده است، اما هم اکنون شاهد هستیم که یک کار بزرگ در تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلفی از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، رسانه ملی، شرکت نفت، راه آهن، شهرسازی و مخابرات در سطح مدیریتی به نتیجه رسیده و مردم از نعمات آن بهره مند شده اند.

درخواست زارع پور از جبلی برای اشتراک گذاری زیرساخت‌های برودکست

زارع پور با اشاره به اینکه در پروژه سیگنال رسانی زمینی صدا و سیما، «برودبند» به کمک «برودکست» آمد و زمینه پخش مناسب سیگنال‌های تلویزیونی را مهیا کرد، اظهار امیدواری کرد که در ادامه نیز رسانه ملی با اشتراک گذاری زیرساخت‌های برودکست، امکان افزایش ظرفیت دیتا در کشور را فراهم کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با روحیه تعاملی که در آقای جبلی رئیس رسانه ملی دیده می‌شود، حتماً می‌توان از ظرفیت حداکثری وزارت ارتباطات و صدا و سیما در حوزه‌های مختلفی از سرویس و زیرساخت، استفاده کرد، افزود: قطعاً رسانه ملی می‌تواند به کمک توسعه سکوهای پلتفرمی داخل کشور بیاید. این سازمان می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی فناوری اطلاعات نقش کلیدی داشته باشد و ما هم آمادگی داریم در عین حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها، حداقل چالش‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه تلاش‌ها باید صورت بگیرد تا مردم از ارتباطات با کیفیت استفاده کنند و اراده دولت همین است. کما اینکه امروز نیز دستور ویژه رئیس جمهوری به ما اعلام شد که دسترسی با کیفیت برای مردم فراهم کنیم.

زارع پور با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات می‌تواند بستر حل بسیاری از مشکلات باشد، خاطرنشان کرد: زیرساخت رسیدن به ارتباطات با کیفیت، ایجاد یک شبکه پرسرعت در کشور است که در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات نیز به آن اشاره شده است. از این رو ما حدود ۱۰ روز پیش پروژه «فیبرنوری نقاط» را برای تحقق این هدف، استارت زدیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیم میلیون پورت فیبرنوری پرسرعت آماده واگذاری به متقاضیان در دو استان است، گفت: ما شرایطی را فراهم می‌آوریم تا هر کسب و کار و کاربری که نیاز به اتصال فیبر داشت، بتواند از این امکان استفاده کند. این پروژه در بسیاری از کشورها یک برنامه ریزی ۱۰ ساله است اما ما اراده کرده ایم که آن را ظرف ۳ سال آینده به اتمام برسانیم.

ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور ۴ برابر می‌شود

وزیر ارتباطات لازمه تحقق پروژه فیبرنوری نقاط را تقویت ظرفیت شبکه انتقال در داخل استان‌ها و شبکه بین استانی زیرساخت ارتباطات کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت زیرساخت شبکه بین استانی کشور ۳۲ ترابیت است که تقریباً ۳ برابر میزان ترافیکی است که در شبکه در حال گردش است. اما با توجه به اینکه پروژه فیبرنوری نقاط، سرعت دسترسی را چند صد مگابیتی می‌کند، لزوم توسعه این زیرساخت از هم اکنون احساس شده است.

وی گفت: از این رو امروز قرارداد توسعه ظرفیت انتقال شبکه داخلی کشور را به امضا رساندیم و برای اولین بار قرار است با استفاده از تجهیزات کاملاً بومی، ۲۰ ترابیت به حجم ظرفیت شبکه فعلی افزوده می‌شود.

زارع پور اظهار امیدواری کرد: سال آینده در همین زمان، بهره برداری از این افزایش ظرفیت افتتاح و قرارداد برای پروژه بعدی با ظرفیت بخش خصوصی و توان داخلی به امضا برسد.

به گفته وی، مطابق برنامه ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی داخل کشور به ۴ برابر وضعیت فعلی یعنی ۱۲۰ ترابیت تا پایان دولت سیزدهم می‌رسد.

برنامه ریزی برای تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا

وزیر ارتباطات با رونمایی از نقشه راه افزایش ظرفیت ترانزیت بین‌الملل برای تبدیل‌شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا در منطقه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۴۰ درصد به ظرفیت ترانزیت ترافیکی کشور افزوده شده است. در برنامه داریم که ظرفیت ترانزیت دیتا کشور را تا پایان دولت به ۴ ترابیت برسانیم که امروز به ۵۰ درصد این هدف رسیده ایم.

وی با بیان اینکه اگر همه پای کار بیایند جای افزایش بیشتر ظرفیت وجود دارد، گفت: این ظرفیت‌ها را فراهم کرده ایم تا به هاب ترافیکی منطقه تبدیل شویم.

زارع پور در توضیح این هدف تاکید کرد: ایران به واسطه وضعیت جغرافیایی که دارد امکان تبدیل شدن به هاب ترانزیت دیتای منطقه را داراست. به طور قطع ترافیکی که از بستر ایران و از مسیر زمینی خاک سرزمین ما عبور می‌کند کیفیت بهتری نسبت به مسیر دریا و اقیانوس دارد تا به اروپا و سایر کشورها برسد.

