Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا براساس اعلام شهرداری کرمان هشت مکان برای دفن نخاله ها مشخص شده که در جلسات متولیان فعلا سه نقطه تایید شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در مرحله اول سه نقطه در جاده جوپار، جاده ماهان و جاده گجگین برای دفن نخاله ها تأیید شده است گفت: تأیید یا رد مابقی محل‌های پیشنهادی(از هشت مورد) ، به بررسی بیشتر توسط محیط زیست، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی منوط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش ارسالی روابط عمومی شهرداری کرمان به ایرنا، محمود ایرانمنش با بیان اینکه مردم می‌توانند تخلیه خاک‌ونخاله در مکان‌های غیرمجاز را به شماره ۱۳۷ گزارش دهند گفت: تخلیه نکردن خاک‌ونخاله در مکان‌های مجاز، باعث بروز مشکلاتی برای زیبایی و سلامت محیط زیستِ شهر کرمان شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل تخلیه خاک‌ونخاله بخصوص در ورودی‌های شهر، شاهد چهرۀ نازیبایی هستیم گفت: مقرر شده مکان‌های مناسب بیشتری برای تخلیۀ خاک‌ونخاله ساماندهی کنیم تا از بروز مشکلات و معضلات زیست‌محیطی جلوگیری شود.

وی افزود: پیشتر ۲ منطقه- یکی در جاده کوهپایه و دیگری در جاده اختیارآباد- به تخلیه خاک‌ونخاله اختصاص داده شده بود، اما دیگر پاسخگوی حجم زیاد خاک‌ونخاله شهر نیست؛ بنابراین، شهرداری کرمان هشت نقطه در اطراف شهر کرمان را برای تخلیه خاک‌ونخاله‌ پیشنهاد داد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان توضیح داد: پس از جلسه‌ای با حضور فرماندار کرمان، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل و یگان حفاظت محیط زیست، مدیر آب منطقه‌ای، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری و تعدادی دیگر از مسئولان مرتبط در فرمانداری کرمان، از هشت نقطه پیشنهادی بازدید میدانی انجام گرفت و همه جوانب بررسی شد.

ایرانمنش تأکید کرد: در این بازدید نقاطی که سبب آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست نشوند، همچنین موقعیت و مسافت آنها برای تردد کامیون‌ها و وسایل حامل خاک‌ونخاله مناسب باشد و به زیبایی و سلامت محدودۀ ورودی شهر نیز لطمه نخورد، تأیید و انتخاب شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه شهرداری کرمان تنها نهاد متولی این کار نیست، گفت: برای بهبود این وضعیت، اداره راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و مقامات قضایی و صنف کامیون‌داران با محوریت فرمانداری باید همکاری کنند.

ایرانمنش افزود: هشت نقطه پیشنهادی شهرداری به‌گونه‌ای انتخاب شده که به همۀ جهات اربعه شهر و مناطق پنج‌گانه نزدیک باشد.

وی، یک نقطه در حاشیه جاده جوپار، ۲نقطه در حاشیه جاده ماهان، یک نقطه در حاشیه جاده گجگین، یک نقطه در معدن متروکه‌ای در سرآسیاب و دیگری در حاشیه جاده شرف‌آباد را از جمله نقاط پیشنهادی شهرداری کرمان برای تخلیه خاک‌ونخاله ذکر کرد و گفت: مقرر شد جاده دسترسی به سه نقطه تأییدشده، هرچه سریع‌تر زیرسازی و آماده شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان، با تأکید بر اطلاع‌رسانی لازم برای معرفی محل‌های جدید جهت تخلیۀ خاک‌ونخاله گفت: از کامیونداران حامل خاک‌ونخاله می‌خواهیم ضمن همکاری با شهرداری کرمان، خاک‌ونخاله را حتماً در مکان‌های مشخص‌شده تخلیه کنند.

ایرانمنش افزود: کامیون‌داران متخلف که به تخلیۀ خاک‌ونخاله در مکان‌های غیرمجاز اقدام کنند، به مقام قضایی معرفی و خودروی آن‌ها متوقف خواهد شد؛ همچنین باید خسارتی را که وارد کرده‌اند، رفع کنند.

به گزارش ایرنا تخلیه نخاله های ساختمانی بویژه در برخی مسیرهای ارتباط در ورودی شهر کرمان طی سال های اخیر همواره از انتقادها بوده است.

برچسب‌ها کرمان شهرداری کرمان برخورد قضایی نخاله ساختمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان برخورد قضایی کرمان شهرداری کرمان برخورد قضایی نخاله ساختمانی حاشیه جاده منابع طبیعی محیط زیست شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد، گفت: دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد. - اخبار استانها -

حسین یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد.

وی افزود: انبارهای پنهان ضایعات در حاشیه شهر با تماس شهروندان، پیگیری شهرداری، حکم دادستانی شناسایی و تخلیه می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد، گفت: ملک مسکونی کوچه شهید قدرتی در نیروگاه که محل انباشت زباله و ضایعات بود نیز صبح امروز با حضور عوامل اجرایی شهرداری تخلیه شد. با پدیده ایجاد انبارهای پنهان ضایعات مقابله می‌کنیم.

یعقوبی ادامه داد: چهار خاور ضایعات و زباله که مدت‌ها در این منزل مسکونی واقع در محله نیروگاه مرکز خراسان شمالی با بوی بد ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته نیز یک منزل با بیش از 90 تن زباله انباشت شده در یکی از مناطق مرکز شهر بجنورد کشف و تخلیه شد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • وطن من | کلوت‌های شهداد کرمان