وی گفت: ما باید از این مزایای انتقال دیتا از خشکی به نفع کشورمان استفاده کنیم و در عین حال که نیاز کشور را برای ارتباطات با کیفیت فراهم می‌کنیم، کیفیت این ارتباطات را برای منطقه هم ارتقا دهیم. با توان و انگیزه‌ای که در میان همکارانمان وجود دارد قطعاً به این نقطه دست پیدا خواهیم کرد.

کد خبر 5431961 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت ارتباطات زیرساخت ارتقای زيرساخت ها عیسی زارع پور اینترنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی اینترنت حاکمیت سایبری نوآوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی حکم انتصاب امنیت اطلاعات ایرانسل رگولاتوری متاورس ایالات متحده امریکا وزیر ارتباطات ظرفیت ترانزیت افزایش ظرفیت ظرفیت شبکه رسانه ملی تبدیل شدن هم اکنون زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است

استاندار اردبیل گفت: در دولت سیزدهم سرانه درآمد مردم استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم و دومین گردهمایی دبیران بازنشسته و پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت اردبیل، اظهار داشت: فضیلت معلم و شرافت آن به فعالیتی است که در راستای تعلیم و تربیت نسل آینده و تعیین مسیر زندگی سعادتمند انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: فضیلت کار معلم، فضیلت معنوی و از جنس ارزش‌گذاری جایگاه رفیع انسان‌ها است و باید این شأن و منزلت را برای همیشه حفظ کرد.

استاندار اردبیل گفت: معلمان ما تلاش می‌کنند تا فرزندان این مرز و بوم را در بهترین شرایط و با فضیلت‌ترین مسیر تعالی داده و عمر خود را در این راه صرف کنند.

عاملی افزود: هر چند مشکلات معیشتی، اقتصادی و برخی تنگناها معلمان و سایر اقشار را رنج می‌دهد اما سختی کار آنها و قداست و شرافت کار معلم با مسائل مادی و پرداختی های اندک قابل قیاس نیست.

وی به وضعیت استان و ضرورت رشد اقتصادی و رفع چالش‌ها در سال های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری بوده اما در مسیر رشد اقتصادی در جایگاه 25 کشور قرار گرفته بود در حالی که هم در بخش کشاورزی، هم گردشگری و هم صنعت و معدن ظرفیت‌های بی‌نظیری در این استان وجود دارد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بالاتر از همه این ظرفیت‌ها منابع انسانی است که به دست همین معلمان پیشکسوت تربیت و تعالی یافته و امروز در سنگر خدمت‌رسانی حاضر هستند و باید از این ظرفیت بی‌نظیر و بی‌بدیل بهترین بهره را برد.

عاملی اولویت تکمیل زیرساخت‌ها را در تولید ثروت برای استان و بهبود معیشت آن یادآور شد و اضافه کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی بوده که در این راستا اقدامات و فعالیت‌های خوب و پیگیرانه‌ای انجام شده است.

وی بیان کرد: راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال‌ها انتظار قرار است نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد و انتظار می‌‌رود این مسیر ریلی تا پارس‌آباد و از آنجا برای اتصال به روسیه و هلسینکی ادامه پیدا کند.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در توسعه بزرگراه‌ها نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده به طوری که در دولت سیزدهم سال اول 52 کیلومتر، سال دوم 85 کیلومتر و امسال نیز 60 کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

عاملی از کاهش کنسلی پروازها به مقصد فرودگاه اردبیل تا 17 مورد در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تمام زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری‌های نوین فراهم است و این استان به فیبر نوری و شبکه ایمن ارتباطی متصل شده است.

وی از اتمام گازرسانی خط دوم تا پایان شهریورماه و احداث 10 پست برق‌رسانی و اجرای طرح جامع آبرسانی به اردبیل و سایر شهرها خبر داد و گفت: تدارک همه این زیرساخت‌ها با پیگیری مستمر مدیران دولت سیزدهم انجام شده و یا در مرحله اتمام است.

استاندار اردبیل از تزریق 17 هزار میلیارد تومان منابع برای پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان خبر داد و افزود: تکمیل سه سد، آبگیری آنها و تکمیل پایاب خداآفرین با ظرفیت افزایش تولید 500 هزار تن محصولات کشاورزی از دیگر رویکردها و برنامه‌های اجرایی در سال‌های اخیر بوده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است 15 بنگاه اقتصادی با ظرفیت اشتغال بیش از یک‌هزار نفر در این استان راه‌اندازی شود که امسال پنج کارخانه به مجموع باشگاه هزارتایی‌ها افزوده خواهد شد.

رییس شورای برنامه‌ریزی استان از تکمیل زنجیره توسعه صنعت گردشگری، احداث چندین هتل پنج ستاره و سایر مجموعه‌های تاریخی و نوسازی بناهای تاریخی خبر داد و اضافه کرد: همه این تلاش‌ها انجام می‌شود تا سرانه درآمدی مردم این استان افزایش یابد که در سال‌های اخیر این افزایش ملموس بوده و قطعا این روند با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم، در این گردهمایی برنامه‌های متنوع برگزار و از بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به ویژه معلمانی که نسبت به تربیت اساتید، پزشکان و چهره‌های برجسته اردبیلی اقدام کرده بودند به همراه فرزندانشان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا